|
|
| Piaffens Mester i DK |
|
|
Jeg er ved at arrangere et kursus med Richard Hinrichs, som også kaldes piaffens mester, nutidens Guérinière og er den vel mest kendte underviser inden for barok og klassisk i Tyskland. I den forbindelse har han tilbudt også at give et seminar (foredrag) eller en serie af foredrag. Jeg ville gerne danne mig et indtryk af hvor stor interessen for et foredrag (afholdt på tysk) ville være, så hvad siger i? Opslag vedrørende kurset følger snart. Mange hilsner Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaaa tak |
|
|
Det lyder meget spændende med et eller flere Hinrichs-foredrag her i Danmark. Det er jo luksus, når en ildsjæl besværer sig med at hive en kendt underviser til Danmark, så man nemt og bekvemt kan få oplevet et stort navn. Jeg er bestemt interesseret! /Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kunne være meget |
|
|
interesseret.. men kommer selvfølgelig an på hvor det bliver holdt osv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men det er jo nok lidt |
| Forfatter:  |
Eva Lydeking-Olsen |
| Dato:  |
01-08-2007 12:27 |
|
svært på tysk...kan en så veluddannet mand ikke levere varen på engelsk ?
Det ville gøre det MEGET mere åbent. Få mange flre med til det. ??
Eva
Kursus med Susan Kjærgård 24-26.8 i Sorø - se under arrangementer.
Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring- gode terrænmuligheder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der mulighed... |
|
|
... for at få en oversætter med, hvis mesteren ikke er så stærk i engelsk? Jeg forstår ganske lidt tysk (jeg ved eks. hvad en Windbeutel mit Schlagzahne er, men det hjælper nok ikke i dette sammenhæng..) Kort sagt er jeg interesseret og oddsene for godt fremmøde ville styrkes af et sprog flere forstår. Venlig hilsen Kamilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder spændende |
kamuk |
01-08-2007 18:51 |
|
Jeg er syntes det lyder meget spændende og vil gerne deltage. Mvh. Mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende |
JulieTaylor |
01-08-2007 19:13 |
|
Jeg ville være der som en mis, hvis jeg kunne forvente at forstå et kvæk. Mit tyske fortaber sig i gymnasietågerne. Julie '
Hvad rager det dèn, som er sikker på sit, at resten af verden er ude af trit. Piet Hein
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Engelsk |
|
|
Hejsa Jeg nævnte det forleden for Pernille, at engelsk nok var at foretrække, evt. med en oversætter til hjælp hvis Richard kludrer lidt rundt i det. Det lød ikke som om, at det burde være det store problem (Pernille taler jo selv flydende tysk, så hun kan nemt lige oversætte fra tysk til dansk plus hun har redet hos ham i 10 år, så hun kender også til hans ordvalg og talemåder ). På ARR kurserne med Klaus S., der tog han det også på engelsk og i ny og næ på tysk, hvor der så var én som lige oversatte. Det fungerede helt fint. ~Susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihh, det |
|
|
ville jeg da også gerne  - Hvis man kan forstå det  Mit tysk bærer stærkt præg af en knap 40 årig matematisk studentereksamen med engelsk - og altså uden tysk 
fra NinA Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat  >-o-<>-o-< Lækre, sorte ridestøvler, håndsyede og ualmindeligt pæne - smalle skafter str. 38 sælges: 700 kr: >-o-<>-o-<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfgsfhfdsghjdf |
|
|
Ja, lyder rigtig godt. Jeg vil bestemt også været meget interesseret i at deltage 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt nyt |
|
|
Jeg kan foreløbig sige at R. Hinrichs kommer til DK for et weekendkursus inden for et par måneder. Såsnart datoen står fast vil der komme et opslag. Det vil blive afholdt på Viggården i Vellerup hos Marianne Pitzner. Vedrørende de sproglige barrierer, som jeg ikke har skænket en tanke, vil jeg mene at Hinrichs ikke har besvær med engelsk. Ellers skal der findes en dygtig tolk, for Hinrichs er hurtigttalende uden pusterum  Mange hilsner Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm...hvor? |
Lenna |
10-08-2007 22:12 |
|
..Og hvis man nu ikke er så kendt i små og store byer i danmark, hvad er så postnummeret eller nærmeste større by?  Er det sjælland? og er der kiggepladser for dem uden hest?  Mvh Lenna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vellerup |
|
|
Hejsa Vellerup er en lille landsby som hører ind under 4050 Skibby (3-4 km vest for Skibby). Mariannes sted er bare super lækkert!! Der har lige været afholdt kursus med Miguel Barrionuevo (en spansk underviser som har haft med Levade og Apassionata opvisningerne at gøre), hvis nogen tilfældigvis var forbi til dette . Mon ikke Richard sætter hastigheden lidt ned nu når det er på engelsk... , ellers må vi jo bare påminde ham. ~Susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende... |
|
|
det lyder ret spændende. jeg har hans video " schooling horses in hand". den er ret god. Jeg er ikke enig i alt han foretager sig ( bla indspændinger), men han kan mange gode ting og har nok noget klogt at sige. hvornår skulle det evt være?? pris ?? hvor længe?? kun teori eller også lidt praksis , eks med test hest ?? jeg kan slet ikke nok tysk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil også |
|
|
det ku jeg også godt tænke mig. og jeg kan heller ikke noget tysk, men engelsk er fint. så mer information tak hilsen conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også her |
|
|
jeg vil virkelig også gerne med -har set alle hans videoer, og synes han virker meget fornuftig. Så forøvrigt også Bea Borelle med hendes pony i lange liner, til Equitana i foråret.
En hest uden stamtavle er ikke en race, kun en hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja tak |
|
|
Når det er på Sjælland vil jeg også gerne deltage. Hvilken dato har du fundet frem til ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Interesseret - JAAA |
|
|
Jeg vil helt bestemt deltage hvis jeg på nogen måde kan - men da jeg ikke har noget ridedyr, der kan rides, så bliver det som tilskuer - og for mig gerne på tysk, men de fleste foretrækker nok engelsk. Men det er jo gået fint nok med at gennemføre kurser med Schöneich, som heller ikke taler engelsk med noget tolkning. Foredragsrække er jeg også forhåndstilmeldt til  Godt initiativ!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Pernille |
|
|
Super godt in'tiv!! Jeg kører gerne til Vellerup igen igen for at nyde flere goodies 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dato?? |
lars rogengell |
25-09-2007 19:53 |
|
Hvordan ser det ud med en dato?? Er spændt på at opleve ham "live".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super.. |
Monica M Nielsen |
30-09-2007 22:21 |
|
jeg er også på hvis det kan passes ind.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Noget nyt |
|
|
Er der noget nyt om en evt. dato? og pris? Vil gerne lige spare lidt op jo...
En hest uden stamtavle er ikke en race, kun en hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen dato |
|
|
Sidst jeg talte med Pernille, var der stadig ingen dato endnu, men hun gør hvad hun kan for at få Richard booket ind! ~Susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flere der gerne vil |
|
|
Hej Vi er flere fra min stald (København) der gerne vil med - afhængig hvor i landet det er Hører gerne mere om det mvh heidi
Nihil intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Med tungt hjerte |
|
|
må jeg desværre meddele at Hinrichs desværre ikke kommer til DK foreløbig alligevel. Tilsyneladende har han taget det standpunkt at vi ikke er nok og at det er mere rimeligt at vi besøger ham i Hannover. Jeg beklager, og vil fortsat forsøge at begejstre ham for et kursus her i landet. Synd og skam hvis han ikke kommer til at opleve Danmark. hilsner Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|