Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Spiser jord
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 01:13

min hest har lige haft kolik og efter det som var meget kritisk er han begyndt at slikke på jorden når vi lukker ham ud, så vi må tage ham ind da det jo er rigtig farligt, ved godt han knap er ovenpå endnu men er det mon derfor ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mineraler m.m.
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 08:20

Noget kan tyde på at han mangler mineraler m.m.

Han har en sliksten i boksen og er han dækket ordentlig ind med vitaminer og mineraler i foderet?

1
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffff
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 08:47

Saltmangel kan gøre de slikker på jord eller vitamin mangel.


Gå fodreret igennem, får han nok vitaminer? Prøv at give ham en spsk fuld salt i foderet om dagen.

 

Heste skal faktsik have mere salt end vi går og tror.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 suppler hestens foder
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 09:59

med vitamin/mineralpiller. Sørg for at der altid er adgang til salt/mineralsten og her er det en fordel at der er flere forskellige at vælge imellem (mine 4 heste, har hver især præferencer for forskellige typer - det den ene bruger flittigt rør den anden aldrig osv., så de har hver to typer sten i boksene - og to andre slags på foldene).

Og så gi' loppefrøskaller i foderet indtil den holder op med at slikke på jorden - det forebygger sandophobning - og dermed kolik.

 

:)Annette




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider