Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 2-års og græs
Forfatter: 
Dato:  04-07-2016 14:21

hejsa : )

 

hvordan er det med 2-års ift græsset?

kan jeg lade ham gå på græs døgnet rundt?

Det en vallak, islænder, lidt rund mave men ikke noget vildt overhovedet.

 

På forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det vil jeg mene..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 08:03

hej.

 

Hvis hestene er raske og græsset ind, så kan de sagtens gå på døgnfold, i min verden.

 

Må jeg spørge, hvorfor du er i tvivl?

 


Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd
 
 Joan....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 10:54

Jeg blev i tvivl fordi min nabo syns hun mærkede de havde lidt varme hove. Min 2-års går sammen med hendes 2-års.

Har egentlig altid troet at de små måtte få alt det græs som de kunne æde, men nu blev jeg alligevel lidt bekymret.

Da de fik symp i hovene gik de på en meget frodig mark. De er kommet over til mit stykke nu hvor der er andre planter, strå og ikke så velnærende græs.

De ser begge ud til at trives og ser sunde og glade ud : )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine.......
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 14:48

Min blev blev første gang forfangen som 3-års . Og hun har nok også været småforfangen allerede, da hun var to, for hun var lidt "sløv" den sommer, men forfangenhed var ikke lige min første tanke om en 2-års DV. Hendes et år yngre lillebror havde faktisk også puls, da storesøster blev forfangen, men det blev fanget inden det blev til en egentlig forfangenhed. Det var godt og vel i midten af maj, hvor de endnu ikke var kommet fuldtids på sommerfolden, men gik på vinterfolden med adgang til stalden aften og nat.

Så godt i holder øje med dem


0
0
Svar på denne tråd
 
 Yaks....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 20:13

Det er en af mine største skrække at skulle stå med en forfangen hest. Havde bare slet ikke troet en ranglet 2-3 års kunne blive det.

Vil holde min ihvertfald inde på min egen mark nu så. Der er også meget græs/strå men ikke med samme kraft som på den anden eng der er blevet sået for et par år siden.

 

Er din hest rask nu?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ranglet
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 21:24

Mine har så aldrig været "ranglede", har altid været for "pæne", aldrig plaggrimme. Og især hende der har været forfangen er altid sulten. Hun er nok født med EMS, og selvom hun er rimelig slank nu skal der stadig passes meget på trods det, at der er lavfruktanblandinger på foldene (desværre dog også en del kløver). Hun går med mundkurv hvor nogle af hullerne er lukket med gaffatape, og de er kun på græs 10 timer og får ikke meget at spise udover græsset. Ikke nemt, når de ikke kan motioneres .

Men altså mine er et særtilfælde (heldige mig ), og der er jo masser af to og treårs, der fint tåler døgnfold. Så det er ikke for fuldstændig at skræmme dig fra at have din på græs, men for at lade dig vide, at det KAN lade sig gøre, at de bliver forfangne som 2-3-års, så man skal aldrig vide sig sikker, men holde godt øje med dem.


2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider