Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Den tykke man - what to do?
Forfatter: 
Dato:  30-01-2016 20:46
Jeg har altid holdt manerne korte med en mankniv. Det går hurtigt at korte manen og jeg synes det er væsentligt pænere end det look man får når man klipper.

Nu har jeg så en varmblod med den TYKKESTE man. Jeg tog den med mankniven sidst og det tog en krig. Er der nogen tips til at få styr på en kraftig man når man gerne vil have den skal være ca. 10 cm. og nogenlunde ordentligt at se på?

The cure for anything is salt water: sweat, tears or the sea.

Isak Dinesen

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Plukke?
Forfatter: 
Dato:  30-01-2016 21:07
Hej.
Jeg har aldrig prøvet en mankniv.

I tidernes morgen blev jeg oplært til at plukke.
Eller rykke manen.

Man tager nogle hårstrå, som er for lange. Bare et par strå. Vikler om din finger og plukker dem af med et ryk.
Hesten mærker ikke noget. Eller, du bliver øm i fingrene før hesten. Vikl evt om bladet på din lommekniv eller mankam, hvis fingrene ikke holder længe nok.

Manen bliver tyndere og lægger sig fladere og dermed pænere.
Første gang tager det en krig, men det bliver godt. En passende opgave, når man ikke gider gå hjem og tage opvasken.

Go fornøjelse
2
0
Svar på denne tråd
 
 Hhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  30-01-2016 21:07

Min har også tyk, tyk man. Vi klipper indenunder den, ellers er den umulig, især at flette.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2016 23:15

På grund af udpræget mangel på tålmodighed klipper jeg altid man. Det bliver klart pænere med en mankniv, eller hvis man trækker den, jeg har bare ikke tålmodigheden til det. Plus at jeg får ondt i hænderne af det.

 

SÅ - derfor klipper jeg man, først på den side, den ligger til. For at undgå det meget "klippede" look, reder jeg den derefter over til den anden side, og klipper den fra den side også. Tilbage igen og så rette til, så ser den rimeligt acceptabel ud.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2016 00:07

jeg købte et sæt med saks og en anden, lige som denne

www.horze.dk/klipning-trimning/ horze-trimmesaks/26122.html

 

den er rigtig god at have

har også en mankniv



0
0
Svar på denne tråd
 
 Håndplukket
Forfatter: 
Dato:  31-01-2016 10:01

 

Foretrækker at håndplukke (hvis, den skal afkortes) som det beskrives længere oppe.

Dog skal man huske at trække hårene lige OP og ikke rykke nedad, som man normalt gør med mankam. På den måde går det langt lettere.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

1
0
Svar på denne tråd
 
 den tykke man
Forfatter: 
Dato:  31-01-2016 18:00

jeg orker slet ikke at rykke den, det er endnu mere langsommeligt end at bruge mankniven

 

men jeg har købt den der saks.. såmå vi se hvordan det ser ud. Hun har man til begge sider - så det der med at klippe under den er lidt tricky :-)


The cure for anything is salt water: sweat, tears or the sea.

Isak Dinesen

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man pleje
Forfatter: 
Dato:  01-02-2016 15:11

 

Måske du bare skulle få dig en fjordhest?

De er så pæne med klippet man.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fjordhest
Forfatter: 
Dato:  01-02-2016 20:02

Eller beholde den jeg har, klippe stritman og påstå at det er verdens første skimlede fjordhest?


The cure for anything is salt water: sweat, tears or the sea.

Isak Dinesen

~

2
0
Svar på denne tråd
 
 Den tykke man
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 20:51

Hej,

 

Jeg har et redskab, der ligner hen efter disse:

 

www.onlypets.dk/kam-16cm-lang- krollet-pels-1440.html

 

www.onlypets.dk/kam-18cm-lang- krollet-pels.html

 

Mit redskab gør et ok arbejde, men manen bliver aldrig ligesom på gammeldags facon.

 

Mvh. AnjaR

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min røde hoppe
Forfatter: 
Dato:  03-02-2016 10:26

Altså nu har jeg nærmest det modsatte problem. Min hoppe har enormt tynd man, men det tager også en krig, fordi man skal være forsigtig, og ikke tage hele manen. Bruger også mankniv.

Men tænker, at det vel bare tager den tid det tager?


Mvh Amanda

- Få hoppe, sagde de. Det bliver sjovt, sagde de..

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme problem her
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 09:49

jeg bruger også en mankniv til at korte af til den rette længde - og så bruger jeg sådan én her til at tynde manen med:

 

hoffmannsrideudstyr.dk/hest_pony/ fodertilskud-pels-hov-muskler-immun- luftveje-antibid-praestatsionsevne- muskler-led-sener/pelspleje/ super_strigle

 

Resultatet er ret pænt.

 

Jeg kan holde tykkelsen på manen nede, når jeg bruger den regelmæssigt....hvilket er et par gange om ugen.

 

:)Annette

 




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 
 Flet den
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 11:29

Min halv-spanske hoppe har også tyk og halvlang man.

Jeg fletter den i en fransk fletning langs kammen. Det gør jeg et par gange om ugen og jeg syntes det ser smukt ud. Af og til fletter jeg den op før ridning og det gør jo, at den ser stor og brusende ud.

Kort man har aldrig lege været mig.:)

 

Venlig hilsen

 

Trine

 


Pension Rosengård

1
0
Svar på denne tråd
 
 maner..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 20:35

Tak for tip Adian (y)

 

Jamen dejligt for dig Rosengård - jeg kan slet ikke med store brusende maner - det er alt for meget barbie til mig


The cure for anything is salt water: sweat, tears or the sea.

Isak Dinesen

~

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider