Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 H-Trap mod insekter
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 15:25

Kære HN

 

Har nogen af jer erfaring med insektfangeren H-Trap, som ifølge beskrivelsen skulle være effektive til at reducere mængden af insekter og heraf de djævelske klæger ?

 

Kan ses her: rovfluen.com/da/bremser/129-h- trap.html

 

Har tidligere set på den, men ikke rigtigt troet på det. Men kan nu se at flere og flere firmaer forhandler den bl.a. Land og Fritid.

 

mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Virker ikke
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 16:38

Der er en ude hvor min hest står. Jeg syntes ikke den har nogen effekt. Den står lige udeforan folden, og hestene kan stå lige ved siden af den, og være lige så plaget som tidligere år

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 16:58

Den tager kun bremser... Den tager ikke fluer og mitter osv.. Ellers havde jeg også købt en...


Mette

 

Elbækgaards Roma Nova

 

Sælges:

Ponyvallak kat 1, 6 år

DV hoppe (e. Aljano), 165, 6 år

DV hoppeføl efter Sezuan/Romanov født 10/3-2014

 

RIP Højvangs Lumina 28/8-2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 Insektfanger
Forfatter: 
Dato:  06-07-2014 18:01

Har stået et sted, hvor der var 2 af slagsen. De virker ikke en dyt! Spar pengene og brug dem på insektspray eller insektdækkener istedet for.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
1
Svar på denne tråd
 
 kommer an på
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 12:40

jeg har hørt flere der har gode erfaringer med regnklæg og den fælde.. og det er reelt nok også det den er lavet til..

regnklægen jager med synet og flyver efter varme mørke genstande.. og fælde som det er.. bliver dyret jo skuffet over det ikke er noget lækkert måltid i vente når den sætter sig på den varme genstand og flyver så op.. her fanges den af nettet og ender i glasset..

 

nærmest alle andre kravl, som fluer, mitter andre klæg mv bruger lugtesansen eller sådan noget... og her skal der kemikalier til..

 

så jeg vil kun købe sådan en fælde hvis det er klæg man døjer med..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 16:23

Jeg har sat én op i sidste uge, og er et lykkeligt menneske. Vi bor op til et mose område og døjer ekstremt meget med klæg fra juni-september. I løbet af de 2 første timer efter den var sat op, var der gået 13 stykker i, og har tømt den to gange på en uge, hvor der var 50-60 stykker i.

Der er ingen andre insekter der går i, og der er ikke klæg-frit område hvor den står, men jeg glæder mig da over at de ca. 100 klæg, som er gået i fælden i det mindste ikke kan genere os nu.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den er fantastisk
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 21:59

Det er KLÆG den fanger - ikke bremser ;-)

 

Har haft en i en lille uges tid, den er effektiv. Selvfølgelig kan den ikke fange samtlige klæg, så der vil altid være nogen omkring hestene.

 

Her har vi fanget en del og hestene har græsset i høj solskin de varme dage - hvor de før altid tossede rundt.

 

Her er fangsten på et døgn (y)

 

Billede

 


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Sikken en fangst!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 07:56

Bør man ikke hælde et eller andet væske i, så klægene drukner? Jeg tænker mere, hvordan du får den tømt uden bare at slippe hele baduljen løs igen


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 08:59

De dør helt af sig selv :-)

 

Men jeg har lidt vand i bunden og jeg tager vandslangen ned i bøtten og skyller dem ud.

 


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 09:22

Nej hvor godt sådan en må jeg ha fat i .hvor på marken har du den stående?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 11:39

Den står på hjørnet mellem to marker - hvor de ikke kan nå den, men samtidig så den står frit - så den er ret synlig for bæsterne :-)

 


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 H-Trap
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 12:12

som skrevet tidligere er den ganske rigtigt beregnet til de ækelt stikkende klæger (som mange mennesker kalder hestebremser - dem der lægger æg på hestens ben) - forvirringen er ikke blevet mindre af, at det engelske ord "horse fly" er blevet oversat forkert fra importørens side - H-Trap kan også ses her:

 

www.nethesten.dk/shop/h-trap-faelde- til-1523p.html

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider