Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Roepiller praktisk eller et alternativ
Forfatter: 
Dato:  30-12-2015 22:39

Hej

Jeg er ved at udtænke en foderændring til min hest. Sagen er at han ikke kan tåle for meget sukker og stivelse, og det foder han får lige nu, er ret bekosteligt i det lange løb. Derfor vil jeg gerne skifte ham helt eller delvist over på noget andet. Det skal være rigt på fiber, og lavt på sukker og stivelse og dække ham ind med vitaminer mv. Derfor har jeg overvejet at forsøge med roepiller, MEN... Jeg har ham opstaldet ude og det skal jo helst ikke være for besværligt for dem at min hest skal have andet foder end de andre. Lige nu blander jeg hans foder i spande og stabler dem, så de kan tage en spand med på hver foderrunde, men det er jo ikke let med roepiller at stable dem... eller hvad?

Er der nogle der har gode forslag til et alternativ foder end roepillerne, eller som har et genialt forslag til en praktisk løsning?

Godt nytår til jer alle!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roepiller
Forfatter: 
Dato:  30-12-2015 23:58
Hvis de opbevares frostfrit, er det intet problem. Du blander jo bare i spande med låg, og stabler til et døgn af gangen :-)

Back on track fleecedækken str 135. Dæknet er med aftagelige gjordstropper. Billede kan ses under Hooks. Nypris 1699 sælges for kun 1100 kr incl porto.Tlf 50591543

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 09:21

Hej - og også godt nytår til dig

 

Roepiller er et super godt fodersupplement, men det kan være ret 'øv' for andre at håndtere, når du som du skriver, blander i spande og stabler: Det kan være svært liiige at ramme den konsistens, så det er lige til at hælde/slå ud af spanden, uden at skulle hjælpe det på vej med en hånd....

Selv foretrækker jeg at fodre med roepiller, hvis det kan tildeles direkte i hestens krybbe (uden at have været på omveje i stabel-spande ) - så undgår man også at de resterende ting i spanden bliver til grød

Nu skriver du ikke, hvad årsagen er til at din hest kræver lavt stivelse og sukkerindhold, men andre produkter du kan kigge på som alternativ til opblødte roepiller, kunne evt være fiberpiller eller grønpiller?

 

Bedste hilsner

Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Alternativ
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 10:01

Prøv at kigge på Horseprofiber fra NAG - så vidt jeg husker er der 4 eller 5 % stivelse og sukker i. Til en stor hest må der fodres med 500 g pr. Måltid. Skal portionerne være større, skal det blødes op.

 

Nemt og og billigt foder.

 

Så ville jeg give en god håndfuld lucerne med olie oven i, bare for at forlænge tyggetiden.

 

Jeg fodrer selv med speedibeet, men kun som hestens 3. daglige måltid, som jeg selv giver ham.

 

Du kan kan også kigge på foder til EMS heste, der er mange varianter så vidt jeg ved. Så mon ikke du kan finde noget, der passer både hest og er til at betale for.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hekwbam
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 11:16

Tusind tak for jeres svar.

 

Cb66: Jeg har tænkt på det med spandene, men bliver det ikke noget makværk når de så hælder grøden op i krybben, for så vil de jo stadig sidde noget smask og tørre ind til jeg kommer og skal blande nyt? Det bliver også noget af en stak spande når de nu fodrer 4 gange dagligt. Alternativt kan jeg evt. måske begrænse det til to gange dagligt og så fodre med det fibermix de andre to fodringer... hmm...

 

Mette: Han får simpelthen diarré hvis han får for meget sukker og stivelse. Det er uændret uanset hvor meget wrap/hø han får, og jeg har prøvet at skifte foder nogle gange, så han har prøvet musli (to forskellige slags), havre og vitaminer, og også en kombi af pavo sportsfit og equisana et eller andet- musli. Da han gik på Døgnfold i sommers, var maven også ok, men så snart han kom på stald og fik krybbefoder, var det galt igen. Jeg gav ham YSY for at holde det nogenlunde nede, men det var stadig ikke godt.

Så skiftede jeg til Spillers Response Slow release cubes og Spillers conditioning fiber, og dagen efter, var maven i orden.

Jeg har ingen erfaring med grønpiller og fiberpiller... , men måske gør det nogenlunde det samme som det fiber han får nu. Det er dog ikke den dyre del af foderet. Det er det Response som han får 3 kg af om dagen, plus et kg af det fiber. Men fiberpiller og grønpiller vil jeg lige se nærmere på.

 

Pærevælling: Det profiber lyder umiddelbart ret godt, men kan man købe det i Jylland? Det ser nemlig ikke sådan ud...

 

mvh. Tenna

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 13:34

jeg har brugt roepiller og grønpiller + en blanding

roepiller bliver en del heste træt af i løbet af noget tid.

her blev jeg anbefalet at blande roe og grønpiller, og det var de helt vilde med

grønpiller er hø i pilleform, og det er noget de fleste heste godt kan lide.

 

nu bruge jeg alm foderpiller som jeg blander op med vand - mine elsker nemlig "suppe". om morgen laver jeg så foder til de 3 gange de får i løbet af dagen.

en god ting er at man lige vasker spandene hver dag, inden man laver nyt.



2
0
Svar på denne tråd
 
 Kdvdkdm
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 15:41

Men er de spande til at vaske af hvis de har stået tømt en hel/halv dag?

Umiddelbart tror jeg ikke jeg får problemer med at han ikke vil spise det. Større madøre end ham skal man nemlig lede længe efter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 16:09

Om NAG har forhandlere i Jylland, det ved jeg ikke. Holder selv til omkring København. Men ellers har andre producenter tilsvarende produkter. Prøv at kigge efter fiberpiller hos de forskellige.

 

Ellers så prøv da at give roepillerne en chance. Hvis både du og staldpersonalet synes det fungerer efter en periode, er der jo ingen grund til at skifte dem ud. Selv om jeg nu godt kan se det besværlige i at skulle forberede roepiller til 4 måltider om dagen.

 

Det lyder dog til at din hest får ret store mængder krybbefoder? 3 kg er meget. Jeg fodrer på en stor DV på 173 cm og 155-160 i dækken størrelse. Han har en enorm forbrænding og er ved at våde vokse og sætte muskler. Han får ca. 1,5 kg i krybben fordelt på 3 måltider. Udover det lever han af hø(ca. 10 kg) og wrap (8 kg) og får 2 kg gulerødder om dagen.

Så måske kunne det gøre det billigere for dig at sætte ham ned i krybbefoder og op i hø og wrap?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 02:24

jeg har to heste som får "suppe" 3 gange om dagen. så det er 6 spande om dagen - hele året.

ja om sommeren kan det være et problem med at holde spandene nogenlunde pæne



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hduebe
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 09:36

Jeg tror jeg må give det et forsøg med de roepiller, men hvor meget skal jeg mon give? Stor DV med relativ høj forbrænding. Jeg vil hellere starte med at give lidt for meget end for lidt. Han har langt lettere ved at tabe sig end at tage på, hvis det senere skal justeres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 10:33

er det at din hest skal have 4kg foder i krybben dagligt?

 

Det ville mine heste også få dårlig mave af tror jeg

 

Jeg ville helt sikkert se at give hesten langt mere tyggetid i form af wrap/hø og så se at få skåret gevaldigt ned på krybbefoderet. Hvis ikke det stråfoder de får er af god nok kvalitet/er nok til at hesten holder huld så ville jeg overveje fx. Linamix (Hørfrøkager) eller andet olieholdigt foder i stedet for da du får en langt højere energitæthed i forhold til fodermængden.

 

Roepiller er noget jeg giver mine easykeepers for at de har noget mere i krybben (Monty på 500kg får i alt 700g foder i krybben dagligt fordelt på 400g Horselux Easy, 200g Lucerne og 100g vitaminer oven i for at få det hele til at gå op.)...


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hsosnal
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 11:07

Trine: De 4 kg foder, er reelt set kun 3, da det ene kg er noget lucernelignende, som han får blandet samme med det andet, for at forlænge tyggetiden. Det er en foderplan der er lavet af en prof og som jeg skrev, så fungerer det rigtig godt. Det er kun fordi det er "mærkevarefoder" og dermed ret dyrt, at jeg vil skifte han over på noget andet. Som sagt har jeg prøvet forskellige løsninger, også at give ham mindre i krybben, men maven bliver ikke bedre og han har stadig dårlig mave, så jeg tror bestemt ikke det er mængden der er problemet.

Idet jeg har ham opstaldet ude, har jeg ikke mulighed for at fylde mere hø på ham end det de giver. Han er i forvejen på max ration, og faktisk er der ingen der ved præcist hvor meget, men jeg vil anslå at det er ca 5-6 kg han får. Jeg ved at det bedste ville være hvis han kunne få mere hø, men da han stod opstaldet et andet sted blev maven bestemt ikke bedre af at han fik mere.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 11:35

Holder den nemt nok huld?

 

jeg synes der er mange alternativer til roepiller, som jeg også synes ville være for bøvlet, når det er noget er skal stilles frem. Jeg ville absolut foretrække et tørt produkt.

 

Jeg må indrømme at det der med lige at fylde et ekstra kilo lucerne på en stor mængde foder, synes jeg er unødvendigt hvis den grovfoder nok. Hesten vil være ligeglad med om naboen er før færdig med maden.

 

Selv har jeg pt 7 heste, nogle går direkte i krybben når de kommer ind, andre nipper lige i krybben og går derefter i deres wrap og går lidt til og fra.

 

Er der et absolut max på sukker og stivelse?


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hdidbdodlm
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 11:50

Lene: Nej, han er netop ikke så let at holde huld på. Han taber sig let. Der er jo mange holdninger til fodring og hvor meget de skal have i krybben, men jeg synes at udgangspunktet i dette tilfælde må være at han Ser ud til at fungere fint på det meget fiberrige foder han få nu. Han får 7,5 dl cubes til hver fodring, og så det der lucerne oveni.

Der er ikke noget max på sukker og stivelse, jeg har bare konstateret at hans diarré forsvandt prompte da jeg skar kraftigt ned på det. Umiddelbart ville jeg også foretrække noget tørt foder, jeg synes bare det er svært at finde noget der passer og som er til at betale. Det trælse er jo at foder er inkluderet i opstaldningsprisen, så jeg betaler jo sådan set for foder i forvejen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 12:13

Det er heller ikke det at den får fiberrigt foder jeg ser som et "problem", men mere den generelle holdning blandt hestefolk, at man lige smider et kilo lucerne oveni deres ofte iforvejen store portion krybbefoder. Hvorfor ikke bare spare det væk og give mere grovfoder?

 

Jeg har ikke selv erfaring med det, men Hippolyt sku ha noget der hedder SOLO, det skulle være lavt på stivelse og sukker og samtidig være godt for forbrændingen.

 

Ellers tænker jeg er fiberrigt produkt som Fiberlux kunne være et alternativ. Det er et tilskudsfoder, så der kan tilsættes FE ved behov, det kunne fx være fiberpiller tænker jeg.


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forlænget tyggetid
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 12:28

Lene: forlængelse at tyggetiden ved hjælp af f.eks. lucerne, handler ikke om hestens følelser i forhold til naboens måltid. Det handler om at øge spytproduktionen og på den måde forebygge mavesår. Det skulle ikke være det samme at hesten, spiser strå ad libitum ved siden af krybbefoderet. Pointen er netop at krybbefoderet tager længere tid at tygge, sådan at hesten danner mere spyt mens den spiser, samt den med det (ofte) mere stivelsesholdige foder, får nogle af de beskyttende fibre med ned i mavesækken.

 

Kvalitets strå ad libitum kan vi så hurtigt blive enige om bør være hestens primære kilde til energi og foderenheder. Selvfølgelig med begrænsing gennem slowfeeder eller fordelt i en masse små rationer hen over døgnet, til de heste, som ikke tåler ubegrænset adgang.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jzosbsk
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 12:34

Lene: Det med at mange lige smider noget lucerne i krybben "bare fordi..." kan jeg godt genkende. Jeg har aldrig gjort det, før det stod i den foderplan han er på nu. Den er som sagt lavet af en prof, så jeg tænker at det giver mening i dette tilfælde, og det har jo også virket. Jeg har ikke mulighed for at give mere grovfoder i form af hø, og så voldsomt synes jeg heller ikke det er med 250g lucerne pr. fodring.

Foderet fra hippolyt er meget lig det han får nu, både ifht. indhold og pris. Jeg tjekker lige det fiberlux ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jsishsjsb
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 12:39

Fiberlux er jo også noget lucerne-lignende som det han får nu sammen med cubes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 12:41

Men hvis den ingen mavesårsproblemer har, så ser jeg ingen grund til at en hest skal tygge sig gennem så mange kilo krybbefoder. Der er masser af heste rundt om der kun får vitaminer og grovfoder uden problemer.


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kilovis
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 13:13

Enig, min hest får bestemt heller ikke så meget krybbefoder. Men han får en stor håndfuld lucerne 2 x dagligt, med hans fuldfoder. Udover det strå ad libitum og lidt speedibeet og gulerødder.

 

Lucernen giver jeg udelukkende for den øgede tyggetid. Selv om hesten ikke har mavesår. Jeg vil hellere forebygge end behandle.

0
0
Svar på denne tråd
 
 JHejsjsks
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 13:53

Ok, fair nok at I tænker at den får for meget krybbefoder nu, men havd ville I så give i stedet?

Der er ikke mulighed for mere end de 5-6 kg hø den får nu, så hvad ville I supplere med når det nu skal være lavt på sukker og stivelse og rigt på protein?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 17:18

godt det ikke er det svar du leder efter - men jeg ville flytte hesten... 5 - 6 kg hø er kun lige til øllet i forhold til hvad jeg vil byde min store pony.

 

Hvis du gerne vil give mere protein (Er der plads til det i foderplanen - altså i forhold til det hø din hest får?) er lucerne egentlig ikke så tosset.

 

Roepiller er som du selv er inde på lidt noget rod men ligger i det mindste ret højt i fibre i forhold til så meget andet (Det falder mellem grovfoder og kernefoder rent fibermæssigt).

 


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cjikbgdsth
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 17:38

Trine: nu fik jeg så i det sidste indlæg skrevet at det skal være rigt på protein, men det var faktisk FIBRE jeg mente. -og det var så derfor jeg tænkte at roepiller kunne være godt.

 

Jeg synes det er svært at finde et opstaldningssted hvor man ikke skal gå på kompromis med noget som helst, og her er det så mængden af hø. Andre steder kan det være ridefaciliteter, foldmulighder, køreafstand eller andet. Sådan er det at have hest når man ikke kan have den hjemme. Alle gør det på forskellig måde, og så må man tilpasse sig lidt.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tilkøbe
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 18:54

Jeg har godt nok ikke hørt om et opstaldningsdted uden mulighed for tilkøb af ekstra grovfoder.

 

Jeg har i staldlejen 8 kg wrap om dagen. Min hest får ud over det omkring 10 kg hø ekstra om dagen. Jeg har en minibig stående i laden, som jeg selv køber og fodrer med. Ellers har vi mulighed for bare at tilkøbe wrap på stedet. Jeg køber også eget foder og ekstra strøelse hver måned. Som du siger, man kan ikke få alt man ønsker med i prisen på opstaldning. Heldigvis foretrækker jeg dog løsningen som jeg har her, jeg kan frit fodre min hest som jeg finder optimalt og opstaldningsstedet tilbyder gode rammer hvor både hesten og jeg trives.

 

Jeg ville give mere grovfoder og mindre krybbefoder. Hvis opstaldningsstedet ikke tilbyder tilkøb af større mængde grovfoder, ja så ville jeg også flytte min hest. Medmindre du selvfølgelig fodrer på en lille tyk pony, så er mængden fin nok.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fjlljv
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 20:20

Ok, det jeg spørger om er, hvilket foder I ville supplere med når det nu ikke er muligt at fylde 10 kg hø på om dagen?

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Når man står ude.
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 20:57

Når man står opstaldet ude, så er det jo et valg mellem forskellige "fravalg" - kan du få hesten til at fungere på primært krybbefoder, så er det jo dit valg.

 

Jeg ville dog forsøge at tage en snak med staldudlejer, hvis jeg var dig. Det er nemlig billigere at fodre med grovfoder fremfor krybbefoder, så kunne du få lov til at købe ekstra hø/få lov til at have nogle baller stående, så ville det være det billigste for dig.

 

Når det er sagt, så er roepiller heller ikke lige mit første valg til en "taber sig nemt hest" - men måske kunne det give en effekt ved at stabiliserer tarmfloraen, men næppe som det store FE.

 

Jeg har selv en "taber sig nemt hest/er altid slank". Han får hø med rimelig høj FE - og kan derfor ikke æde mere end ca 10-12 kg dagligt.

Da han går m-dressur på konkurrenceplan, så skal der hældes noget fedt på kamel for at holde huld på ham - og han elsker heldigvis alt som hældes i krybben :-)

Han er så en rimelig varm herre, så jeg fodre rimelig lav i stivelse og sukker, uden dog at være total stivelsesforskrækket.

 

Caspian får Horselux Plus - 1,6 kg dagligt, stivelses-% på 14. Sukker 7,0 %. FE 92 pr 100 kg. Pris 130 kr for 15 kg.

Der ud over får han 1 kg Maxi Rice fra Dangro, som er stabiliseret risklid - stivelses-% på 12. Sukker 6,5 %. 120 FE pr 100 kg. Pris 200 kr for 15 kg.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Roepiller
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 21:38

Rent "roepilleteknisk" kan du bare lave dem sådan, at de ikke er en smattet grød - men har næsten samme konsistens som 'normalt' foder. Det er et spørgsmål om hvor meget vand du tilsætter.

 

Så prøv dig frem indtil du har den rigtige konsistens (og notér så blandingsforholdet). Det vigtigste er at pille-formen er helt væk, så er de opblødte nok. Det behøver ikke være decideret våd grød.

 

I

2
0
Svar på denne tråd
 
 Roepiller
Forfatter: 
Dato:  02-01-2016 11:47

bruges også her - men kun som supplement til stråfoder. Jeg blander en halv deciliter mash i vandet - så får det lidt mere tiltræknings kraft

Og hø ad lib. Jeg har islænder og 5 kg pr hest er alt for lidt - hvis man bruger hesten og skal holde maven i orden...eller det er i hvertifald for lidt til mine (og de er ikke overvægtige skulle jeg måske lige tilføje)


 

Kongur fra Litla-Moshvoli -Top sej ALRID hest

Vikur fra Baverslund - på til at blive ridehest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roepiller
Forfatter: 
Dato:  02-01-2016 15:21

Roepiller indeholder rigtig mange gode fibre, men er lidt noget mak at stå med. Indholdet af fe er egentlig ret højt, men da det skal blandes op med vand, fylder det rigtig meget.

 

Som jeg forstår dit indlæg vil du gerne væk fra det fuldfoder han får tre kg af, da det er ret bekosteligt. Og det syntes jeg da er en god ide, for det kan sagtens gøres billigere.

 

Lige nu får han 4*0,83 fe = 3,32 fe i krybben. Det er ret meget, men når der ikke er mere strå til rådighed, må det jo være sådan.

 

Du kunne overveje at skifte cond fibre ud med alfa gold fra equsana. Indeholder luverne og olie, er lidt billigere og indeholder flere fe.

Slow response cubes kunne erstattes med feks champ müsli og fiberpiller. Så vil hesten dækkes ind med vit/mineral og få en masse gode fibre.

 

Når den kun får 5-6 kg hø, vil jeg ikke være bekymret for at give en del lucerne, da den sagtens kan tåle proteinen deri.

 


Mvh

Mette

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Recover
Forfatter: 
Dato:  04-01-2016 10:15

Prøv engang at kigge på Equsana Recover. Der er kun 4,8% sukker og 5,5% stivelse.

 

Det er et fuldfoder. Der er enorm meget tykke-tid for hesten. Hvis den skal have lidt til sidebenene, så har jeg gode erfaringer med Equi Jewel.

 

Jeg har også opstaldet ude og synes det er besværligt med roepiller. Især hvis man skal lave til flere dage.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opblødt foder
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 10:50

Hej,

 

Jeg har tidligere brugt roepiller (indtil hestene nægtede at spise, uanset hvilken slags jeg prøvede), og hvis jeg lavede en portion til flere dage, blev det hurtigt surt/lugtede grimt. Det var endda ikke om sommeren, så om sommeren er det sikkert endnu sværere at få dem til at holde sig. Derfor synes jeg ikke, at det er en god ide at blande til længere end et døgn, måske to om vinteren.

 

Nu bruger jeg opblødte grønpiller (et stort hit hos hesten), som jeg sætter frem til et døgn ad gangen (3 fodringer). Jeg blander og fordeler i 3 transportkrybber, som bliver stillet foran boksen, og de bliver sat på kanten af boksdøren ved fodring. Der er lige akkurat plads til 3 ved siden af hinanden. Over hver krybbe sidder der en hjemmelavet hætte, så der ikke går dyr (hunde, katte, rotter, mus) i krybberne og der kommer heller ikke fugleklatter eller skidt i fra fejning o.s.v. Det virker upåklageligt, og jeg har endnu ikke oplevet, at de opblødte græspiller ikke kan holde sig, når det kun er et døgns tid jeg blander til.

 

Fordelen ved græspillerne er, at de tilsyneladende smager så godt, at alt tilskud, pulver eller andet kan blandes i og bliver ædt. Desuden giver de endnu en portion fordøjelige fibre. Jeg er blevet meget glad for at fodre på denne måde.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider