Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tørvemix
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 12:04

Vi har tænkt på at bruge tørvemix som strøelse, når hestene skal ind, hvad er jeres erfaringer med det?

 

Og hvor er det bedst at købe det? Vi bor i Nordjylland, men indtil videre ser det ud til at jeg kommer til at bestille det på nettet.


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tørvemix
Forfatter: 
Dato:  03-09-2016 13:59

Min erfaring med alt strøelse der indeholder spåner ikke er tilfredsstillende for mig, tror det vil være billigere for dig at bruge ren tørv og bruge træpiller eller halmpiller som toplag, spåner suger næstmindst efter alm halm, træpiller 2-3 gange deres egen vægt, halmpiller 5-6 gange.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig med...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2016 14:47

Jeanne - jeg ville også vælge ren sphagnum, og skal der endelig blandes noget i, så i hvert fald ikke spåner.

 

Jeg har brugt ren tørv i 13-14 år, og en af tørvens kvaliteter er netop, at man så godt som aldrig oplever ammoniaklugt.

I perioder med hård frost kan tørven imidlertid fryse, og jeg har derfor nogle få vintre måttet supplere med halmpiller som toplag.

En enkelt gang fik DLG ekspedienten lokket mig til at prøve med Equsana Bedding i stedet - og efter få dage kunne jeg så skrabe et vådt, ildelugtende toplag af...

 

Kombinationen tørv/halmpiller fungerer derimod glimrende, hvis man ikke ønsker den mørke bund.

 

Dortre

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider