Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fiberpiller h-lux VS Body Boost Equsa
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 15:38

Hej

Tænker at der sidder en der også nørder lidt i foder der kan hjælpe mig.

Jeg manger et tilskud tl vores pony der efter sygdom skal i gen optræning. Han er spinkel og skal have noget ekstra til at sætet gode muskler.

Jeg er fortaler for fiberpiller fra horselux men er dog lidt træt af at de skal opblødes (det behøver i ikke at kommentere på jeg tager IKKE risikoen og giver ham små mængeder uopblødt).

Men nu er jeg stødt på Equsanas Body boost og tænker egentligt om ikke den er mere velegent. Ved ikke om den skal opblødes. Men hvad er den bedste kilde for musklerne der er jo tydelige værdiforskelle Fe( der skal give mindre body boost for at opnå samme FE)

træstof, er halveret

stivelse er mange gange doblet ?

Er der nogen der vil prøve og give ders ærlige mening tilkende her, hvad skal man vælge i en genoptræning situation af spinkes og lidt muskelfattig pony.

 

Info om body boost

ipaper.ipapercms.dk/DLG/ LandogFritid/Equsana/ EqusanaProduktguideAugust2012/?=27

Fe: 1,22

Rå prot :14g

lysin:8,3g

rå fedt:20,9g

træstof: 10,9g

stivelse 12%

sukker: 3%

Calsium: 3,2

Magnesium: 4 g

Natrium: 4 g

 

Info om fiberpiller.

www.vja.dk/multimedia/ HorseLux_Fiber_Pellet_14_08_15.pdf

Fe: 88,5

Rå prot: 12,8

lysin:7g

rå fedt: 3,8g

træstof: 26,8

stivelse: 2,4%

sukker:3,5%

calsium: 5,9g

Magnesium:2,6g

natrium: 0,3g

 

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 fiber.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 09:04

Jeg har i flere år brugt horseluz fiber piller, og er ganske glade for dem, men som dig er det ret belastende at de skal opblødes, hvis jeg ikke tør andet, da jeg har haft to heste stående med spiserørsforstoppelse, hvor fiberpillerne har været årsagen. selv ved mindre tildeling.

 

ved første øjekast ser det ud til fiberpillerne har noget større FE, dette er dog ikke tilfældes, da det er 88,5 FE ved 100 kg.dvs 0,88 FE pr kg hvilken betyder at body boost er bedre til opfedning. syntes dog det er ret store mængder en stor arbejdene hest skal have dagligt i krybben i forhold til fiberpillernes anbefaling. ved begge produkter skal man dog huske at det er et suplement til den daglige fodring (vitaminer og mineraler) jeg kunne faktisk godt være interesseret i at prøve dette foder af på mine heste.

 

ved du hvad en sæk koster og hvor mange kilo der er i.

 

jeg kunne måske stadig godt frygte at pga det store indhold af fibre, at man skal overveje at bløde det op, men det går også, hvis jeg føler foderet er af bedre kvalitet. og kan jo se at stivelses indholdet i body boost er langt mindre.


Mvh Ingemann

 

Avl af knabstruppere.

følg vores avlarbejde på facebook- stald Ingemann

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 21:00

Hej.

 

Stivelses indholdet er da lavest i fiberpillerne?

 

Jeg er så heldig at jeg har været til hest og rytter det meste af weekenden i Herning, så jeg har kunnet nørde lidt i foder.

Jeg så/rørte Equsanas Body Boost og det lignede hundemad ( tørkost). Jeg var ikke så imponeret da jeg så det som da jeg læste om det. En Ansat fortalte at den ikke helt var på markedet endnu men endte nok i 15 kg sække. prisen var der åbenbart heller ikke styr på. Men det skulle ikke opblødes, det var det mest positive ved det besøg.

Jeg tror bare jeg bliver ved med og opbløde mine fiberpiller. jeg blander dem ofte med Health fiber fra Equsana, de er rigtig nemme og opbløde og de smager ret godt.

Jeg blev overbevist om at bruge Equioil omega 3-6-9. Faktisk så er vores pony helt vild med "varm" mad, så horselux mash er også 1,o2 Fe pr.kg.

Held og lykke i foder junglen :-)

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 equijewel
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 06:39
Equijewel risklid er helt eminent som en kur. Min veninde prøvede det til en ældre hingst der skulle fremvises efter flere år, uden han var redet, og han blev super pæn og satte godt med muskler. 14 dage = resultat
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider