Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

Mobil Sadelmager kommer igen til Fyn.
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 09:07

Mobil Sadelmager kommer igen til Fyn..

Vi gentager successén!
Den lørdag d. 13. + søndag d. 14. dec kommer Den Mobile Sadlemager - BarokAmok igen til Fyn.

Få omstoppet din sadel og tilpasset til din hest af faglært sadelmager, mens du venter...
Enten hos dig selv eller på samlingsstedet på Vesterlaugsvej 35 i Tommerup, hvor der vil være en boks til rådighed.

Kørsel afregnes fra Nyborg, hvis det er hjemme hos dig selv. Hvis du sætter hesten i traileren og mødes i vores stald, hvor der vil være kaffe og anden hygge, så deles kørslen med de andre deltagende på dagen.

Læs mere om processen og priser på www.denmobilesadelmager.dk under "heste ydelser"
eller ring til Charlotte på 60 30 44 33 eller
Jannie på 22 46 27 05.

Tidsbestilling (senest d. 6. dec) er et absolut must, for at du ikke skal stå at vente længere end højst nødvendigt.

Frieser-tosser??.. Ja, det er os..

0
0
Svar på denne tråd

faglært og faglært...?
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 15:10

Man er vel først faglært når man har bestået en svende prøve? hvilket der på Barokamoks hjemmeside ikke fremgår noget om endnu.

Nogen der ved hvilke kurser hun har taget hos Master saddlers i england? hun fremgår nemlig ikke af deres hjemmeside som hverken det ene eller det andet, hvilket de andre i danmark der har taget kurser, gør?

Hvis man kontakter dem på mail kan de heller ikke bekræfte kendskab til hende. Underligt!

Ja. man undres vel bare, enhver kan jo reklamere med store ting, men er det sandt?

Mvh. Lykke

(nu som aktiv springdommer)

GRANGAARDEN PÅ AMAGER

Et hestet sted på Amager

Nu med tørre folde!

staldgrangaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lykke...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 19:30

Jeg har været på det første af de 2 Saddle Fitter kurser hos Society of Master Saddlers og skal på det næste og sidste i August 2009. Det første var jeg på i August 2007. Hvis du kontakter Hazel Morley kan hun slå mig op, som en af deltagerne. Jeg har også et diplom på det.

Jeg startede med at snuse til faget ved at starte i lære hos Tanja Lange, men det var meget kortvarigt pga. økonomi.

Jeg har så gået på Sadlemakeriskolan i Tarnsjo, Sverige. Jeg gik der faktisk samtidig med Kit Hansen - Hestens Sadelmager.dk, som kan bekræfte det hvis du ringer til hende.

Pga. sygdom i familien valgt jeg at afløse skolen i Tarnsjo, Sverige (tæt på Uppsala) med en læreplads i Lomma, Sverige ( lige udenfor Malmø) hos Sadelmager Tommi Person - Ladermakaren. Ham må du også gerne tage kontakt til hvis du da kan finde ham. Han er nemlig flyttet til Afrika.

Pga. hans flytning fik jeg ikke færdiggjort min elev tid, og har derfor været på saddle fitter kursus i England og skulle ha været afsted i Oktober i år.

Turen i Oktober skulle have været for at tage eksamen i at bygge en sadel hos Mark Romain - Saddlery Training Center i Salisbury, England. Da jeg skulle ha boet derover i ca. 3 uger mens jeg byggede sadlen og blev bedømt ville ophold m.m. ha kostet mig ca. 70000,- kr.

Jeg har i den forbindelse talt med min kollega Kit Hansen om den store udgift. Hun forslog at jeg istedet ventede til August/September 2009, hvor jeg kan tage eksamen i Sverige istedet. Det vil istedet koste mig 3000,- plus transport at tage eksamen der.

Jeg har derfor valgt at spare 67000,-

Det hele skulle gerne ende med at jeg i August/September 2009 har et svensk sadelmager bevis og et engelsk saddle fitter bevis.

For god orden skyld har jeg på intet tidspunkt hemmeligholdt dette for nogen. Jeg reklamerer heller ikke med at jeg er udlært, men derimod faglært af sadlmagere i Sverige.

Venlig hilsen

Charlotte, Den Mobile Sadelmager - BarokAmok

Den Mobile Sadelmager - BarokAmok

Kronprinsessegade 17 1306 Kbh K

Tlf 60 30 44 33 barokamok@yahoo.dk

http://www.denmobilesadelmager.dk http://www.barokamok.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2008 20:36

Hej Charlotte, tak for dit hurtige svar.

Faglært/udlært betyder nu at man har et uddannelses bevis på sin kunnen og har en eller anden form for uddannelse med bestået eksamen bag sig, hvilket jeg så kan forstå at du ikke har endnu. Jeg kan sagtens forstå du venter for at spare så mange kroner, men så er du vel reelt ikke faglært endnu og bør ikke reklamere med dette.

Men Charlotte, er du ved at uddanne dig til fitter eller saddler? der er jo forskel på disse to, og desværre er der mange i Dk som tror at en fitter og saddler er det samme, nemlig en sadelmager, hvilke der reelt set ikke er mange af herhjemme.

Mvh. Lykke

GRANGAARDEN PÅ AMAGER

Et hestet sted på Amager

Nu med tørre folde!

staldgrangaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

??????
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 11:55

Lykke:

Men Charlotte, er du ved at uddanne dig til fitter eller saddler?

ER det ikke lige blevet besvaret???

Charlotte:

Det hele skulle gerne ende med at jeg i August/September 2009 har et svensk sadelmager bevis og et engelsk saddle fitter bevis.

Sadelmager er i DK ikke en beskyttet titel.

Derfor kan folk som f.eks Michael Brodie også kalde sig sadelmager. Han har heller ikke taget en eksamen. Han er oplært af sin far. Kan forstå at han derimod er uddannet slagter.

Må man så kalde sig "Fitter" hvis man har været på kursus hos ham???

Han har jo ikke, som Lykke efterlyser er bevis for sin kunnen.

Men gør det ham eller andre dårligere?

Var det ikke en ide at kigge på kvaliteten af arbejdet og folks erfaringer istedet?

Ja... Jeg forstår ikke helt rivegildet?!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 14:18

Enig, erfaringen tæller, men Brodie reklamerer heller ikke med at han er udlært/faglært.

Jeg menre bare at hvis man ikke her en uddannelse bag sig som dokumenterer at man er faglært, bør man heller ikke kalde sig dette.

Bare min mening netop fordi som du skriver, enhver kan kalde sig sadelmager hvis de ønsker det, uanset om de har arbejdet med sadler 1 uge eller 30 år, meget misvisende overfor folk synes jeg bare.

Mvh. Lykke

GRANGAARDEN PÅ AMAGER

Et hestet sted på Amager

Nu med tørre folde!

staldgrangaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

så længe...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 20:06

der i danmark ikke er en uddannelse der hedder faglært sadelmager, må man jo i realitetetn kalde sig det hvis man har lyst til det.

Jeg har i mange år brugt en sadelmager, som har brugt den tittel i over 40 år, tiltrods for han aldrig har fået et svendebrev på titlen.

Jeg tager hatten af for jer, som selv forsøger at få uddannelsen som sadelmager og så enda med den betydning, at i skal rejse ud af landet for at få jeres drøm opfyldt.

I kunne jo gøre lige som mange andre, kalde jer sadelmager uden at ha fået nogen som helst erfaring først.

MOBBEN IMC.

SVØMMER DIN HEST I MUDDER ?

RING TIL PER VOGNMAND OG HØR OM HAN OGSÅ KAN HJÆLPE DIG´ MED EN LØSNING.

RINGSTED. 20285450.

HESTETRAILER UDLEJES.20285450/57600161

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  08-12-2008 20:31

Hvorfor "overfalde" Charlotte på denne måde?

Hos os har hun lavet et fantastisk arbejde, og jeg har intet at sætte en finger på.. Charlotte er altid velkommen i vores stald..

Det har hjulpet min mand og hans vallak utroligt meget, at hun har taget sig kærligt og profesionelt af hans sadel.. Og tusind tak for det, Charlotte.

Frieser-tosser??.. Ja, det er os..

0
0
Svar på denne tråd

Lykke...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2008 09:17

Lykke:

Bare min mening netop fordi som du skriver, enhver kan kalde sig sadelmager hvis de ønsker det, uanset om de har arbejdet med sadler 1 uge eller 30 år, meget misvisende overfor folk synes jeg bare.

Er det så ikke også lidt misvisende at folk går og kalder sig sadel "Fitter" når de aldrig har været i england og tage fitter uddannelsen??

Burde man så ikke bare nøjes med at kalde sig sadeltilpasser?!

Og hvorfor retter du ikke direkte henvendelse til Barokamok, hvis du har behov for svar? Det er da noget mærkeligt noget at hænge andre folk ud på denne måde, når der er en god forklaring på hvorfor hun har gjort som hun har. Netop som Inger Christensen skriver skal man til udlandet for at få udannelse, og det er jo ikke billigt.

Jeg syntes også det er flot at folk rejser ud og erhverver sig erfaring istedet for bare at blive hjemme i andedammen og pege fingre af andre.

Sorteper

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider