Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 efter kissing spine operation ?
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 13:34

Hej

jeg står i den ulykkelige situation,min hest har fået konstateret kissing spine,jeg er blevet tilbudt operation og dyrlæger samt forsikringsselskab mener at prognosen er god.

Men jeg savner at høre fra andre hestefolk,der har været hele forløbet igennem,hvordan er det gået og går det stadig ?

Håber at høre fra jer.

mvh kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 13:59

Vi har prøvet det på en meget vågent og følsom vallak DVer. Det var lidt med livet som indsat da den skulle til at have rytter på og langsom skulle trænes op efter op.Vi blev enig om at vi gjrde det ikke igen ved SÅ følsom en hest igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for dit indlæg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 14:09

Tak for dit indlæg,er nysgerrig hvad skete der med hesten efterfølgende ? Er han gående idag ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 16:48

Hesten kom igang igen men efter noget tid kunne vi mærke på hesten at der var noget galt under rytter,vi sendte den i røgent og så viste det sig at dem der havde foretaget indgrebet de havde glemy en knoglesplint som begyndte at genere hesten plus de havde ødelagt lidt på torntappen ved siden af den de havde savet af så der var dannet en del arvæv.Hesten skulle under kniven igen hvis den skulle blive ridehest igen plus så var der stor riciko for at arvævet igen kom ,det var en fantastisk skøn og virkelig godt gående hest men meget følsom ,så i samråd med terkel hvad udsigter var og om det var etisk rigtig for hesten valgte vi at stoppe forløbet og hesten i hestehimlen.Den stod de første måneder efter op. på en fantastisk genoptræningscenter på fyn som desværre ikke er der mere,hvor den gik flere gange dagligt på skridtbånd for at få gang i ryggen igen .Men man skal tænke sig meget godt om inden man beslutter sig at op.Om man har en hest der ikke er for følsom ,for det er genoptræningen der er det værste at komme igennem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for dit indlæg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 17:06
Tak for din historie og oplevelse,puha sikke et forløb. Jeg virkelig meget I tvivl.
Jeg er meget taknemlig for at du Ville dele din oplevelse med mig.
De bedste hilsner Kristina
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 18:56

Det var IKKE højgård der op. hesten vi valgte at køre hesten til sverige hvor de foretog stående opr. af hesten da det var mindre hårdt for hesten end at skulle i fuld narkose.

0
0
Svar på denne tråd
 
 God historie
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 21:54
Hej :)
Jeg har en hoppe med kissing Spine, 2-3 tapper - altså ikke så slem en situation. Da hoppen fik diagnosen, hørte jeg kun dårlige historier og alle rådgivede mig til at aflive hende - dog havde jeg lige købt hende, og var slet ikke klar til miste hende.

Hun endte med at stå stille i et år og være hygge hest, til jeg tilfældigt fik en snak med min dyrlæge omkring muligheden for at få et føl på hende.

Nu efter 3 år har jeg en skøn 1-års plag efter hende, og hun er meget snart stævneklar i la-klasserne efter at have være i genoptræning/korrekt ridning og massage i et år. Aldrig har hun været gladere, og hun elsker at gå til ridning :)

Det skal lige siges at hun er en meget varmblodet hest! Og at hun ikke blev opereret.

Positive tanker herfra, husk at Google dig til de gode resultater :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for indlæg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 22:26
Tak for dit indlæg,er glad på dine vegne,og håber I den grad at det forbliver postivt.
Min hest har desværre 2 torntappe som krydser hinanden og operation er eneste udvej,men da indgrebet er stort
( I mine øjne ) prøver jeg at søge al den info jeg kan få,jeg har googlet og fået nogen viden,men vil gerne have de gode såvel som dårlige erfaringer,så jeg er bedre rustet,til den endelige beslutning.
Igen mange tak mvh Kristina
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 09:31

Vi rådførste os også med højgård inden vi tog til sverige om man skulle op eller ej. Terkel på højgård syntes ikke vi skulle op. men jonas også på højgård syntes vi skulle ,så det er rigtig svært at at sige nej når man står med en så dejlig vallak,og vi fik at vide i sverige at ved de stående op. skar de ikke nær så stor en åbning ikke andet end en fjerdedel af hvad de gør når de ligger ned til op. Vi var også meget i syv sind hvad vi skulle .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Kristina
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 18:48

jeg melder mig lige ind på din tråd for at kunne følge med i dårlige versus gode erfaringer.

 

Lige så "spændt og interesseret" som dig.

 

:)Annette / KDH




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 velkommen 😊
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 21:45
Hej Anette,velkommen,desværre er der ikke mange der deler erfaringer,
Håber flere ser på sitet I weekenden.tak for rigtig god behandling. Mvh Kristina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har haft
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 12:06

hest, som har været igennem operationen. Det endte godt. Han var igennem det som 3,5 års, hvor jeg købte ham som knap 5 års.

Operationen forløb planmæssigt, men efterforløbet var langt. Hesten knækkede psykisk pga. boksroen i starten. Og så gik der infektion i såret, hvilket jo ogås krævede en del pleje og yderligere ro.

Men han blev en fremragende ridehest efterfølgende og psykisk blev han helt normal igen, da han kom ud på fold og i gang med genoptræningen.

 

Mit råd er at give sig god tid med genoptræningen. Har man travlt med at få hesten i gang og på "top-plan", skal man lade være.

Når det er sagt, så havde jeg ikke selv holdt mig tilbage, hvis jeg havde en hest, hvor dyrlægen havde givet grønt lys for operationen, og jeg havde pengene til det.

 

Min hest blev i øvrigt fuldt forsikret både liv og uanvendelighed ifm. at jeg købte ham.

 

Jeg har ham desværre ikke længere, da han blev aflivet som 6,5 års som følge af en gaffelbåndsskade i ve. bagben.

 

Men den mest pragtfulde hest, jeg til dato endnu har haft!!

 


Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

<3 Mor til Merle Karoline 23/1-14 <3

 

Heste er livskvalitet for mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 17:44

Det er rigtig nemt for dyrlæger at sige det syntes at man skal op. det er ikke dem der står med genoptræning bagefter .Det er klart de gerne vil op. eller mange vil det er en ekstra udfordring for dem.

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for indlæg
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 19:44
Hejsa . Tak til alle for indlæg,min hest er idag kørt til Højgård til operation.
Jeg har god tid og vil gøre alt for at beholde min bedste ven.kærlig hilsen Kristina
3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2015 07:40

Held og lykke med det håber i begge bagefter får mange gode rideår sammen

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak 😊
Forfatter: 
Dato:  20-10-2015 08:02
Tak,jeg tænker på at lave en opfølgning af hvordan det går,så Andre måske kan drage nytte af min erfaring.
Mange tak til alle som har delt deres historie &#128522; tråden får måske lov at stå,så flere kan drage nytte af den &#128522; kærlig hilsen Kristina
1
0
Svar på denne tråd
 
 Et overlap eller berørende torntappe?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2015 12:49

Kissing spines er desværre en diagnose som bruges på rigtig mange problemer i ryggen involverende ryghvirvlerne og torntappene.

 

Har selv i sommers fået aflivet min hest pga. diagnosen, her var der tale om 6 fortætninger og et overlap. Vi blev ikke rådet til operation da der var tale om så mange anormaliteter i ryggen og at overlappet var så stort, enten skulle hesten kunne fungere med det ellers var der ikke så meget at gøre end at aflive.

 

Nu skriver du at din hest har et overlap, må man spørge hvor mange mm det overlap er på?

 

Er lidt nysgerrig på hvor store overlap kan være og man stadig vil operere. Der er jo relativ stor forskel på fortætinger og berørende torntappe og så et direkte overlap.

 

Mvh. Sabrine


"Det er i faldet, du får dine vinger"

0
0
Svar på denne tråd
 
 til sabrine
Forfatter: 
Dato:  20-10-2015 14:58
Tak for dit indlæg,jeg er ked af det ikke kunne lade sig gøre at hjælp din hest og dig.
Jeg kender ikke størtelsen på overlappet,jeg ved at 2 hvivler var krydset,og at 2 berørte hinanden.
Han er opereret idag og operationen er gået godt. Så nu skal genoptrænningen gøre det sidste.håber at det lykkes &#128522; kh Kristina
1
0
Svar på denne tråd
 
 Veloverstået operation
Forfatter: 
Dato:  20-10-2015 15:33

Aiiiii hvor er det herligt at læse Kristina - vi har snakket om ham flere gange på KDH :) og jeg har lovet at holde mig updated her - men du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig direkte en gang imellem og fortælle hvordan det går :) Måske en dag vi kan lægge en dejlig historie på vores hjemmeside / FB :)

 

:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej Annette 😊
Forfatter: 
Dato:  20-10-2015 15:57
Ja det håber vi på &#128515; I du og Svend Kold skal have stor tak,fordi I har brugt så meget tid på mig,og hjulpet mig I en meget svær tid.
Nu ser jeg frem til at Føls( Why Not) kommer hjem. Min plan er at skrive dagbog om forløbet,og dele det med Dem som har brug for det.
Jeg tror på at vi nok skal komme igennem det &#128515; kærlig hilsen Kristina
2
0
Svar på denne tråd
 
 alletiders bedste julegave nogensinde
Forfatter: 
Dato:  15-12-2015 19:51
Idag er en lykkens dag,efter 2 mdr.s bekymring,hårdt Arbejde,tåre og glæde,er why not erklæret rask.Der er ikke dannet overben Eller forkert brusk på de opererede torntappe. Der var stor ros fra vores dyrlæge,for godt Arbejde og flot muskelsætning,så vi skal bare keep up the good work og why not skal rides om en mdr.
Jeg kan ikke blive gladere tror jeg &#128515;jubiiiiiii .
På trods af en hård tid ,er dette den bedste beslutning jeg har taget for os. Glædelig Jul til alle fra why not og jeg &#128149;
7
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider