Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Islandsk tang - eksem
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 10:52

Hej HN ?

 

jeg har en lille pony, der viser tegn på eksem. Jeg har fået fortalt at islandsk tang skulle være godt mod dette, men har svært ved at finde anbefalinger ifm eksem. Så de er jer derude der bruger eller har brugt det mod eksem, hvilke erfaringer har i?

jeg vil meget gerne se billeder, hvis I har dem?

 

hvor køber I jeres tang og til hvilken pris?


♥ Damm ♥

-en engel i forklædning

Hvad du ikke dør af, gør dig stærkere!

-i så fald må jeg være rigtig stærk!
Verdens bedste pony; Thorsen!
-jeg var bare heldig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej….efihr
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 13:44

Vi sælger Islandsk tang og har rigtig mange kunder med eksem heste. Folk kommer igen, så det må jo virke Har ingen eksemheste selv, så bruger kun tangen til fx lækker pels osv.

Meld dig ind i gruppen "Islandsk tang som vitaminer og mineraler...." og læs om folks erfaringer.

 

Sidst men ikke mindst - husk at pris og kvalitet hører sammen... Købte selv første gang en hel billig tang dvs ca. 100 kr for 1 kg (ved ikke om jeg må nævne mærker herinde ;)) men det var slet ikke samme kvalitet som den vi selv sælger nu.

 


KH Christina :)

 

Støvlsig Hestefoder, Forhandler at Horselux, Islandsk tang, FLEXHook karabinhager og trailerreklamer.

www.facebook.com/stovlsighestefoder

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor får den eksem
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 08:11

Jeg er jo stor tilhænger af at man finder ud af hvorfor heste fejler noget. Din pony har eksem, dette opstår som regel grundet en allergisk reaktion. Det er derfor ofte smartere at fjerne det den er allergisk for end at give den alverdens tilskud.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

2
1
Svar på denne tråd
 
 Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 09:54

Jeg tror, at det bedste middel mod eksem er et spuer godt eksemdækken - boks for natten(inkl. aftenen) og så evt. flusa eller andet godt insektmiddel. Det jeg hører virker bedst og som mange med eksemheste bruger, er at give Økozon kur.

 

Jeg tror ikke, at man kan fodre sig ud af lige præcis sommereksem. Og man kan i hvertfald ikke fjerne det, som hesten ikke kan tåle, som er mitterne, der er om sommeren. Men at gøre alt for, at hesten ikke bliver bidt af dem, det er vist den eneste løsning.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spild af penge
Forfatter: 
Dato:  04-06-2015 12:13

Det virker ikke, det der tang.

i hvert fald ikke for min hest.

Jeg har brugt formuer på urte det ene og olie det andet, alt uden held. Så for mig har det været spild af penge, ud over jeg har draget mig den erfaring at det der virker for min hest er ind og eksem dækken på.

 

mvh Anne kirsten

1
0
Svar på denne tråd
 
 eksem.....
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 01:20

Min shetty har det i mild grad.Det jeg har bedst erfaring med er Botdækken,flusa, 3-6-9 olie, vask og ellers være helt sikker på den ikke mangler vitaminer og mineraler. De sidste somre har vi enda kunnet undvære dæknet. Tangen har jeg hørt meget godt om, men jeg har aldrig fået den købt. Det med at fjerne grunden til eksem kan jeg kun bakke op om, men hvordan undgåes mitter lige?? Trisse skal bo her altid og vi har altså ikke tænk os at flytte ud til det altid blæsende og åbne vestjyhlland pga en eksempony, så vi gør det bedste vi kan, under de forhold vi har her og jeg har altså en glad bette mule. Ja det er et helvede at have en eksempony, men kors hvor jeg elsker hende!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider