Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 opfølgning fra tidligere opslag
Forfatter: 
Dato:  10-05-2016 19:46

jeg lavede et opslag ang min fortvivelse ang min traver pige der snubler og taber bagparten..

nu har dyrelægen været på visit.konstaterede manglene balance i venstre side så han anbefalede en kiropraktor kiggede på hende det har der været på nu- den næste mdr må hun ikke rides og efter max2 behandlinger skulle det hjælpe hendes behandlinger hvis de gjore også måtte hun skridte ture hvis de gjore men ville nok være halt efter en ridetur....er det nu vi skal sige stop eller gi de behandlinger et skud...

hun er gammel travhest der har gået løb og militæry osv så hun er godt brugt og 18 år på bagen ved godt for en frisk hest 18 år ikke er noget .

men nej hvor er jeg fortvivlet ang hvad vi skal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frustration
Forfatter: 
Dato:  11-05-2016 14:31

Hej,

 

Jeg forstår godt, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre.

 

Hvis jeg har forstået dig ret, så ser situationen sådan ud, at selv efter kiropraktorens behandlinger vil din hest kun kunne skridtes og den vil sandsynligvis være halt efter rideturene. Det lyder ikke godt. Nu er det jo nemmest, når man står på sidelinien, men jeg vil mene, at du reelt kun har 2 muligheder: Give din hest de nødvendige behandlinger, så den får det bedre, og lade den gå på pension, så længe den trives, ELLER at få den aflivet, før den får det værre.

 

Det er barsk, jeg ved det godt, for du er jo tydeligvis meget glad for din hest, men det er jo vigtigst, at hesten trives. Det kan den sagtens med mindre handicaps, men så er spørgsmålet, om du vil have den til at gå som hyggehest og evt. behandle videre på den, eller om du vil lade den få fred.

 

Held og lykke med at tage en beslutning!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider