Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Microvital
Forfatter: 
Dato:  29-08-2015 22:10

Jeg ved der er mange som bruger Microvital fra Hippolyt til generel opfyldning af depoterne blandt andet ved pelsskift. Men hvordan gør I andre? Jeg har ikke helt fanget den del af det:

 

Giver det i stedet for hestens daglige vitaminer? Eller giver I det oven i?

 

:)


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Microvital
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 09:31

Microvital skal gives sammen med hestens sædvanlige vitaminer :)


1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 13:12

Det skal gives oveni sædvanlige foder :)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 i foderet
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 16:11

Altså ikke sammen med allerede eksisterende tilskud af vitaminer og mineraler, men sammen med almindeligt krybbefoder, hvor der jo ofte allerede er i blandet noget.

jeg ville nok dosere forskelligt alt efter om du fx fodrer med opblødte roepiller, hvor der ikke er tilsat mineraler og vitaminer eller med et færdigblandet produkt.

jeg giver fuld dosis, fordi jeg fodrer med roepiller. Fodrede jeg med færdiglavede produkter, ville jeg nok give mindre dosis.


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
3
Svar på denne tråd
 
 Yyyyyyyyy
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 01:34

Skal gives oveni det foder og normale vitaminer hesten i forvejen får. Jeg giver fuld dosis til bøtten er Tom. Hun får en to gange om året og det virker :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 ssssssss
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 07:15

Vi bruger Microvital fra Hippolyt, da vi har fåete en ellerers fin/pæn hest på sald, men den mangler energi/fut.

Den har stået på fold i 2 måneder og kun fået tildelt hø. så den mangler sikkert "alt"

 

Hans foderplan fra Hippolyt lyder på: (Holstener, 6år, 162/164 i stang)

800 g Naturmysli.

1 fyldt bære Microvital,

10-12 kg wrap.

oven i dette får han en kaffekrus roepiller som opblødes dagligt ( fordelt over 2 fodinger )

Naturmyslien og wrappen skulle vi langsomt øge mængden over 2 til 3 uger.

og Microvitalen skulle han have en 3 kg spand, til den var tom.


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Microvital erfaring
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 15:24

Hej,

 

På et tidspunkt, hvor min hest ikke fungerede helt godt, gav jeg den en kur Microvital - altså oven i det sædvanlige foder. Det gjorde en vis virkning, synes jeg, men den rigtige balance fik hesten først, da jeg ændrede hele min foderplan drastisk, og nu har den ingen problemer længere. Et eksempel kan være ingen muk, selv om foldene bliver mudrede i hele vinterhalvåret og den har lange hår på benene. Det burde jo ellers være standardopskriften... Og et øje, der tidligere altid løb lidt i vand og dyrlægen ikke kunne hjælpe, holdt op med at løbe, da jeg skiftede foder - der gik 2 dage, så var det overstået og kom ikke tilbage.

 

Man er nødt til at se hesten som et helhedsbillede og prøve at finde frem til den diæt, der passer lige præcis den ene hest. Det er ikke altid let. Jeg er meget glad for, at jeg - efter lang tid - fandt frem til det, der virkede for min hest. Den eneste slags "kur" hun får nu om dage er lidt ølgær forår og efterår til at hjælpe med fældning/pelssætning - og jeg ved ikke engang om det gør den store forskel. Jeg har faktisk overvejet at lade være dette efterår bare som eksperiment for at se, om jeg kan mærke/se forskel. Ellers får hun det samme året rundt (går ikke på sommergræs), og hun er simpelthen så fin i både hud (ingen muk eller andre problemer), pels (blank året rundt også uden at jeg nødvendigvis strigler og pudser på hende), hove (hun går barfods og en ny hov vokser ud på 6 måneder), energi (rigeligt men på den gode måde)og dyrlægen synes, at hun er i super stand.

 

Hvis man finder en foderrådgiver, der har evner for at se lidt ud over tabeller, statistikker og fodermærker, kan man få god hjælp. Min rådgiver har været hestens trimmer, og det har været guld værd, da jeg først stolede nok på de gode råd til at turde tage springet

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hyhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  31-08-2015 23:19

Nu er det jo ikke altid nok for nogle heste at få deres normale foder som de ellers trives på.

 

Fx er min konkurrence hest rigtig godt fungerende på hendes foder, hun har flot pels og god energi. Men lige to gange om året - overgangen fra efterår til vinter og overgangen fra vinter til forår der mister min hest energi. Sikkert pels skifte, vejret der skifter. Der kan være mange ting i det. Resten af tiden fungere hun jo perfekt på hendes foder.

 

Og det er DET Microvital kuren bruges til.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-09-2015 00:59

Når Microvital skal gives som en kur, skal det gives oveni hestens normale vitaminprodukt, uanset om det er 100 gram vitaminprodut eller 2 kg kraftfoder... Ellers forsvinder ideen, da det er en booster/depotfylder.... :)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider