Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hovproblemer ved gammel hest
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 19:14

Hej

Jeg har en DV hoppe på 17 som aldrig har haft problemer med sine ben eller ligende. for et år siden fandt smeden så ud af at hun overbeleastede nogle muskler i hendes ene ben, hvis hun ikke fik skiftet sine sko ofte, så hun var virkelig halt. så blev så ordnet. men her mens hun har stået på græs har hun døjet en del med ømme hove, første gang da jeg tror hun trådte på en sten, men det føles som om der intet skal til for at hun giver sig når hun træder på en noget. Det mærkelige er at der ingen problemer er når vi rider på asfalt.

Er det typisk for ældre heste at blive lidt ømhovede?

Mvh

Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 19:53

 

I år har det virkelig været gang i græsset sukker mæssigt - og hvis hesten er sublinsk forfangen, små forfangen og ikke tåler sukkeret i græsset så kan det sagtens vise sig ved, at hesten går og får ømme hove.

 

Du kan evt. hoppe ind i facebook gruppen Hestens Hove, der er en del folk der ved mere om det end mig :)


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 20:10

Okay tusinde tak for rådet. ved nemlig at hun havde ømme hove sidste år også ligeså snart hun kom på græs. hele vinteren er der ingen problemer overhoved.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider