Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Undgå sadelskift og tilpasningsproblemer;
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 21:55
Indsat fra nyheden Undgå sadelskift og tilpasningsproblemer; indbydelse til faglig aften:

Som rytter kender vi alle til problemer med tilpasningsproblemer med ens sadel, hvis ens hest ikke længere kan passe dens sadel eller ved køb af ny hest, hvor ens sadel ikke kan passe den nye hest. Der er nu godt nyt på vej til at løse disse problematikker.

 

I flere år har NR Saddles arbejdet med udviklingen af Supreme Super Flex, den nye dressursadel, som ikke behøver udskiftes hvis hesten skifter form, eller ved køb af ny hest.

NR Saddles' mission har været at udvikle en kvalitetssadel, som kunne give rytterne størst mulig sikkerhed for fleksibilitet og tilpasning. Missionen er nu lykkedes, og under navnet "Supreme Super Flex" præsenteres en engelsk, håndlavet kvalitetssadel i den allerbedste kvalitet, med en unik kombination af fleksibilitet for rytteren og størst mulig komfort for hestens ryg og bevægelse.

 

Med kombinationen, udskifteligt kopfjern (7 bredder) og nyudviklet, superfleksibel fjederbom, er det muligt at tilføre hesten størst mulig frihed og komfort i forhold til sadlen. Samtidig kan bredden løbende justeres, således man som hesteejer kan undgå for hyppige sadelskift.
Dressursadlen bliver markedet hidtil mest fleksible kvalitetssadel, og forhandles via NR Saddles.

 

Man kan se en præsentation på videon her:
www.facebook.com/ photo.php?v=6998560734...mp;theater

 

NR Saddles arrangerer faglig aften den 30. oktober 2014 på værkstedet, Pile Alle 3, 2630 Taastrup, fra kl. 19.00-21.30.
Kom og få ny viden omkring sadler og tilpasning, spørg ind til relevante sadelproblemer og få en snak med teamet over et lille glas og lidt godt til ganen. Mød firmaets nye profilryttere dressurrytter og træner Michael Søgaard samt militaryrytter Vicky Mathiesen.

Arrangementet er gratis for alle, tilmelding dog nødvendigt på br@sadelmageren.dk.
Det er kun muligt at tilmelde 2 personer ad gangen til arrangementet.

 

Foto: Supreme Super Flex (Foto Brian Rützou)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kom frisk!
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 10:01

Sidste arrangement blev fyldt op så hurtigt, at jeg ikke nåede med, men det skal jeg heldigvis denne gang :-)

 

Og Vicky Mathiesen kender de fleste af os jo fra alle de indlæg hun har lavet med flotte forhindringer og billeder af hende og Dejo ;-)

 

Sadlen har jeg haft fingre i i anden anledning og den er virkelig lækker...

 

Billede

 

Billede

 


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super lækker sadel
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 11:31

Jeg var jo så super heldig at jeg vandt en sadel fra sadeleksperten/v. Lars Nielsen.

Hvor heldig har man lige lov til at være


Sadlen jeg vandt var en Quatro, som også er en super fin sadel, men jeg kunne simpelthen ikke finde mig tilrette i den. Retfærdigvis skal det nævnes at, jeg har benprotese samt kunstige hofter i begge sider, så jeg har nogle helt specielle udfordringer...
Men hesten min var glad (...og jeg har egentlig også hele tiden haft lidt på fornemmeren, at den sadel jeg havde redet med hidtil nok lige var smal nok til min noget brede hestemand...)

Jeg ringede til Lars Nielsen og "græd min nød", og han tilbød uden at tøve at tage Quatrosadlen retur og finde noget som både hesten og jeg kunne blive glade for.

 

Vi prøvede flere modeller på hesten som bare ikke duede, men så lagde vi Supreme Super Flex´en på, og den var bare perfekt til hesten.

Jeg satte mig op, og hold nu op en lækker og super behagelig sadel! Den er så fin at være i, og det der Super Flex skal man altså ikke grine af - det er ikke mindre end en fantastisk oplevelse at mærke sin hest under sig på en helt ny måde! Og det er slet ingen overdrivelse... Udover det, så virker sadlen ekstremt stødabsoberende så jeg vil tro at den også er rigtig god til ryttere med rygproblemer.

 

Nu har jeg redet i sadlen et par uger og jeg er for alvor ved at vende mig til den. Jeg mærker forbedringer hver gang vi træner. Tankevækkende ....

 

Jeg er i hvert fald meget begejstret - og jeg er slet ikke i tvivl om at denne type sadler er fremtiden!

(Og så er jeg blevet lovet at jeg har sadel til nuværende hest og i hvert fald de 2 næste, så pengene er vel meget godt givet ud )

 

/Linda

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Linda...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 12:07

... du skal være glad for, at jeg ikke er den (ret) misundelige type, for det var immervæk er fed og flot præmie!

 

Og totalt thumbs op til Lars for at hjælpe dig så flot, da sadlen ikke var den helt rette med de udfordringer du nu engang har (y)

 

Jeg har selv rygproblemer og har et godt kig til den Super Flex, men der er lige nogen ting, som jeg skal have til at passe sammen (jeg rider islænder, så jeg skal lige have måsen et par numre ned i størrelse).

 

Tillykke med din nye sadel :-) (y)


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fed præmie
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 14:03

Ja Camilla, jeg kunne næsten heller ikke forstå det. Jeg vinder ellers aldrig noget og da det så endelig skete var det sådan en super fed præmie :-)

 

Jeg havde ikke sådan lige kunne erhverve mig en super flex hvis det ikke var fordi prisen blev overkommelig for mig da jeg jo havde en pæn sjat fra min fede præmie ;-)

 

Og ja, kæmpe ros til Lars som simpelthen er så super serviceminded og kompetent.

 

Jeg er SÅ glad :-)

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 lækker sadel
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 15:40

det virker som en lækker sadel :D øv den kan ikke fåes i 18 tommer:(

tror ellers det ville være lige sadlen for mig og min hest.


Lifewave er fantastik :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 er der....
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 10:47

Er der nogen ryttere (der har betalt for sadlen) der vil dele deres erfaringer?

1
5
Svar på denne tråd
 
 MJ......
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 11:54

Kan ikke undgå at føle at denne er myntet lidt på mig!? Det var da en lidt spøjs kommentar ....

Jeg har skam betalt for sadlen - ja, tildels med en præmiesum, men differencen var da immervæk kr. 7.000,-. Ikke bare et greb i lommen for mig.

 

Men det er principielt også ligegyldigt, for sadlen ville ikke have fået en anden bedømmelse af mig uanset hvad.

 

 

/Linda

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Idet sadlen
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 11:01

kun har været i DK i ganske ganske kort tid, tror jeg næppe der er særlig mange med erfaringer.

Og idet prisen kan virke noget begrænsende, så tror jeg der går noget tid, før man kan samle en større erfaringsgruppe.

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 rimelig pris
Forfatter: 
Dato:  06-09-2014 16:48

prisen er vel imelig nok , alm sdler koster rask væk 17000 kr og de ligger kun på din nuværende hest som den er.

 

såselvfølgelig er det rigtig mange penge....men lover de dden ligger på flee heste freover er det fair



0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder spændende
Forfatter: 
Dato:  06-09-2014 16:52

men hvad med sadlens form mod hesten, en ting er bom vidden, men hesten kan have mere eller mindre buet ryg? og høj eller ingen manke? hvordan har mn løst det problem?



1
0
Svar på denne tråd
 
 Der er stadig ledige pladser!
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 12:46

Jeg kan se på FB, at der stadig er pladser til den faglige aften i Taastrup :-)


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 alternativt
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 21:44

Ja så rider jeg i Tophorse Revolution både kombi og dressur sadel - de har skum i puderne og skal ikke stoppes om, de tilpasser sig hestens ryg uanset hvordan den er bygget. Har haft 4 forskellige heste jeg har brugt min dressur sadel på og den har hver gang bare ligget som sen skal.

 

Sidst min unghest som nu er 5½ år og hun blev gennem gået af en hestemassør i februar - eneste hun fandt var en spænding på indersiden af højre baglår, og det er ikke sadlens skyld.

 

Og så er disse sadler billig og holdbare. Og man sidder godt i dem.


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

 

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider