Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 strøelse allergihest
Forfatter: 
Dato:  19-04-2015 21:59

Jeg har en vallak der fik konstateret støvallergi i januar.Hesten fik tørv i boksen men er lidt af et svin. Hvordan skal en boks med tørv være? Jeg tænker bla fugtighed af tørven. Syntes boksen hurtig bliver noget fugtig og meget våd/sjappet og trådt op hvor hesten tisser (2-3 dage). Fjerner alle klatter og wraprester hver dag. Men er godt nok blevet træt af at brug meget tid hver dag på udmugning. Er der nogle andre muligheder mht til strøelse til en gris med støvallergi. Har kigget lidt efter løsdrifter. Men kan kun finde 2 og der bliver strøet med halm.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 13:56

Du har for lidt tørv i boksen. Der skal være så meget, at det bliver omdannet til en madras når hesten træder tørven sammen. Herefter kan madrassen holde i 2 år eller mere, hvis du supplerer op. Du skal også kun fjerne klatter, og det våde skal ud til siden, så det kan tørre hvorefter den kan genbruges. En fordel ved tørv er jo, at det kan suge op til 8 gange mener jeg det er :-)

 

Tørv er helt klart mit foretrukne valg til strøelse, det er godt for hovene og det tager lugten og meget andet godt :-)

 

God fornøjelse.


Lene

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider