Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 SKÆL OG KLØE
Forfatter: 
Dato:  13-10-2015 14:43

Hej med jer

Min hest lider af voldsom kløe og tilhørende skæl i man og hale. Ikke på resten af kroppen.. Det startede for et par måneder siden. Jeg smør det med babyolie, vasker det i svovlshampoo, og så får hun koldtpresset rapsolie ca 1-2 DL om dagen i maden. Udover det giver jeg hende tilskud af b vitamin. Men der sker intet! Som foder får hun lucerne, en musliblanding og tilskud af vitaminer.

 

Hvad kan jeg gøre? Stakkels hest har kløet meget af halen af :-(

Dyrelægen siger hun ikke har lus.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allergi
Forfatter: 
Dato:  13-10-2015 15:56

Lyder som en allergisk reaktion. Har du skiftet foder?

0
0
Svar på denne tråd
 
 For mig
Forfatter: 
Dato:  14-10-2015 12:56

har det hjulpet at vaske i vand med atamon. Men som tidligere nævnt kan det være en allergisk reaktion :-)

 


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv alligevel
Forfatter: 
Dato:  14-10-2015 13:43

Prøv alligevel at give Advantage, det kan være svært at se de kravl.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kovaline
Forfatter: 
Dato:  21-10-2015 11:19

Det kan være du skulle prøve Kovaline, mange har gode rfaringer med produktet bl.a til kløe og skæl.

Se mere her: http://kovaline.dk/

 

:o) Lillian

PS Såfremt du bliver fristet til at prøve produktet, så kan jeg personligt anbefale, at du, når du laver første portion vaskevand og skal til at vaske,at du hælder noget over på en forstøver flaske inden du benytter det du har blandet i spanden. Det kan du benytte til at spraye i man og hale dagligt i en periode (så sparer du lidt på de dyre dråber, så du ikke skal til at lave en blanding hver dag, hvor man alligevel har et ok strt spild :) )

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  21-10-2015 14:57

Tak for jeres svar.. Jeg må prøve nogen af de produkter :)

Angående foder, så har jeg ja skiftet, da hun før fik et pillefudldfoder med (jeg synes) for meget stivelse, korn mm. Så tænker ikke at det er maden? Hun får også roepiller.

Mistænker også selv de miter. Hun står nemlig opstaldet (kom for 5 mån siden)i et lidt moset området, med søer - og især lige nu er de så slemme - at jeg selv er blevet bidt og det klør satans over det hele! Jeg tænker at de jo snart forsvinder, når frosten kommer. Hvis hun stadig har kløe må jeg gå i tænkeboks igen over hvad det kan være! Men det er sku synd for den stakkels hest, der klør og klør. I starten vendte hun røven til mig, og tænkte hun var sur - men næh nej det er fordi hun gerne vil have kløet halen. Så står hun så fint og nuser med mulen ud i luften :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Insektdækken!
Forfatter: 
Dato:  22-10-2015 14:18

Put straks et insektdækken på hende og giv hende en zink-kur hen over vinteren. Så kan du muligvis forebygge til næste år.

Har selv haft stor susses med ovenstående. Min haflinger-hoppe kan nu gå uden insektdækken hele sommeren og man og hale er fuldstændig intakt.

 

Venlig hilsen

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mitter
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 14:44

Mitter er aktive i april og maj. Det lyder mere som en allergisk reaktion over for fodret.

0
1
Svar på denne tråd
 
 MITTER
Forfatter: 
Dato:  28-10-2015 23:58

Mitter er aktive FRA marts/april TIL okt.

 

Læs http://www.myggetal.dk

 

 

Din hest reagerer højst sandsynlig på mitter, og sådan som du beskriver det så har den sommereksem. Den skal have et EKSEMdækken med maveplade på, insektdækken beskytter ikke nok. Tag den ind på stald inden solnedgang, og ud om formidaggen med eksemdækken på.

 

Mitter er meget aktive ved skumrig omkring solens op og nedgange.

 

Underligt at din dyrlæge ikke har tænkt på sommereksem.

 


Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mitter...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2015 08:46

I stand corrected :-) Min hest angribes voldsomt af mitter i april/maj. Han har tidligere fået store væskefyldte blære på størrelse med tennisbolde under maven og det har kløet så frygteligt på ham. Jeg prøvede ogå insekt dækken, men de fandt stadig deres vej op under dækkenet.

 

Det eneste som virker på ham er Hippo-Excema. Det er dyrt, men hold op et vidundermiddel. Jeg starter med at give ham det i april før han bliver angrebet. Det virker præventivt og efter jeg er er begyndt at bruge det har han ingen symptomer fået.

 

energioghobby.dk/ shop.php?action=vareko...renr=12508

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hipoexema...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2015 13:46

Tina - hjælper dette middel både mod mitter og mod sommereksem? Min hest har ikke eksem, men er voldsomt plaget af alverdens kryb herunder mitter, da han er palomino (insekterne tror, han er en smørblomst ).

Hvornår begynder du at give det om foråret? Og hvor længe bliver du ved?

 

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hipoexema...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2015 13:52

Tina - hjælper dette middel både mod mitter og mod sommereksem? Min hest har ikke eksem, men er voldsomt plaget af alverdens kryb herunder mitter, da han er palomino (insekterne tror, han er en smørblomst ).

Hvornår begynder du at give det om foråret? Og hvor længe bliver du ved?

 

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan være
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 07:23

Det kan også vær lus, jeg fik noget til kvæg ved min dyrlæge og det virkede i løbet af en uge...


EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pigoil
Forfatter: 
Dato:  19-11-2015 21:00

Jeg bruger pigoil med sulphur ( svovl ) som jeg smører med i rigelig mængde, det bruger man også meget i england, jeg har haft en sommereksem hest hvor jeg kunne holde det nede ved at smøre ca 1 x om ugen med pigoil. Man kan købe det på Ebay.co.uk , Amazone eller hos www.sussexcobs.co.uk

 

WHY USE PIG OIL MIXED WITH SULPHUR?

  • CONDITIONS AND WHITENS THE FEATHER

  • PROTECTS AGAINST MUD FEVER

  • PREVENTS FEATHERS SNAPPING DUE TO WET & MUD

  • ENCOURAGES HAIR GROWTH

  • PREVENTS STAINED FEATHER

  • HELPS AGAINST LICE PROBLEMS

  • HELPS AGAINST SWEET ITCH


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider