Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Valg af foder til rolig unghest
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 14:14

Hej Ænder

 

Jeg har en dejlig 4 års varmblods, som går til ridning ca 3 gange om ugen, hvoraf en af dem er seriøs dressurundervisning.

Han har tidligere fået Horsepro Unik, som jeg har været glad for, men det er bare besværligt at få fat på...

Så har jeg prøvet Dangro Easy omega-3 efter anbefaling fra den lokale fodermand, men det er bare ikke energirigt nok til ham, og han er nu gået fra rolig til meeeget rolig...

 

Hvad fodrer I med, der er støttende for den unge hests udvikling af muskler og knogler, ikke for meget sukker og stivlse - og gerne til en fornuftig pris, hvor de ikke skal have 3 kilo dagligt?

 

Han får desuden roepiller og til vinter, wrap adlibitum på boks, samt græs på folden.


Sagde Ditte

Kun døde fisk svømmer med strømmen

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 14:45

Jeg har rigtig god erfaring med det jeg også giver min nuværende konkurrencehest.

 

Natur Musli som basis foder fra Hippolyt (800 gram dagligt)

Lucerne m. olie (300 garm dagligt)

Show Improver fra Saracen som tilskudsfoder (400-600 gram dagligt an på huld og energi)

1 dl olie

E vitamin m. selen tilskud (få syren ud af musklerne)

Salt/Elektrolytter

 

Du kan også supplerer op med havre (det får min, ellers har jeg slet ikke nok energi at ride på, men hun går så også M. Jeg ville prøve at undgå for meget havre til en så ung hest)

 

Bemærk dog at jeg ikke er stivelsesforskrækket.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk at.....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 18:11

Husk at han også kan være i gang med at sætte pels, eller med at vokse :-)

Det er oftest det jeg oplever, når mine ungheste har været lidt for rolige - så er en pause givet godt ud. Bare en uge eller fjorten dage kan give dem et tiltrængt pust.

Selv mine heste som nu er 7 og 8 år får aldrig dissideret ferie i fx sommerferien, men gerne jævnt fordelt en uge fri, især når de lærer nye ting, fx changement ect.

 

Mine heste er to meget forskellige typer - en slank vågen DV og en buttet ollebolleblanding.

Dv'en skal fodres rimelig kraftigt for at holde huld og i vækst-perioder,han er på MB-niveau, men bliver lidt for vimmer af al for meget stivelse.

Ollebollen tager på at kigge på et billed af græs, så han skal fodres restriktivt, men da han går dressur på MA-niveau skal han jo have noget at leve af trods alt. Han er rolig af temp, og trives fint på lidt havre i fodret.

 

Så jeg fodre primært med grovfoder, DV får ca 12-15 kg daglig, ollebolle 6-8 kg.

Horselux sport til begge, hvor der er noget stivelse i, men ikke nok til at DV bliver for vimmer, og nok til at ollebolle bliver kvik :-)

Dv får så fiberpellets og horselux ekstra oveni - han kan ikke æde mere hø, så han skal have mere i krybben.

 

Begge får ekstra e-vit når de træner hårdt. Og ved fældning/sætning af pels så får de ekstra b-vit.

 

Som 4 års nytilredet gik de begge på horselux easy, hvor DV så fik fiberpellets ed siden af. Det passede mig fint, at en nytilredet hest ikke er al for energi fuld.... :-)

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-08-2015 11:10

Min 5 års DV dreng på 172 og 650 kg i jagtform, får Hippolyt Naturpellets SOLO som han stortrives på! Han har energi til det hele, er ikke mærket af pelsskiftet eller at han går på døgnfold... Det er så nemt at fodre med, sundt og suverænt sammensat, især til de unge

 

shop.hippolyt.dk/shop/naturpellets- solo-1181p.html


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 equsana active
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 08:01

Jeg brugte equsana active da min var ung. Han skulle have max 1 kilo om dagen og så kan du tilføje mere energi efter behov, jeg brugte lucerne(Alfa gold) og senere havre da han havde behov for mere energi ude til stævner


V.H.

 

Tanja D.

 

Nu med drømmehesten "Højbo's Veranzo/Hubert"

0
0
Svar på denne tråd
 
 mangler han noget?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 13:18

Jeg vil , hvis det var min unghest, som manglede energi, tænke om den mangler nogle mineraler eller b-vitamin i forbindelse med pelsskifte: Prøv med en mikrovitalkur. Den gør næsten altid underværker.

Mine får en kur en-to gange årligt, og det har altid effekt selvom jeg fodre med kvalitetsfoder ( hippolyt og Pavo).

 

 

Venlig hilsen

Trine


Pension Rosengård

1
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 11:21

Tak for input alle sammen!

 

Jeg besluttede at holde mig til Horsepro Unik, som jeg jo er glad for, så må jeg køre efter den...

Men tror jeg giver ham en B-vitamin kur også nu.

 


Sagde Ditte

Kun døde fisk svømmer med strømmen

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider