Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Stærke dækkener?
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 10:36

Zander har fået dækken på i år og ja - nu skal jeg til at lappe dækkener for første gang!

 

Jeg har jo altid kun haft hopper, og de opfører sig jo anstændigt og bider ikke i deres dækkener og bruger så sandelig heller ikke tid på fjant og fjas

 

Men Zander ER et legebarn, og han har stort set altid bidmærker et eller flere steder på kroppen. I går havde en af tøserne så haft haft fat i ham, det gik ud over dækkenet...

 

Amigo er jo klart min favorit - pasformen er eminent - og jeg har brugt Amigo dækkener i årevis til tøserne, de er bare ikke rivefaste nok, når man har en vallak i flokken

 

Så var det jeg tænkte Premier Equine, men er det noget med de er store i størrelsen? De er jo meget rivefaste.

Rambo er oplagt - I know - men så skal jeg finde et BRUGT - jeg tør ikke tænke tanken, at give 2-3.000 kr. for et dækken, hvis det bliver ødelagt

 

Bucas er vel også rivefaste?

 

Hvad har i andre af stærke dækkener?


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Huller i dækken
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 12:33

Efter de første to dækkener var blevet ødelagt hos mig, valgte jeg at investere i et Rambo. Satsede på at det ville være billigere i længden, og det tror jeg stadig på at det er :) Jeg kan se at der stadig bliver bidt i dækkenet, men hvor der før kom huller på minimum 10 cm i diameter, er hullerne nu så små at de ikke skal syes. Ofte går der slet ikke hul, men jeg kan bare se at en anden hest har haft ved.

Jeg gav 2000 for et Rambo duo, og jeg fortryder det virkelig ikke! Kvaliteten er bare en anden og det kan virkelig holde til mere.


- Louise med den dejlige Lo'moone!

2
0
Svar på denne tråd
 
 du siger det selv
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 14:45

Amigo....

 

og ikke mindst Rambo....DE HOLDER!!!!

 

Og hellere betale én gang, for ordentlig kvalitet, fremfor at købe det ene elendige dækken efter det andet - som jo i sidste ende bliver dyrere....

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 
 Premier Equine
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 22:44

Er der ingen der har Premier Equine? De skulle være ligeså stærke som Rambo?

 


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske.....
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 00:05

sadelrummet.dk/daekkener-12/ regndaekken-13/easy-horse- regndaekken-1680-den-125.html

 

og

 

sadelrummet.dk/daekkener-12/ vinterdaekken-15/easyhorse- vinterdaekken-1680-300-158.html

 

har dog ikke selv brugt dem. da mine var i bøllealderen, ja der købte jeg brugte dækner i stedet for. Og så havde jeg altid et par stykker ekstra i tilfælde at krig.

i dag er jeg begyndt at købe nye, men her går jeg efter serien fra abrideudstyr, som hedder økonomi - billige dækner som bare sidder godt på begge mine lidt brede heste.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Premier Equine
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 07:05

Kan varmt anbefales (Y)

Jeg er skiftet over til dem i denne sæson og det er en virkelig godt dækken.

Rivfasthed,pasform og åndbarhed er helt i top og jeg må indrømme at de faktisk slår Rambo Duo med flere længder.

 

De er lidt store i størrelserne, hvilket jeg er helt vild med, da den brune Musse var vokset ud af Rambo Duo i 165, men passer PE perfekt i 165.

 

De fleste jeg kender der normalt bruger 145 i rambo skal ned i 140 i PE.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rockt III
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 09:26

Jeg har Rocky III fra Tika horses. Det er 1680 denir og er super i pasform. Jeg har også Rambo Duo og jeg er lige så glad fpr mit Rocky som mit rambo. Rocky passer også til liner-systemet.

 

Håber du finder en løsning til din vallak :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Premier Equine
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 15:28

Jeg har 2 Premier Equine dækkener og jeg er vilde med dem De er måske en anelse til den store side, men min bruger stadig 155 som han også bruger i andre dækkener. Jeg har også et Rambo som jeg har været glad for, men det holder stadig ikke lige så godt som Premier Equine dækkenerne i 1680d.

 

Jeg har lige købt et Premier Equine Buster Hardy 200g i 1680d. Det er der tilbud på lige nu (40%), så det fås til omkring 800 kr.

 

Ellers skal du bare holde øje med deres hjemmeside. De kører 20% rabat på et nyt dækken hver dag

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for info!
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 20:05

Har købt et Bucas Smartex Extra til ham - satser på det også kan holde :-)

 

Billede

 

Billede

 

Han vil jo gerne lege og fjolle, og så kommer der jo nogle tandsæt retur :-D

 

Måske jeg skal overveje at bestille et PE i 155 cm., har trods alt 4 stk. herhjemme med dyne på, og de 3 bruger 155 og 1 bruger 145.


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken hjemmeside?
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 20:54

På hvilken hjemmeside fåes premiere equine 1680d med 40 procent rabat?

 

mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo kontra EQ
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 08:02

Sådan som jeg læser det er Rambo duo med 1000D og EQ med 1680D.

Andre der finder samme tal på styrke?

Begge steder kalder de det ballistic nylon.

 

Jeg har selv lige købt to stk. EQ Buster Trio til mine drenge. De leger utrolig meget og voldsomt, så her skal dækkener holde.

Jeg har altid været Rambo menneske, men nu er jeg klart fan på EQ.

 

Til jer der spørg ang. Størrelse.

Sorte vallak: Rambo 1.55/1.60 og EQ 6,6.

Skimmel vallak: Rambo 1.40 og EQ 6,0/6,3.


Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

0
0
Svar på denne tråd
 
 Premier Equine
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 08:41

Premier Equine dækkenerne kan købes på deres hjemmeside

 

http://www.premierequine.co.uk/

 

Hver dag kører de 20% rabat på et af deres dækkener. Plus at man kan gå ind under "sale" og finde nogle ekstra gode tilbud. Her har de bl.a. Buster Hardy dækkenet med halvhøj hals til -40% (ved ikke hvor mange størrelser der er tilbage). Hvis man køber for over 100 pund er forsendelsen gratis..... Ellers koster det omkring 70 kr i forsendelse.

 

Derudover kører de tit ekstraordinære tilbud. Sidste weekend havde de 40% på ALLE dækkener...... så det er bare med at holde godt øje. Jeg følger dem på facebook hvor jeg så bliver opdateret med alle de gode tilbud.

 

:o)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Holder øje....
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 20:47

Kiggede lige på deres dækkener. Synes det kan være svært at se, hvordan halsen er på dækkenerne?

 

Dem jeg sådan lige kan se, hvor halsen ikke er monteret, der er det med halv hals og det vil jeg ikke have.

 

Nogen der ved, hvad de hedder med "alm." halsudskæring?


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Premier Equine
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 08:46

Jeg har lige kigget på deres hjemmeside og kan godt se hvad du mener Jeg kan kun sige at på min hest sidder halsen rigtig godt.

 

Jeg har fundet par billeder, hvor man kan se halsen lidt bedre (det er ikke mine heste men nogle billeder jeg har fundet på Premier Equine's facebook side)

 

Alle deres dækkener pånær Buster Hardy modellen og Storm Buster med påsyet hals er med almindelig hals.

 

 

Billede

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 PE dækkener
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 11:56

Jeg er lidt fristet af PE dækkenerne, men syntes på mange af billederne, at dækkenerne virker meget lange i siderne. Altså går langt ned af benene, er det jeres erfaring at de er lange?

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt tilbud...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 18:25

www.equestrian.com/p/turnout-rugs/ express-bargain-1200d-medium-weight- standard-turnout-rug/ect1200sm/

 

Det er da et ganske godt tilbud....

 

og webbutikken kan anbefales

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bunrlun
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 23:41

Ja det er et godt tilbud (y) ;-)

 

Hvordan er pasformen?


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har haft
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 07:35

PE til mine. Desværre duede pasformen ikke her. Hvilket er ærgerligt da prisen er god.

Så her står den på Rambo - i alle afskygninger.

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 12:55

Jeg har lige bestilt et Titan Azor fra deres webshop med 40%... Er meget spændt på pasformen, da det skal bruges til den smalle Lotus

 

Men ellers er jeg yderst tilfreds med Rambo og Tikas Rocky dækken med 1680D... De holdt til det hele, da jeg brugte dem på Big sidste vinter

 

Og indtil videre holder Lotus' Amigo Bravo Wug og Rhino Wug til livet på vallakfold


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 extra hals
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 20:27

jeg har en 200 grams hals, helt ny hvis nogle mangler

0
0
Svar på denne tråd
 
 størrelserne
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 22:21

Jeg forstår ikke de der engelske mål, er der en der kan forklare mig det? og mon ikke str 125 i Bucas som er lige lidt for stort i længden, vil gøre at jeg skal ned i 120 eller 115 i et PE-dækken?


Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?


*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Engelske mål
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 08:27

Du kan fx finde en størrelsesguide på Horze.dk, der er både engelske og danske størrelser + mål både oppe og nede.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 22:53

Det er ret nemt, du ser på den grønne række (Back seam measurement), og finder din hests dækkenstr, så kigger du i det røde felt (Feet) til venstre, de første tal du ser der, er den str du skal bestille.... F.eks 140 er 6,3 :)

 

Billede

 


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider