Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Grønthø igen igen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 11:07
Hej

Ja jeg har søgt, men kan ikke finde det jeg søger. Jeg ved dog at det har været oppe. Dette indlæg er garanteret også smidt i et forkert forum, men nu prøver jeg.

Jeg skal ikke fodre med hø i år og wrap er udelukket da jeg kun har tre heste.

Jeg er blevet anbefalet at fodre med Grønthø,hest fra Dangrønt da det skulle kunne erstatte høet(ikke den med lucerne). Er der nogen som har erfaringer med det? Ved i prisen for en balle af 400 kg? Fås de i mindre størrelser og hvad er prisen evt. her?

Nå men alle erfaringer søges også gerne et link tilbage hvor jeg kan læse. Jeg mener at kan huske at Tina MJ skrev en del om det på et tidspunkt.

Hilsen

Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 11:15
Hej

Det er utroligt lækkert hø.
Jeg har ikke selv prøvet det men set det flere gange.
Mener prisen er ca 800 kr/balle.
Dyrt ja, men der er ikke noget spild pga kvaliteten.
Jeg ville nok ikke fodre med det i feks en løsdrift hvor hestene altid jokker noget af høet ned, det er det for dyrt til.
Det skulle også være støvfrit og ensartet i kvalitet/indhold hele året pga kunsttørringen.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 11:42
Prøv at læse dette link: http://www.dangroent.dk/speciality_feeds/artikel_kunsttor.htm

Der er også denne tråd: http://www.heste-nettet.dk/forum/read.php4?f=5&i=6450&t=6450


mvh

Caro

En gravhund er, en halv hund høj, en hel hund lang og to hunde værd.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen prøv miniwrap
Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 12:19
Jeg har også kun 3 heste hjemme.. jeg bruger bare miniwrapballer på 35-40 kg pr stk.
Så kan jeg godt nå at bruge dem inden de bliver for "gamle"


Der er flere annoncer for dem i landbrugsnyt på sjælland.

Og det er billigere end grønthø mig bekendt.



Karina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 13:41
Hej Jette

Det er godt med Grønthø, men også dyrt, du kan se kvalitet og mængde ude i foderhandlen i kalundborg. Ellers kan du ringe, vi kender en der forhandler det.

mvh. stine og per
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen prøv miniwrap
Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 15:27
hej

jeg er lidt i samme dilemma. Jeg kunne godt tænke mig at fodre med wrap, men kan heller ikke nå at bruge det, før det bliver for "gammelt".
Jeg har hørt om miniwrap, men har altid haft en ide om at det var temlig dyrt. Er der nogle der kan be- eller afkræfte dette, med en evt. pris?
Hvor forhandles det egentlig?
hilsen mlk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 21:49
Hej Jette

Jeg har brugt grønhø de sidste 2 vintre. Jeg deler med min veninde, og vi bruger 3 baller til 2 heste til en vinter (oktober til maj). Vi giver knap 1.000 kr. for omkring 450 kg. Vi får leveret en balle ad gangen, jeg ved ikke om det ville være billigere, hvis vi fik alle tre baller på en gang. Jeg tror ikke, det fås i mindre udgaver.

Jeg bruger det, fordi 2 heste ikke er nok til at bruge wrap og fordi vi ikke har mulighed for at opbevare almindeligt hø forsvarligt. Samtidig har min hest lidt allergi, godt nok ikke for støv, men sådan noget kan jo hurtigt udvikle sig, så jeg ville være lidt nervøs ved at give ham hø.

Jeg er ret glad for det, og skal have det igen til vinter. Umiddelbart lyder det dyrt, men du skal huske på, at foderværdien er større end i hø og spildet vil i de fleste tilfælde være noget mindre, så alt i alt tror jeg ikke, det er væsentligt dyrere end hø.

Min hest er ret glad for det. Han får det på gulvet, ovenpå halmen og har altid spist det hele.

Nanna
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen
Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 22:10
Hej Nanna

Hvor meget får Jeres heste af det om dagen? Hvor store er Jeres krikker og hvor meget bliver de redet.

Jeg har to store DV-er og en 1 års plag som er Welsh Cob. De kommer ikke til at lave en dyt her i vinter, har du nogen ide om hvor meget de ca. skal have.

Hilsen

Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen prøv miniwrap
Forfatter: 
Dato:  11-09-2001 22:12
Hej Karinae

Jeg er ikke så vild med Wrap, men det er p.g.a. faren ved at der kan ligge et dødt dyr i, men hvis man får de små pakker er det nok noget nemmere at overskue eller hvad?

Hvor lang tid er dine tre heste om at spise sådan en pakke og hvad giver du for det?

Hilsen

Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen
Forfatter: 
Dato:  12-09-2001 11:08
Er der nogen der kender prisen på Green-Power® Grass (indhold 15 kg)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Grønthø igen igen
Forfatter: 
Dato:  12-09-2001 22:18
Hej Jette

De får omkring 4 kg. hver om dagen. Det svarer til en 40 liters balje med top.

Det er to store heste (min: oldenborg, ca. 1.67, min venindes: Oldenborg/araber, ca. 1.55). De bliver redet næsten hver dag.

Hvor meget dine heste skal have kommer helt an på, hvor meget kraftfoder, de får ved siden af. Men jeg synes ikke, de skal have mindre end min.

Det tager nok min hest omkring 1-1½ time at spise den portion, han får. Han er lidt af en grovæder, min venindes hest bruger noget længere tid. Men de kunne sagtens spise mere.

Nanna
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider