Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Min hest vil ikke fanges ind fra fold
Forfatter: 
Dato:  21-09-2016 21:33

min hest vil ikke fanges ind fra fold, den traver væk ligeså snart man kommer tæt på. Er der noget jeg gør forkert? Jeg kigger aldrig direkte på den og prøver at gøre det stille og i roligt tempo. Er der nogle der har råd?


Heste er et billed, der kun gør sig levende, får dem som har hængt det op.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bestikkelse
Forfatter: 
Dato:  21-09-2016 22:19

umiddelbart ville jeg bestikke den ;-) det gør jeg med min, faktisk i sådan en grad at jeg køber godbidder i en 15 kilos sæk - så er det godt nok kun en gang om året jeg køber godbidder :p hos os er der faste tidspunkter for godbidder, så den får når den kommer hen til mig, den får når træktorvet sidder i grimen, den får når den er kommet med ukden for folden og den får når den er sat i kæderne på staldgangen :-) den tigger sjældent, og selvom den ved præcis hvor godbidderne er, så gnasker den aldrig i lommen, så det er ikke noget problem for os at hun får så mange godbidder - de er nemlig også med under opsadling og når jeg skal op ;-)

Jeg køber bare de allermindste godbidder på Brogården og så bruger jeg cirka en håndfuld om dagen.


Sagde Johanna

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 17:58

Om du gør noget forkert er svært at sige, men det første du skal få etableret er koblingen det kan altid betale sig at komme, dvs du har altid noget lækkert med ud, start op med at gå derud med godbidder klap den og gå ud igen, det gør du mange gange og aldrig uden godbidder

 

når den finder ud af at det kan betale sig dvs den får noget lækkert så går du skridtet videre, når du tager hesten ind så har du fyldt lidt lækkert i krybben, du sætter hesten ind går 5-10 min og kommer tilbage, så kan du tage den ud og begynde med resten af dit program.

 

Det vigtigste i hele denne seance er at hesten forbinder det at blive fanget og taget ind med mad så simpelt er det, mange gør den fejl at de henter deres hest på folden, trækker ind strigler sadler op og rider, det er der nogen heste der ikke fungerer med og hvis du vænner den til at den kommer ind spiser og så kommer du og henter den i boksen ikke på folden før ridning, det har virket for de heste jeg har mødt gennem årerne.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  30-09-2016 13:44

en hest som heller ikke synes det var fedt at blive hentet. Jeg havde altid et stykke papir (slikpapir eller lign) som jeg "lokkede" med - han faldt for den hver gang og nogle af gangene fik han selvfølgelig en godbid - men bestemt ikke hver gang.


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider