Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

 Lusitano festival i Portugal
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 23:10

Hej Lusitano fan

Lusitano festivalen bliver I år afholdt d. 4.-7. juni i byen Cascais i Portugal at lære mere om denne race, så kan du nu lærer en masse og nyde synet af Lusitano heste i alle aldre, størrelser og typer i 4 dage i racens hjemland Portugal.
Se korrekt fremvisning, show og kåringer og ikke mindst mød avlerne og hestene.

Jeg tilbyder at du kan følges med mig og møde avlerne, se og prøve heste til salg, ride og lære en masse fra både avlere, ejere og andre Lusitano fans fra hele verden.



Planen er at jeg tager til Lissabon mandag d. 2. juni 2008 og videre ud til de avler kontakter jeg har nord for Lissabon. Ruten ligger ikke klar endnu, før jeg ved hvor mange vi er der skal af sted sammen. Vi er tilbage d. 4. juni og deltager i festivalen i badebyen Cascais, resten af dagene. Hjemrejse søndag d. 8. juni.
Du har selvfølgelig mulighed for at slutte til i Cascais - eller kun være med på avlerbesøg, det er helt op til dig.




Lusitano festivalen er arrangeret af APSL som står for Lusitano racens registrering og stambøger. På festivalen bliver der vist hingste og hopper i hver deres 1, 2, 3 og 4 år og opefter klasser. Morfologiske konkurrencer, championat titler og kåringer, men også shows, underholdning og boder, hvor du kan finde alt til hest og rytter.


Pris ide pr. person:
Fly: 2.000,- kr. ca. for tur/retur
Overnatninger en lille uge: 1-3.000,- kr.
Billet til hele festivalen: ??
I alt, ca.: 5-7.000,- kr.



Har du lyst til at tage med mig eller mødes - så kontakt mig.


Med venlig hilsen
Eva Ørndrup

Mobil: +45 60 216 266
E-mail: eva@lusitano.dk
Hjemmeside: www.lusitano.dk


Tudor (hingst til salg)


HUSK: Lusitano festivallen 2008 d. 4.-7. juni.

Formidling af køb/salg af Puro Sangue Lusitano, portugals nationale hesterace, Lusitano rideferier og snart også webshop.

www.lusitano.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 21:15

Lyder super spændende, dog har jeg for lang tid siden booket en tur til Portagal fra d. 16. juni og 12 dage frem.


Har kæresten med på slæb (han er ikke rideinteresseret), men håber da at kunne lokke ham med til et WE-stævne, den kongelige rideskole (såfremt jeg får oversat deres portugiske side, undrer mig over at den ikke er på engelsk) eller en tur hos en avler. Endnu bedre skal jeg finde en god rideudstyrsbutik, så sig endelig frem hvis støder på én dernede . Jeg starter i Lissabon og kører i løbet af ugen til Algarvekysten.


Hilsen


Susanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det skal jeg undersøge..
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 21:39

hej Susanne


Det lyder godt - ærgeligt I går glip af festivalen.


Der ligger en god rideudstyrs butik i Evora.

Men ellers ligger de fleste avlere og Lusitano arrangementerne mest nord for Lissabon - især omkring byen Golegã. Som er et frodigt område i Portugal.


Der skal nok være et arrangement I kan kigge på og jeg kender da både ridebutikker og hvis du kontakter mig, så kan jeg planlægge nogle avler besøg for jer.

Bare sig hvad I er interesseret i?


Send mig en mail - hvis I vil vide mere - eva@lusitano.dk


Jeg har også været afsted med ikke heste interessert kæreste - vi havde en KANON tur og var rundt og besøge avlere og havde nogle rigtig gode oplevelser. Det er altså helt særligt at stå midt i en flok hopper med føl, som allesammen vil hen og snuse til en... selv ikke heste interesseret bliver fascineret.

;O)



Mvh. Eva



HUSK: Lusitano festivallen 2008 d. 4.-7. juni.

Formidling af køb/salg af Puro Sangue Lusitano, portugals nationale hesterace, Lusitano rideferier og snart også webshop.

www.lusitano.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 I kan stadig nå det....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 13:54

EN lille opdatering.


Vi er nu to der tager afsted d. 2. juni. Vi vil gerne mødes med andre danskere og Lusitano fans. Så sig til hvis du også vil afsted og/eller mødes.


Her er programmet for festivallen:

www.cavalo-lusitano.com/noticia/159

(på Portugisisk)


Hvis skal helt sikkert besøge Morgado Lusitano og hilse på Rodrigo Matos og Charlotte Wittbom, vi skal helt sikkert besøge avlere og se heste til salg fra d. 2.-4. juni. Vi skal også helt sikkert ride på Lusitano heste og evt. få undervisning.

Programmet bliver ikke færdig fastlagt, før vi ved hvor mange vi skal besøge og hvor mange vi er der tager afsted.


Men det er jo snart.... så er det noget for dig, så er det bare om at bestille fly-billetten (de er allerede steget 500 fra jeg bestilte min). Kontakt mig hvis du vil vide mere og hvis du vil have tid til din rejse til Portugal.


Til Susanne

Mødte jeg dig på Rodrigo Matos kurset??

Hvis ikke - så kan jeg anbefale ridebutik i Evora, men ellers er det mest nord for Lissabon Lusitano-heste-landet er mest dominerende.

Send mig en mail - så kan du få nogle tips pr. mail også.

Du skal da næsten også lige hurtigt forbi Morgado Lusitano (?) og hilse på Rodrigo Matos.


Det bliver en kæmpe oplevelse - Portugal er spændende og Portugiserne er søde.


God sommer!

Eva


HUSK: Lusitano festivallen 2008 d. 4.-7. juni.

Formidling af køb/salg af Puro Sangue Lusitano, portugals nationale hesterace, Lusitano rideferier og snart også webshop.

www.lusitano.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 22:04

Hej Eva


Yeps, det var mig du talte med efter endt kursus. Jeg har selv talt med Rodrigo, men han er desværre i England imens jeg er i Portugal. Dog overvejer jeg at skrive til Charlotte og høre om en ridetime .


Mht. rideudstyr så tjekkede jeg lige portugalweb.com ud, og de skriver, at de kun sælger via nettet. Så de lægger ikke lige just optil at man kommer forbi. Er du ikke sød at skrive når i kommer hjem fra Portugal, og så lige opdatere mig mht. læderkvaliteten af hovedtøjene? Så er jeg fri for at sætte en aftale i gang nu og senere aflyse, hvis i melder tilbage at det er noget juks eller manden ikke er imødekommende .


Mange hilsner


Susanne

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider