Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Voksenhold - kbh og omegn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 21:33

Kære HN'er

 

Kender i nogle gode rideskoler eller steder i kbh området som tilbyder rideundervisning på voksenhold med fornuftige heste at ride på. Helst nogenlunde fremkommeligt med offentlig transport.

 

Jeg har selv heste (hobby-avler af DV) og redet i mange år, men selve ridningen har stået mere eller mindre på standby under uddannelsen. Nu er jeg på barsel og kunne godt tænke mig at starte ridningen op igen, som forberedelse til at starte min unghest op til næste sommer. Men vil gerne finde et godt voksenhold som underviser på LA niveau i dressur på fornuftige heste. Er det overhovedet muligt eller har i et andet forslag ?

 

Kan man låne en privatrytters hest og så kun bruge den til at ride undervisning på eller vil hesteejere stadig se det som en part der skal betales for. Kommer fra vestjylland, hvor "verden" ser lidt anderledes ud mht. part. Her får du nærmest penge for at ride andre folks heste imodsætning til kbh, hvor det er lige omvendt (eller det er det indtryk jeg har fået).

 

Har set at vallensbæk og ballerup rideklub har voksenhold, men kan i anbefale disse hold? Kender kun til vallensbæk i forbindelse med kåring. Jeg stammer fra vestjylland (hvor mine heste også er opstaldet hos mine forældre) så kender ikke rigtig til "hesteverdenen" på sjælland.

 

Håber i kan hjælpe - på forhånd tak

 

/Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt input
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 10:01

har en veninde der har redet nogle år i ballerup på voksen hold og er er tilfreds med denne løsning på de fleste punkter.

 

Skal du ride en privat hest til undervisning- så ja så vil ejeren af hesten forvente en form for betaling ala part på dyret foruden underviseren skal have betaling - så det er en dyr løsning.

 

Men hvad har du af forventninger niveau mæssigt ? de færreste rideskolde heste kan øvelser af svær grad- så hvad niveau forventer du at modtage undervisning på ?

LC ? La ? M?

 

MSR på Midsjælland/osted har vidst også voksenhold.

 

Karina

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 alternativt
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 01:13

Jeg tror ikke man kan forvente at en rideskole hest kan niveau LA ish, måske kan den godt øvelserne, men tror ikke den er let at ride. ´Alternativet er at få part på en hest 1-2 gange om ugen og så få undervisning på den. Dyrere løsning, men så vil du dels få en bedre hest og dels ene undervisning, dvs det rykker mere

 

Alternativt er at tage på ridelejr og få noget intensiv i en uge, men det er vel svært med barsel.

 

Nej KBH er ikke vestjylland hvad gælder part forhold.

 

Men du kan altid tage ud og kigge på nogen rideskoler der udbyder voksen hold, hvem ved om der skulle være et sted og en hest som kunne give dig det du kan bruge til at få riderutine igen?


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

Hit aktiv stald i Herlev. Ledige staldpladser fra marts/april

0
0
Svar på denne tråd
 
 Voksenhold
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 20:57

Nu kan jeg ikke se hvor i KBH du bor, men hvis ikke Herfølge er for langt væk, vil jeg gerne anbefale Monica Nielsen på Skovly: http://skovly-ridecenter.dk/

 

Hos hende får man virkelig arbejdet med opstilling og balance og får mulighed for at forfine sine hjlæpere. Meget gode voksenhold :)

 

Mvh Louise



Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider