Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 coated læder???
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 20:53

Hejsa.

<

<hvad er coated læder??


Ja jeg skal jo snart have besluttet min ang. valg af nye læderridestøvler. Jeg regner med at bestille et par derbye, da de forhandler dem hos den lokale rideforettning og støvlen ser god ud.

Men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge modellen topper eller elegance!


Topper er i coated læder og elegancen i kalveskind.


Mit store ? er så hvad coated læder er? Er det rigtig læder eller er det wanna bee.


der er ikke det store prisforskel på støvlerne ca. 500 kr. Og jeg vil jo gerne have en støvle dom holder godt og længe.


Håber på nogen kan hjælpe


Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum..
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 12:02

Hej Maria.


Jeg syntes uden tvivl, at du skal vælge Elegancen i kalveskind.


Min begrundelse:


Coated læder ER læder.

MEN, at det er coated betyder, at det er blevet behandlet således, at en varm "film" er blevet brændt ind i læderet for at gøre overfladen "falsk" fin, så den fremstår som førsteklasses læder- og dermed kan bruges til en læderridestøvle.

Den kvalitet læder, som der her er tale om, er typisk så lav en kvalitet, at man ellers ville bruge det til at lave ruskind, suede eller andre "lavere" kvaliteter. Det er ganske enkelt "spalt"...

Ydermere er det bestemt ikke holdbart med denne "film" over i længden. Læderet kan ikke ånde, og med tiden vil filmen begynde at sprække og støvlen vil blive grim hurtigere end en støvle af "rent" åndbart læder.


Hvis det der skille støvlen fra den af kalv er 500,- skal der ikke være nogen tvivl. Du får både mere kvanititet og kvalitet for de ekstra penge.


Håber du kan bruge den viden til at tage den endelige beslutning


Venligst

Moeslund


www.m-hestesport.dk/shop - din nye loyale online shop!

www.m-hestesport.dk - transport og meget andet...

"Den bedste belønning er et smil"


0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 06:48

Hej Moeslund


Tusind tak for dit meget uddybende svar, og min beslutning er taget nu, jeg skal klart have dem i kalveskind. Ud fra det som du beskriver tror jeg faktisk, at mine gamle læderstævler har været i coated læder og der er det yderster lag nemlig skilt sig fra det inderste gyldne læder nede ved hælen og ved vristen, ikke så kønt og det vil jeg gerne undgå ved mine nye støvler.


Er i øvrigt super super glad for den lammesadel jeg købte hos dig for et par måneder siden. Den er guld værd.


Mvh Maria :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Coated læder
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 11:15

Jeg har haft et par Derby Topper og præcis som beskrevet i de andre indlæg begyndte overfladen at "krakelere" og skalle af... så jeg vil i hvert fald i fremtiden holde mig fra coated læder...


Gitte


Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 15:39

Hej Maria,


Selv tak da.

Er glad for at du har valgt de andre støvler- det bliver du helt klart- uden tvivl- gladest for i længden!


Super du stadig er glad for din sadel- og ja- den er nemlig guld værd!


Nu skal du jo bare passe på at få dem i den helt rigtige størrelse! Husk, at hvis det er netsalg og de vejleder dig i størrelsen, har du AL ret til at levere tilbage, hvis de ikke passer dig ved modtagelse.


Held og lykke med støvlejagten.


Venligst

Moeslund



www.m-hestesport.dk/shop - din nye loyale online shop!

www.m-hestesport.dk - transport og meget andet...

"Den bedste belønning er et smil"


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider