Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Gjord til gjordkrampehest
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 20:47

Jeg har en hest, der er utrolig sensitiv i maveregionen og hun får gjordkrampe på staldgangen.

Hvilken type gjord har i haft god erfaring med til disse sensitive typer? hjælper de der buede gjorde, gel i midten osv.

(giv gerne et link med, så jeg kan se hvad i snakker om).

På forhånd tak :)

"Hvo intet vover - Intet vinder"

Anne Krogh

med de to skønherlige prinsesser;

Møllgårds Beauty

&

Fazcinating 2B

0
0
Svar på denne tråd

uha.....
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 21:17

Min er anatomisk formet, vist wintec eller thoroxgood. Og billig, vist 200 kr.

Og så er der lam udover.

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

gjord...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 21:17

Der er et par forslag i denne tråd: www.heste-nettet.dk/forum/5/615036/ 613646/

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Ledige bokse (og søde mennesker) på http://www.notholmgaard.dk (3660)

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  21-12-2011 06:56

Hej Anne

Jeg kiggede på denne gjord ved Hest & Rytter messen: www.@!#$.dk/rideudstyr/flexigirth/ elastikgjord-flexi-girth- dressur.html

Måske er den en mulighed for B

Jane

Everytime I start to trust someone, they show me why I shouldn't...

0
0
Svar på denne tråd

massage
Forfatter: 
Dato:  21-12-2011 10:31

Ud over en god gjord, kan massage af maveregionen ( de muskler der ligger i gjordlejet ) gøre en stor foreskel.

Det er ofte pga af muskelspændinger at hesten reagere. Så en god gang massage inden gjorden spændes kan løsne lidt.

Selvfølgelig kan alle heste ikke skæres over en kam og der kan være rigtig mange grunde til hvorfor den har gjordkramper.

Men det vil aldrig skade den at du gør det.

Få evt. en uddannet massør ud og vide dig nødagtig hvor de punkter er.

Ellers har jeg god erfaring med de gjorde hvor der er regulerbar spænder.

Har selv denne og det er en fantasisk gjord

www.jo-po.dk/shop/dr-gjord-knights- 4430p.html

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  21-12-2011 14:42

Tusind tak for jeres bud.

Jane, jeg kan ikke åbne linket :(

Heidi, du har helt ret i at hesten er meget spændt i gjordmuskulaturen. Jeg har kiropraktor og dyrlæge på sagen, men vil gerne fremadrettet have gjort noget ved den udløsende årsag, ikke kun behandle skaderne, men det lyder det nu også til du er med på... Det kunne selvfølgelig være en god idé med massør også... (nogen der kan anbefale massør i Århus??)

Den gjord du viser ser umiddelbart rigtig fin ud, men kunne man få sådan en med anatomisk udformning også?

Hesten er lidt "rund" i det, og jeg har lidt problemer med at sadlen glider frem. Hun får ikke gjordkrampe når vi kommer ud af stalden, men har et eller andet issue inde i stalden, - når gjorden spændes.- Og når først området er øm, trickes det oftere, - og dermed flere gjordkramper -> og mere ømhed... det er en ond cirkel, jeg vil sætte alt ind på at få løst!

Anne Krogh

Møllgårds Beauty

&

Fazcinating 2B

0
0
Svar på denne tråd

Anne...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2011 15:14

Den gjord jeg linker til et let buet. Har selv brugt den på en meget rund hest og der blev sadlen hvor den skulle.

Men alle heste er jo forskellige.

Kender desværre ikke til nogen i Jylland. Men bruger selv Rikke Andersen som kiropraktor.

Hun er fra Jylland, så måske hun kan anbefale en god massør??

Det vigtige er jo at du lære hvor der skal masseres. For kan du få hende til at slappe af og blive blød i muskelaturen når du sadler op + en afslappet hest, skulle det gerne gå stille og roligt fremad.

Lyder som om at hun har haft andre problemer siden du både har dyrlæge og kiropraktor ind over.

Men super du tar fat i det.

Altid en prøvelse at have hest

Håber du finder noget der er godt for jer

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

PC gjord
Forfatter: 
Dato:  21-12-2011 18:23

Professionals choise gjorden med elastik er et hit!

Mvh. Karen TT

Sælges:

Smuk og glad lille roset-tyv på 139 cm

2 års DV springhoppe med kapacitet til de helt store opgaver

Velredet, talentfuld 4 års dressur DV vallak af eliteafstamn.

2 skønne ox hopper

0
0
Svar på denne tråd

Flexigirth
Forfatter: 
Dato:  23-12-2011 00:55

Flexigirth fra @!#$.dk fjernede min unghests gjordkrampe (bukspring) fra den ene dag til den anden. Jeg har aldrig set så tydeligt et bevis på at et produkt virker - jeg er SÅ glad for at hun slipper for det ubehag hun tydeligt følte ved gjorden.

Min gamle hoppe der ikke har tendens til gjordkrampe har jeg også prøvet at skifte gjord på, der kunne jeg dog ikke mærke nogen forandring i min ridning.

Hilsen fra Lise, Umarla & Primula

0
0
Svar på denne tråd

Wintec
Forfatter: 
Dato:  23-12-2011 08:46

Wintec gjord som er anatomisk formet med indbygget elastik midt på gjorden er et bud. Både når hesten er rund og følsom.

Vh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Elastikgjord
Forfatter: 
Dato:  23-12-2011 10:15

Underligt nok kan man ikke skrive firmaets navn, det bliver kun volapyk når man trykker på vis, men jeg prøver at dele ordet op i bogstaver og så må du selv trække bogstaverne sammen til et ord: a i k a .dk Kig under rideudstyr og gjorde, så kommer den gjord frem, som firmaet meget gerne ville sælge mig ved messen i Hillerød i november. Man kunne endda prøve den i 14 dage og returnere, hvis ikke den virkede, så sikre var de på den ville løse problemet. Således ville den kun koste returportoen at prøve. Jeg har ikke selv prøvet den, da jeg ikke har problemet med gjordkramper, men jeg syntes den så rigtig god ud til formålet.

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  23-12-2011 16:43

Prøver igen:

www.@!#$.dk/rideudstyr/flexigirth/ elastikgjord-flexi-girth- dressur.html

Hvis den ikke virker igen, så kig på a i k a.dk (der skal ikke være mellemrum, men ellers kan jeg se at den ændre ordet til underlige tegn) under flexigjord.

Det med en massør er en god idé. Det havde jeg ude til Futte

Held og lykke med B og glædelig jul

Jane

Everytime I start to trust someone, they show me why I shouldn't...

0
0
Svar på denne tråd

Torben Andersen
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 07:48

Hej jeg vil lige komme med et godt forslag (syntes jeg)

jeg vil anbefalde dig at tage kontrak til Tove Due, http://www.tovedue.dk/

hun har virkelig hjulpet mig. jeg vil da gerne indrømme at jeg var meget skeptisk i starten, men for mig og min hest har det virket !

jeg købte af Tove en stemmegaffel og så har jeg to punker på forbene hvor jeg inden jeg spænder gjorden skal sætte stemmegaffelen på og jeg har ikke haft problemer siden.Det er nemt og hurtigt overstået, Derudover har jeg fået anbefaldet at bruge en gjort UDEN elastik - ja du har læst rigtigt UDEN elastik da Torben Andersen mener at en gjord med elastik ikke ligger fast og når den så hele tiden kan give sig kan gjordkrampen bliver værer.

håber at dette kan hjæpe dig

Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Gjordkrampe
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 18:34

Hej Anne.

min hoppe er drægtig og er noget sensibel mht gjord pt. Hun fungerer bedst med en springsadel og pladegjord med elastik for tiden :)

Sælges: hoppeføl efter Flyinfact/Rosenkavalier.

http://www.stald-egebjerg.dk/

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 18:23

TAk for de mange forslag. - men synes ikke lige der er kommet "guldkornet" så vil gerne høre om flere, der har gode erfaringer.

hehe Tanja, selvom jeg skrev jeg ville gøre alt, vil jeg ikke købe en springsadel... - og tror heller ikke det ændrer mit problem med opsadling i stalden...

Burde nok skrumpe hesten et par kg, men det er dælme også svært... hun er lige kommet på ny græsfold med lækker græs, og gik fra en med fri wrap... SUK...

Betina, det lyder virkelig mærkeligt det tove due kan... hmm... - ang. elastik eller ej, så er der faktisk ikke elastik i den jeg har nu, så det er desværre ikke løsningen.

Vil prøve at få fat i en massør, det kan måske hjælpe lidt... - og så hjælper det nu også at lade gjorden være helt løs indtil vi kommer ud af stalden. - herefter kan jeg spænde frit, ligeså hårdt jeg vil... måske jeg skulle få hende en tur til Psykolog ;)

Anne Krogh

Møllgårds Beauty

&

Fazcinating 2B

0
0
Svar på denne tråd

Flexi-Girth
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 10:20

Hej

Jeg har lige bestilt en Flexi-Girth til en pony, der er meget sensibel på maven. Er spændt på, om den virker. :-)

Jeg har bestilt direkte hos producenten: http://www.flexiworksequine.co.uk/

Venlig hilsen Rikke

www.stald-night-and-day.dk

0
0
Svar på denne tråd

gjordkrampe
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 12:23

hejsa

jeg fik nogle øvelser af min kiropraktor som jeg bruger regelmæssigt til at løsne området omkring gjorden op, også de dage hvor hesten ikke skal rides, så måske din kiropraktod kan komme med nogle øvelser til dig.

her strækker vi forbenene godt ud, samt en øvelse hvor jeg former min hånd som om jeg holder et æg mellem fingrerne og så roligt tapper fingerspidserne imod området hvor gjorden skal ligge, det virker utrolig godt her i samarbejde med en gjord med elastik i, og så ellers langsom spænding af gjorden = et hul af gangen og bevægelse imellem der spændes et hul.

det har bevirket at jeg nu har en hest der slapper af under opsadling og opsidning og ikke længere en der flyver afsted i rodeo i det øjeblik rytteren sætter bagen i sadlen.

mvh

Mie

RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011

Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox, men Jay har termin 9. februar 2012, så glæder mig så meget til den tid :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider