Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

Hestetandlæge - ledige pladser - Herning
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 16:22

Hej..

Jeg er ved at arrangere at Mai K. Nicholaisen (www.hestetandpleje.dk) kommer til Vildbjerg (10 km vest for Herning). Vi mangler lige nogle heste til at komme. Ellers vil hun ikke komme ud!

Det bliver i oktober eller november.

Skriv - senest søndag den 2. september - hvis du vil være god ved din hest og få tjekket tænderne. Hun går mere i dybden end din dyrlæge!!!

Hilsen Anette Andersen

0
0
Svar på denne tråd

kan hun
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 18:39

fjerne ulvetænder den dag, elller skal man ha sin dyrlæge til det??

Venlig hilsen Camilla p

Avl af tinkere se

www.stald-noerregaard.dk

tinker hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hestetandlæger
Forfatter: 
Dato:  26-08-2007 21:52

Camillap: Hun må ikke fjerne ulvetænder.. Desuden må hun heller ikke bedøve, da hun ikke er dyrlæge. Det store problem med "hestetandlæger" er, at de i følge loven KUN må rense tænder- altså raspe dem og rense tænderne. De må ikke ordne hverken tandkød, fjerne tænder eller i det hele taget lave noget ud over at raspe tænderne.

Jeg ville også have haft Mai til at ordne min hest, men da jeg fandt ud af, hvor lidt hun egentlig må lave, samt at det bliver noget dyrere end ved dyrlægen(ikke at prisen har den store betydning, men alligevel, så fandt jeg hurtigt ud af at hun ikke behøvede kigge på min hest. Jeg har fundet en dyrlæge, som har efteruddannet sig i tænder, så jeg er sikker på, at hvis der er noget galt med min hests tænder, så kan det blive lavet med det samme, i stedet for at Mai bliver nødt til at henvise mig til en dyrlæge, og hesten så skal bedøves en gang til. Desuden skal der være en dyrlæge til stede, når hesten skal bedøves, så man kommer til at betale for både dyrlæge og til "hestetandlægen".

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 10:26

mange tak, så har det ikke nogen interesse, så skal hun jo til dyrlæge alligevel.

Venlig hilsen Camilla p

Avl af tinkere se

www.stald-noerregaard.dk

tinker hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 19:02

Hej

Der kommer en dyrlæge om bedøver og hvor tit er det lige der er noget galt... Ikke ret tit!

Jeg fik min ordnet for 1 år siden. Han havde nogle meget slemme tandspidser og var meget skarp ud mod hans kinder. Det er ikke noget en almindelig dyrlæeg kan raspe væk. Det skal de være bedøvede til, og det er der vist ikke ret mange dyrlæger der gør!!!

Jeg er meget glad for at jeg fik øjnene op for en tandlæge. Min hest har gået i 5 år hvor han kun er blevet raspet af dyrlægen, og det var åbenbart ikke nok... Så camillap: Jeg syntes du skal overveje det igen og måske kigge ind på Mais hjemmeside.

Hilsen Anette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anette.
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 20:57

MidtVest dyrlægerne, bedøver hesten, hvis der er et område de ikke kan komme til. Det ved jeg, da jeg har brugt dem i 1 års tid nu. Og min den gamle hoppe, er blevet god og grundig undersøgt.

Og da hun var i Ansager for at få fjernet noget af en tand som var flækket, var dyrlægens kommentar, at min egen dyrlæge har gjort et flot stykke arbejde med at raspe tænderne.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Til Lotte
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 21:41

Det er godt at høre der er nogle der gør det ordentligt! Der er langt imellem dem synes jeg...

Midtvest i Tjørring? Det kunne dag godt være man skulle bruge dem istedet...

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anette.
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 22:00

Nej det er ikke MidtVest. Du kan få et nummer til dem.

70 22 56 22.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lotte
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 22:14

Er det ikke Herning Dyrehospital?

Jeg har lige smidt en hilsen i gæstebogen på Jeres hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

hestetandlæge
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 23:56

Så fik min+ min venindes 2 heste raspet tænder ved Hammel dyrlægerne i dag, og jeg har kun ros til dem :-D

Alle tre heste blev bedøvet, netop så de kunne komme til de bagerste tænder, og min blev raspet med både alm. og med elrasper. Elrasperen blev brugt på de bagerste tænder, da han havde nogle tandkroge.

Imens hestene blev ordnet, forklarede begge dyrlæger meget grundigt hvad de lavede+ om hestes tænder generelt. Virkelig lærerigt. Min venindes ene hest havde brækket 3 tænder, som skal hives ud+ den fik renset tandkød- begge ting må en "hestetandlæge" IKKE lave.. Og jeg er 110% sikker på, at Hammel dyrlægerne har lavet et lige så fint stykke arbejde, som Mai eller en anden "hestetandlæge" kan gøre. Endda bedre, da dyrlægerne må lave andet end kun at raspe tænderne.

Det bedste man kan gøre, er at finde en dyrlæge, der har efteruddannet sig i hestes tandsæt, da dyrlægen altså må lave en del mere end "hestetandlægerne". Grunden til at jeg skrive "hestetandlæger" i anførselstegn er, at de rent faktisk kun må kalde sig tandassistenter- de fungerer nøjagtig ligesom tandlægeassistenten ved ens egen tandlæge- de må rense ens tænder og intet andet.

Og hermed intet ondt ord om Mai eller andre "hestetandlæger". Jeg har selv brugt Mai, og hun er rigtig dytig til det hun må lave, men problemet opstår, hvis hesten skal have renset tandkød eller have lavet andet end "bare" få raspet tænder.

0
0
Svar på denne tråd

Så er der fyldt op!
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 18:08

...

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anette.
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 13:53

Nej det er ikke Herning Dyrehospital der er Midt Vest.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider