Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

Workshop med Pernille Grégoire
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 20:33
Workshop i Akademisk ridekunst
v/Pernille Grégoire Pedersen

Akademisk ridekunst spænder over århundreders indsamlet viden, principper og læresætninger. Den viden, som er blevet fejltolket og -citeret og dermed gået tabt, er højst aktuel i dag, hvor hestene tilegner sig langt flere skader i ridningen, end hvad vi etisk kan stå inde for. Akademisk ridekunst indeholder nøglen til at få en holdbar, smidig og stærk hest. Metoden arbejder for hesten og ikke imod den, idet den bygger på hestens naturlige reflekser, anatomi og evner og vil derfor med tiden skabe en afklaret og selvsikker hest.

Nutidens største repræsentant af den akademiske ridekunst er Bent Branderup, som også har været Pernilles læremester og inspirator siden år 2000.
"Mit første møde med den klassiske/akademiske kunst havde jeg dog allerede i 1983, hvor jeg modtog undervisning af en læremester fra Cadre Noir i Saumur. Siden hen blev jeg optaget på landsholdet i Luxembourg. Der gik et par år før jeg lagde stævnerne på hylden, for at fordybe og dygtiggøre mig i den lethed og harmoni, jeg havde oplevet tidligere. Jeg har viet mit liv til at tilegne mig og videregive en større viden og forståelse omkring heste og ridning for at give ridehesten bedre livsbetingelser". Citat Pernille.

Workshoppen afholdes over 3 tirsdag aftener i december 2008:

I. Tirsdag d.2.12.2008 kl.19.00-21.00
Introduktion til akademisk ridekunst
• Hvorfor vælge akademisk?
• Akademisk versus moderne
• Faldgruber i teori og praksis

II. Tirsdag d.9.12.2008 kl.19.00-21.00
Den akademiske metode samt principper til såvel genoptræning, omskoling og uddannelse.
• Basisuddannelsen fra jorden samt longeringsarbejde.
• Formgivning og løsgøring.
• Øvelser og værktøjer.
• Logisk opbygning.
• Signaler og kropslig autensitet.
• Indre klarhed.

III. Tirsdag d.16.12.2008 kl.19.00-21.00
Det harmoniske forhold til hesten
• Betydningen af rytterens indre kvaliteter for udviklingen af hestens mentale potentiale
• Forudsætninger for kontakt, gensidig respekt og tillid mellem hest og rytter.
• Rytterens værktøjer
• Det naturlige sæde, hjælperne, betydningen af indre klarhed og målrettethed.
• Uddannelsesstigen.
• Rækkefølge, fremgangsmåde og prioritering.
• Lektionerne, timing og det rette mål.

Pris pr. aften 350,-
Pris for alle 3 aftener 900,-

Workshoppen afholdes på Elverdamsvej,173, Ejby, 4070 Kirke Hyllinge
Der vil i forbindelse med alle workshops være lidt julehygge og blive serveret æbleskiver, te, kaffe og glögg.

Tilmelding sker ved overførelse af beløbet til bank. Regnr. 4001 kontonr. 4001589172 og er bindende. Anfør venligst dit navn som reference og send en e-mail med dit tlf.nr samt dato(er) til adressen: pernille@akademisk-ridning.dk

Nærmere oplysninger kan indhentes hos Pernille på tlf. 26336127.

Pernilles hjemmeside:
http://www.akademisk-ridning.dk
0
0
Svar på denne tråd

Fælles kørsel
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 20:07

Jeg kunne godt tænke mig at komme med.

Måske der er nogle fra Odsherred, som skal med, så kunne vi finde ud af noget fælles kørsel?

0
0
Svar på denne tråd

Ren teori?
Forfatter: 
Dato:  18-11-2008 08:08

Er det rå teori alt sammen, eller bliver nogle af tingene også forklaret ved demonstration med hest?

Saddel

Kieffer Lech DL II Professionel

sælges

0
0
Svar på denne tråd

Sidste tilmelding??
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 23:06

Er der en dato for sidste tilmelding?

Jeg vil nemlig rigtig gerne med, men skal lige have fundet ud af noget med at komme derned. Dvs. finde en der vil med mig eller overtale kæresten til at tage med (han jublede ikke vildt da jeg spurgte ham... )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider