Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Inflammation i menisken og staldkrampe
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 21:33

Hej HN

 

Min dejlige hest har været på Højgaard til halthedsundersøgelse i dag og fik diagnosticeret en slem inflammationstilstand i venstre bagbens knæled. Derudover fik jeg bekræftet min mistanke om staldkrampe på samme ben.

Hun er blevet behandlet med binyrebarkhormon og må kun komme på sygefold et par timer om dagen den næste måneds tid, hvorefter hun skal ind og tjekkes igen.

Har det ikke hjulpet, skal hun igennem en operation hvor de ser om brusken har taget skade og om der er noget derinde som generer :(

 

Føler mig meget magtesløs nu. Er der noget ekstra jeg kan gøre for hende? Nogle tilskud som er dæmper betændelse?

Eller noget som gør at hun kramper mindre?

 

På forhånd tak


Nu med Sarona <3

 

R.I.P Ninus :'(

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-05-2015 23:30

jeg kender en som måske ville kunne hjælpe dig. Hun er super dygtigt

www.alternativdyrlaege.dk/ kontakt.html

 

har selv brugt hende til 3 af mine katte. den ene havde lymfekræft og de to andre mundbetændelse i svær grad. den med kræft fik 1½ år mere end min egen dyrlæge ville give. De to med mundbetændelse blev begge raske.

hun samarbejder med din egen dyrlæge. og kører ud i hele dk.

du kan evt starte med at snakke med hende og hører om hun vil kunne hjælpe barnet



0
1
Svar på denne tråd
 
 Magnesium
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 14:45

Der er nogle der mener, at magnesium-tilskud kan være med til at bedre de neurologiske ting (staldkrampen). Bruskskader - jamen, der findes jo allehånde tilskud MSM etc.

 

Baseret på min egen erfaring med hest med samme problematik - så kan det neurologiske problem (der viser sig ved staldkrampen) bevirke, at hesten bruger sit ben på en forkert måde og det kan så lede til knæskaderne. Og er der den sammenhæng, er der selvsagt ikke den bedste prognose - for man kan rense ud i knæet, men staldkrampen kan du næppe fjerne (fordi den sandsynligvis er resultat af et problem fra nervebanerne i rygraden).

 

Hvis det kommer så vidt, så overvej om din hest skal scientigraferes, så I får godt billede af, hvad der stammer hvorfra.

 

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider