Jeg har været på det første af de 2 Saddle Fitter kurser hos Society of Master Saddlers og skal på det næste og sidste i August 2009. Det første var jeg på i August 2007. Hvis du kontakter Hazel Morley kan hun slå mig op, som en af deltagerne. Jeg har også et diplom på det.
Jeg startede med at snuse til faget ved at starte i lære hos Tanja Lange, men det var meget kortvarigt pga. økonomi.
Jeg har så gået på Sadlemakeriskolan i Tarnsjo, Sverige. Jeg gik der faktisk samtidig med Kit Hansen - Hestens Sadelmager.dk, som kan bekræfte det hvis du ringer til hende.
Pga. sygdom i familien valgt jeg at afløse skolen i Tarnsjo, Sverige (tæt på Uppsala) med en læreplads i Lomma, Sverige ( lige udenfor Malmø) hos Sadelmager Tommi Person - Ladermakaren. Ham må du også gerne tage kontakt til hvis du da kan finde ham. Han er nemlig flyttet til Afrika.
Pga. hans flytning fik jeg ikke færdiggjort min elev tid, og har derfor været på saddle fitter kursus i England og skulle ha været afsted i Oktober i år.
Turen i Oktober skulle have været for at tage eksamen i at bygge en sadel hos Mark Romain - Saddlery Training Center i Salisbury, England. Da jeg skulle ha boet derover i ca. 3 uger mens jeg byggede sadlen og blev bedømt ville ophold m.m. ha kostet mig ca. 70000,- kr.
Jeg har i den forbindelse talt med min kollega Kit Hansen om den store udgift. Hun forslog at jeg istedet ventede til August/September 2009, hvor jeg kan tage eksamen i Sverige istedet. Det vil istedet koste mig 3000,- plus transport at tage eksamen der.
Jeg har derfor valgt at spare 67000,-
Det hele skulle gerne ende med at jeg i August/September 2009 har et svensk sadelmager bevis og et engelsk saddle fitter bevis.
For god orden skyld har jeg på intet tidspunkt hemmeligholdt dette for nogen. Jeg reklamerer heller ikke med at jeg er udlært, men derimod faglært af sadlmagere i Sverige.
Venlig hilsen
Charlotte, Den Mobile Sadelmager - BarokAmok