Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tilskudsfoder til plag på 19 måneder
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 21:57

Jeg må have jeres hjælp! :-)

 

Lige nu får min varmblods hoppe på 19 måneder følgende om dagen:

1200 gram pavo podo grow - fordelt på morgen og aften.

8 kg. Wrap i boksen.

ca. 2 kg. Wrap på folden.

 

Jeg vil gerne skifte podo grow ud med noget andet og så give mere wrap (det hun får i boksen er spist allerede inden kl. Er 22. Og hun står på træpiller... Så wrappen er det eneste hun har at tygge på)

 

Har brugt timer på at undersøge forskellige foderprodukter og føler ikke rigtig jeg er blevet klogere...

 

Findes der en vitamin/mineral blanding der er god til plage hvor man kun skal supplere med evt. Lucerne (for ekstra fylde og tyggetid) olie og wrap?

 

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe! :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fodring
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 06:15
Racing mineral
Salvimin grøn

Evt fiberlux som er et lucernebaseret tilskudsfoder
eller raket( forskelligt navn alt efter producent)
som er et koncentreret pillefoder.

Der er også de granulerede type blandinger.
Mener det er den der hedder type 2
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 09:10

Vi har en dv-hoppe på knapt 2 år (21 mdr). Hun får suregrow fra brogaarden og lucerne. Hun får 1,2 liter suregrow pr. dag - svarende til ca. 1200 gram. Og en STOR håndfuld lucerne pr måltid.

Hun står også på træpiller og får wrap ad libitum - men hendes "ad libitum" er ikke ret meget... Hun får nok MAX 6-8 kg i døgnet og hun spiser aldrig op... Hun har også et net med halm i boksen, så hun har altid noget at spise. De har desuden også halm på folden..

 



R.I.P.

*

Pion Denies - 20. april 2010

*

Jetsmarks Odessa - 20. april 2010

*

Armanea Slot - 31. oktober 2012

*

Feodora Khan - 15. juli 2013.

*

* I vil aldrig blive glemt *

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 12:13

Vi bruger Equsana Balance og wrap ad libitum. De har fri adgang på folden hele vinteren, samt wrap i mindre mængder forår og efterår. Sommer kun efter behov.


Sælges:

3 1/2 års vallak e. Sunny Boy

1 1/2 års e. BH Zack

 

se præsentation

1
0
Svar på denne tråd
 
 Balance=raket
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 12:37
Balance er equsanas "raket"
Nag's hedder vist horsepro elite
Møllerens hedder hesteplus
Danish Agro har stadig navnet raket

MVH. Janni


Til salg:
Olh hoppe 2008, sort eft. Canton Anholm

Olh vallak 2009, sort eft. Galant Hornbæk

Pinto hingsteføl 2011, sortbroget eft. Kallestrups Marikles O'shar

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 12:52

equsana havde en der hed raket en gang. Den hedder rocky nu.


Sælges:

3 1/2 års vallak e. Sunny Boy

1 1/2 års e. BH Zack

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 07:41

Hvad laver en 1½ års plag så mange timer i en boks??

 

Du kan jo bare give hende mere wrap? Kan ikke se problemet? Eller er hun ved at være for tyk?

 


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 08:54

Er det bare mig der er blind, for jeg kan ikke se nogensteder hvorvder hvor længe de er på stald....


Sælges:

3 1/2 års vallak e. Sunny Boy

1 1/2 års e. BH Zack

 

se præsentation

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 14:11

Det tager immervæk nogle timer at spise 8 kg wrap, og hvis de er væk allerede kl 22, er det for mig, mange timer den opholder sig i boks.. En på 1½ år burde slet ikke være i boks, men det er også bare min personlige holdning :)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 14:32

Helt enig i at den ikke allerede burde ha spist op kl 22. Men jeg mener også hellere en god boks end end dårlig løsdrift. Jeg har heller ikke nogen løsdrift, men de er ude til omkring kl 20-22 lige pt. Jeg vægter selv flest mulige timer på fold og de kommer ud 365 dage om året. Men hvis alternativet var en løsdrift med fx for lidt plads eller dårlig gruppe/harmoni, så hellere en boks.


Sælges:

3 1/2 års vallak e. Sunny Boy

1 1/2 års e. BH Zack

 

se præsentation

2
0
Svar på denne tråd
 
 foder...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 08:17

Hej TS.

 

Hvad er grunden til at du vil skifte det nuværende foder ud? Bliver plagen for tyk, hvis du sætter den op i wrap uden at ændre på krybbefoderet?

- hvis ikke ville jeg da bare øge wrapmængden (jeg går dog ud fra den gør siden du spørger til et vitamin/mineralprodukt)

 

Her kan jeg anbefale Equisana preforme vit og Regulator Complete (sidsnævnte har jeg dog ikke lavet foderplaner til en plag, men så vidt jeg husker skriver de at det også kan bruges til dem). Begge skal udfodres i meget små mængder.

 

Hvis det generelt er fordi din plag har det med at blive for tyk kunne det også være en mulighed at tildele den noget halm (evt frøgræs af god kvalitet=altså uden svampesporer), som den kan gå og pille i når wrappen er sluppet op.

 

Jeanette: Og du undre dig over hvorfor du får et fur i dine tråde nogen gange. TS har jo netop ikke nævnt andet end at den står på boks. Nu er det jo ikke os alle som har adgang til store lækre løsdrifter (hov det har du jo også måtte sande)og derfor kan det være et bedre alternativ at komme på stald.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 08:26

KM: Løsdrift til en plag er langt nemmere at finde end løsdrift til ridehest hvor der skal være faciliteter, så det ser jeg ikke som et problem... Og det er jo min personlige holdning at en plag ikke bør stå i boks så mange timer, som der ligges op til at denne gør... Den holdning har jeg jo lov at have og ytrer den trods alt ikke på en vulgær måde ;)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider