Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 mangler flere øjne....
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 14:33

Min gamle hest må ikke få sit gamle foder med lucerne(horselux easy) i mere (stråene går i hendes åbne tandhalse og sidder fast) og syntes, det er lidt svært at finde et fornuftigt produkt uden lucerne/eller bare andre strå.

...................................

Vil ikke bruge soya (så ingen fiberpiller)(korn har hun ikke nødvendigvis brug for og hun er indtilnu easykeeper) Vil ikke give så meget krybbefoder, hvilket udelukker de fleste seniorblandinger som er oppe i kilo for at de er dækket ind og vil gerne lave det så billigt som muligt)

Så tænker på at blande selv

...................................

Min ide: linamix eller grønpiller (måske begge dele) og vitaminer i pilleform. Det må gerne kunne blødes op, men ikke nødvendigvis og man må gerne kunne skrue op og ned for kalorierne.

Men har i derude nogle geniale ideer?

...................................

ps. hun får selvfølgeligt rigeligt stråfoder ved siden af.Så den del er dækket ind. Krybbefoderet er hovedsagligt til mad når de andre får , vitamin tildeling og hvis hun skal have noget ekstra af noget. Hun laver ikke noget, er foldbums!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 20:14

jeg har brugt grønpiller+roepiller+vitaminer, og det har været super. sammen med masser af hø

fik anbefaldet grønpiller i forbindelse med at jeg havde svært ved at få mine til at spise deres roepiller.



2
0
Svar på denne tråd
 
 Foderplan
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 20:45

Linamix, foreslår du? Det feder altså helt vildt, så det er et rigtig dårligt valg til en easy keeper.

Hvis det bare er et spørgsmål om, at der skal noget i krybben, så ville jeg bare give en smule grønt- eller roepiller (opblødt naturligvis) og komme vitamin-/mineralblanding deri.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 21:48
Tak for svar. Roepiller gider hun ikke, linamix'en var for at tilføre fibre og olie. Det er ikke meningen, at give meget af den .
0
0
Svar på denne tråd
 
 SpeediBeet
Forfatter: 
Dato:  23-08-2015 22:00

glider bedre ned end alm. roepiller, og er heller ikke tilsat melasse el. lign. SpeediBeet koster lidt mere, men opblødte roefibre fylder godt hos en easykeeper, så jeg syntes, det er penge værd, ikke mindst for fordøjelsen.

Opblødningstiden på 10-15 min er også et plus. ift. 3-4 timer for roepiller.

 


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Care4Life
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 09:55

Min hest er ekstrem kræsen og er også en easykeeper. Her bruger jeg Care4life fra Pavo. Det kan både gives tørt og vådt. Hun har aldrig været meget glad for sin mad og ser så godt ud.

2
0
Svar på denne tråd
 
 pre alpin
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 14:56

Der er også Pre Alpin produkterne, fx pre alpin senior som er specielt til ældre heste med tyggevanskeligheder - her er det ekstremt fintsnittet. På den måde får du stadig fibre i hesten men uden 'strå'.

 

hippolyt.dk/DK/Produkter/Hest/Foder/ Agrobs%20%28x30x%29%20...ukter.aspx

 

I

0
0
Svar på denne tråd
 
 sdasda
Forfatter: 
Dato:  24-08-2015 16:00

Vi blander lucernepiller i vores roepiller, og hestene elsker det.

 


Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk

 

 

Lånehest søges,

til lidt dressur og hyggeridning.

Den skal kunne rides ud på alene, og være ca. 160 i stang.

Den vi komme til at stå i løsdrif

0
1
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  25-08-2015 14:17

pavo care 4 life er der også lucerne strå i. Så den går ikke! Det er egentlig ikke fordi, hun har svært ved at tygge stråene, men fordi de sætter sig i lommerne omkring tænderne. Så ingen små strå, kun det lange fra hø og wrap.Det med lucernepiller er da værd at prøve i speedi-beet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2015 19:49

Det her kan bruges: http://www.regulatorcomplete.com/

 

Jeg synes det er et rigtig fint fuldfoder lav på stivelse :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 suk......
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 14:16

Men der er stadigvæk lucerne strå i. Det er STRÅENE, der er problemet. De sætter sig fast i de åbne tandhalse, ikke fordi hun ikke kan tygge det........

Har siden jeg spurgte fodret med fiberpiller/grønpiller og vitaminer opblødt. Hesten elsker det, men det fungere ikke rigtigt godt! Nu får hun slet ikke tygget og har flere gange været tæt på, at give sig selv spiserørs forstoppelse, fordi hun høvler det ind, også selvom det er opblødt.

Tror jeg prøver noget godt gammeldags korn/musli i næste måned, så må jeg leve med stivelsen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 pilleform
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 14:30

Hej

 

Måske du skal prøve et foder i pilleform. Det er godt nok ikke så lækkert at se på, men tror hesten er ligeglad.

 

Hippolyt - laver equigard i både pille og musliform - der er dog mange strå i muslien så det vil jeg ikke anbefale

 

De skal have 200 gr pr 100 kg hest om dagen til vedligehold/let arbejde - så det er ikke så dyrt i længden

 

Og kan bestilles i Tyskland hvor man sparer ca 16% i forhold til DK inkl levering

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2015 08:09

Hej :)

Hvorfor i det hele taget give hende noget?

brug evt vitamin i kiksform eller alternativt skær et par gulerødder/andet ud og hæld vitaminerne på der. Så får hun også lidt i krybben når de andre får.

Det eneste foder jeg har oplevet uden strå er Pavo 18+. Men der findes formodentlig mange. Spørg evt i en foderbutik.

God dag :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Blot til info
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 09:45

regulator complete som er nævnt længere oppe er et pillefoder så der kan der da ikke blive problemer med stråene;)

og så dækker det ved en lav mængde

hilsen louise


Weatherbeeta dækken 400g str. 135 og hkm 300g str 115 sælges brugt 14 dage, vasket og inpreneret
1
0
Svar på denne tråd
 
 VAND..
Forfatter: 
Dato:  15-12-2015 22:09

Hvis du opbløder det i rigeligt vand så er det svært at "høvle" ind.

Jeg blander grønpiller, fiberpiller og speedibeet med Linamix i rigeligt vand, det skal næsten spises med sugerør og hesten elsker det + det fylder godt i maven, man kan undlade linamixen hvis hesten bliver for trivelig :-)


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grønpiller
Forfatter: 
Dato:  16-12-2015 09:06

Hej,

 

Jeg har prøvet lidt af hvert til min dame, som også er nøjsom. Hun holdt op med at spise lucerne, og intet lucerneprodukt (hverken pilleform eller i strå, blandet med det ene eller andet) kan lokkes i hende, og så er det jeg tænker, at hun nok ved bedst. Desuden skal man jo passe på med lucerne til de gamle heste. Roepiller virkede i en overgang, men det er også slut med det. Det eneste, hun vedvarende gider æde (og ELSKER) er opblødte grønpiller. De er et hit, både kolde og lune, og jeg kan blande ALT i dem, uden at hun protesterer.

 

Hun er også stadig en aktiv og frisk dame, og man kan ikke se, at hun om lidt runder 19 år...

 

Derfor vil jeg gerne anbefale grønpiller

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider