Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 traver
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 19:29

jeg er i gang med at bytte min egen lille pony for en traver... jeg har dog det lille problem at jeg ikke har den store viden om en traver og at han mangler en del træning, selvom han er 6½


jeg har dog trænet den pony jeg har nu til at være dejlig nem at have med at gøre...


så mit spørgsmål er om jeg kan træne en traver på samme måde, eller om der er noget jeg bør tage hensyn til ?


det skal dog lige siges at han både kan skridt, trave og galoper + springe lidt...


og hvad er jeres afaring med en traver ?


og alle de kommentar om at det ikke en hest som egner sig til at blive redet, vil jeg sætte meget stor pris på at i holdte lidt for jer selv

da jeg er solgt og helt sikker på det er ham jeg vil have...


men tilbage til emnet. når du træner en traver er der så noget jeg bør tage hensyn til?


i må også gerne skrive jeres historier med en traver, da de normalt siger en hel del mere om hvad man kan med en traver :)


mange tak for jeres svar :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 20:57

jeg havde en trav hoppe i gennem flere år, men solgte hende da jeg ville mere på et tidspunkt.


med en traver, skal man næsten starte helt forfra med at indlære signaler fordi den kan for det meste ikke de gænske signaler, og det kan skabe meget forvirring hos rytter og hest og munde ud i store frustrationer.


jeg stod i stald med end der havde en traver der gik La 4 på distreks plan, men han er så også den eneste jeg kender der er kommet så langt i dressur.

Min var en fantastisk springer, men ingen grunddressur gjorde at jeg ikke kunne pakke hende sammen i en hal og hun væltede i en hal med mig. Derfor købte jeg en rigtigt ridehest, med de rette grundsignaler på plads. Men igen der er jo meget med ambitioner, jeg elskede min trav hoppe, men hold da op hvor havde vi mange kampe og det var ikke altid sjovt. Men igen noget med ambitioner.



"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd
 
 okay tak
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 21:04

okay... jeg har jo søgt efter en hest jeg sekv har kunne træne og så vidre, og ham her virker som en gangske fin hest da jeg ikke har store planer om at komme langt men at hjælpe hesten til at kunne komme langt hvis det skulle blive nødvendigt, men som udgangspunkt skal jeg ikke til stævner, da mine naver ikke kan holde til det... men dejligt at vide det kan lade sig gøre...:)


YES... så fik jeg traveren... næsten da:)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider