Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Opstaldning i Haslev/Bjæverskov omegn
Forfatter: 
Dato:  31-07-2016 16:17

Hej folkens :) Da min nuværende stald lukker ned pr. 31/8, leder jeg efter et nyt sted til min hest og jeg.. Jeg bor selv i 4632 Bjæverskov, så stedet jeg søger skal ligge i nærheden. Jeg har flere krav som gør at jeg begynder at blive lidt desperat .. Jeg har hørt om følgende steder:

 

  • Stengården i Haslev.
  • Lysholm ridecenter i Haslev.
  • Kildebakkegården i Haslev.
  • Alhambra western (som jeg ikke ved om stadig eksistere da jeg ikke kan finde info) i Haslev.
  • Lundebakkegård i Bjæverskov (er på venteliste)
  • Rendsborggård i Bjæverskov (er kontaktet)
  • Højbo Ranch i Bjæverskov (er på venteliste)
  • Louisenborg v. striboldt i Bjæverskov (er kontaktet)
  • Stald Solhjem i Bjæverskov (ikke plads)
  • Team Cabe i ringsted
  • Ringsted rideklub

 

Mine krav:

  • Ridehus mindst 20x40. God bund (ikke støvende).
  • Ridebane mindst 20x60. God bund (ikke støvende).
  • Mulighed for jordfold med grovfoder året rundt.
  • Enten store bokse ELLER god løsdrift.
  • Trækkes v. hånd til/fra fold (hvis boks).
  • God sikkerhed for heste på folde og i stald.
  • God luft i stald (minus træk, støv, fugt osv).
  • Gode tur muligheder uden tung trafik (medmindre der er bred cykelsti).
  • Godt grovfoder, mindst 10-12 kg dagligt (evt. ekstra betaling).
  • Stivelsesfri kraftfoder (evt. eget foder).
  • Max 20 km/min kørsel fra 4632 Bjæverskov.
  • Max 2800 kr/mrd inkl. ALT (fuldpas) eller lavere staldleje og delvis fuldpas.

 

Hvad kan i anbefale at kigge på udover de nævnte steder?

Er der mon nogen egne erfaringer omkring de nævnte steder, som de vil dele?

 

Håber på hjælp da det begynder at knibe med tiden og jeg ønsker ikke at gå på kompromis med mine krav (ikke alt for meget i hvert fald).

0
0
Svar på denne tråd
 
 kk horses
Forfatter: 
Dato:  01-08-2016 07:51

Alhambra blev solgt for et par år siden. Nu drives det af Katja KK sportshorses- find siden på FB

 

Hvilken stald der opfylder dine krav hænger vel også sammen med om du er til spring eller dressur.

 

Ud over de steder du selv har nævnt er der også en stald på Dyndet, Dalbogård på slimmingevej, og Lykke Nielsen i Tureby.

men 2800 inkl alt kan være en begrænsning med de krav du har.

 

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 00:20

Jeg bor selv i Haslev, så kende lidt til de forskellige steder her.

 

Stengården kunne være en mulighed, de har ihvertfald både ridebane, ridehus og gode folde. Jeg ved dog ikke om de har jordfold derude.

 

Lysholm Ridecenter - Jeg ved ikke engang om de har heste opstaldet?? Men de har ikke ret meget fold. Foder, priser og staldforhold generelt kender jeg intet til.

 

Kildebakkegård - De har lige fået nye ejere. Stedet trænger til en kærlig hånd, og der er en meget lille fold på stedet.

 

Min hest står på Teestrup Rideskole, men vi kan ikke opfylde alle dine krav. Hverken ridehus (18x40) eller ridebane (ca.25x55) opfylder målene. Der er jordfold, men hestene løber selv til og fra folden, vi trækker dem ikke for hånd enkeltvis.

Der er mulighed for selv at tage foder med, og der er halm med i opstaldningsprisen. Wrap kan købes på stedet eller man kan selv skaffe hø/wrap.

Vi har ikke de store turmuligheder, hvis ikke man ønsker at ride på vejen.

Det samme gælder forresten for Lysholm Ridecenter, de ligger næsten ved siden af os.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fik det....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 14:01
... Vist til at lyde som om, at jeg ikke synes, at Teestrup Rideskole er et godt sted.
Det er et dejligt sted og jeg er meget glad for at stå der, men det opfylder ikke helt dine ønsker.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider