Så fik min+ min venindes 2 heste raspet tænder ved Hammel dyrlægerne i dag, og jeg har kun ros til dem 
Alle tre heste blev bedøvet, netop så de kunne komme til de bagerste tænder, og min blev raspet med både alm. og med elrasper. Elrasperen blev brugt på de bagerste tænder, da han havde nogle tandkroge.
Imens hestene blev ordnet, forklarede begge dyrlæger meget grundigt hvad de lavede+ om hestes tænder generelt. Virkelig lærerigt. Min venindes ene hest havde brækket 3 tænder, som skal hives ud+ den fik renset tandkød- begge ting må en "hestetandlæge" IKKE lave.. Og jeg er 110% sikker på, at Hammel dyrlægerne har lavet et lige så fint stykke arbejde, som Mai eller en anden "hestetandlæge" kan gøre. Endda bedre, da dyrlægerne må lave andet end kun at raspe tænderne.
Det bedste man kan gøre, er at finde en dyrlæge, der har efteruddannet sig i hestes tandsæt, da dyrlægen altså må lave en del mere end "hestetandlægerne". Grunden til at jeg skrive "hestetandlæger" i anførselstegn er, at de rent faktisk kun må kalde sig tandassistenter- de fungerer nøjagtig ligesom tandlægeassistenten ved ens egen tandlæge- de må rense ens tænder og intet andet.
Og hermed intet ondt ord om Mai eller andre "hestetandlæger". Jeg har selv brugt Mai, og hun er rigtig dytig til det hun må lave, men problemet opstår, hvis hesten skal have renset tandkød eller have lavet andet end "bare" få raspet tænder.