Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Sortbroget springhest
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 14:29

Hej

 

Jeg har altid ønsket mig en sortbroget springhest men hvor pokker finder jeg sådan en henne?? Jeg tjekker ofte herinde og Ridehesten plus Everhorse. Nu hvor den gamle er ved at droslen ned i springsporten, ja så kigger jeg rundt efter en der kan overtage hendes plads.

Om det er en hingst, hoppe eller vallak er ligegyldigt bare den er over 160 cm og har en god afstamning til springsiden selvfølgelig. Ungheste har ingen interesse.

 

 

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 et godt råd
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 19:30

du må igang med at lave købs annoncer, for når du har så mange krav så er det den nemmeste løsning

 

sad lige og googlede lidt og må nok sige at det ikke lige er sortbrogende springheste som der er flest af, når alderen også er vigtigt - tror at folk vælger at beholde dem selv

men fandt da denne som ser rigtig fint ud

www.hestegalleri.dk/marked/hest/ 1153874-pinto-neubrans-giant- gangster



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 19:33

Lav den selv :D

I de 5 år, jeg har kigget salgsannoncer, har jeg ik set nogen.

For ca 2 år siden, søgte jeg hest, og søgte osse sån en.

Men fandt aldrig noget, kun en der var næsten hvid og for lille til mig.

Jeg søgte dog +170 cm.

Jeg overvejede at lave min egen, på min gamle hoppe, men hun er selv 164 og har aldrig avlet over 170, så jeg måtte kigge efter en sort hest i stedet.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

Kieffer Action 17" sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 21:12
Hej
Jeg har selv stået i samme situation. Jeg valgte selv at avle min pinto.
Han er brunbroget og er 170 cm. Han far er c-durs Pacific som er efter a-dur op Corlando. Hans mor er efter racot. C-dur er b hest i spring og har gået EM for Youngster i military.
Desværre er han kastereret og står i Sverige i dag.
Mit forslag er at du finder en rigtig god hoppe, der er afprøvet og godt avlet til springsiden.
Som jeg ser det synes jeg atlantis og en 3 års maudy magic! Den sidste er sortbroget og har det broget gen! Så her får du i hver fald en broget hest.
Pinto mangler stadigvæk meget i avlen i forhold til spring.
Jeg har en helt mørkebrun hoppe på 174 cm efter C-dur. Hun har også et super springtalent. Men det er helt klart min broget pinto, folk lægger mærke til.
Så du må igang med at avle.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 21:24
Okay det gik lidt stærkt med at skrive ovenstående. Men der skulle stå, som jeg ser det er der to potentielle hingste der kan springe. Og som viser et potentiale til mere end la. Magic og atlantis er bare ikke de største omkring 160. Mange pinto folk vil nok skrive du skal bruge samondo, men leder du efter hans afkom og præstationer, så er det ikke de høje springklasser de går. De to første hingste er desværre ikke afprøvet specielt meget endnu. Men de er nogen af dem der har fået højest karakter i spring til kåring. Nå men ja god fornøjelse.
Og som en skriver, har du en god pinto med potentiale, ja så er de ikke til salg. Min broget vil også blive en dyr herre at købe, hvis han blev sat til salg.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Broget hest
Forfatter: 
Dato:  25-12-2014 23:21

Tak for svarene. Ja jeg tænkte nok at det ikke bare lige var sådan at finde en sortbroget springhest. Jeg må lige holde øje med de to hingste du nævner Helle, for det lyder da spændende. Kender kun til Samondo og som du rigtig nok skriver så kniber det lidt med resultaterne. Men det der med avl eller lave selv, det ved jeg ikke lige om jeg har lyst til. Jeg har ingen hopper selv, som jeg kunne forestille mig var god til sådan noget (1 stk Coronado/Lucky Light og 1 stk . Corratus/Lobster), men jeg har heller ingen erfaring med avl overhovedet.

Jeg må jo bare holde lidt øje med diverse salgssider og håbe på at drømmehesten dukker op.

 

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2014 23:49

Her er der en springhingst, med fin højde www.hengststation-geling.de/english/ camaro.html

Eller hans søn www.gestuet-falkenhorst.com/ gfchess.html som er testet homozygot.

 

Hvis du sku komme dertil, hvor du selv avler


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

Kieffer Action 17" sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 00:10

http://www.kilgast.dk/Salgsheste

 

 

godt nok ikke lige den rette alder, men noget af en linie:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/340899/

 



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider