Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foder til tynd drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 21:02

Hej alle sammen!

Jeg står med en hoppe der har termin ca. maj. Hun er simpelhen så tynd, og vil ikke tage på. Hun går i løsdrift og får hø af libitum (ikke mulighed for wrap pt). Hun får lige nu 200 g. equsana balance, men jeg kunne godt tænke mig at finde et foder der kan gå sammen med det som feder.

Hun er ikke den største ædedolk og derfor kan jeg simpelhen ikke holde huld på hende når den bette tager så meget.

 

Nogle der har nogle forslag til foder der feder? Da jeg selv er helt på bar bund mht. foder, og hun er alt for tynd.

Hun er lige blevet tjekket for orm, og der var intet der skulle behandles.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder til tynd drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 21:41

*** Glemte lige at skrive at hun er miniature derfor de kun 200 g foder :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 22:29

Jeg tænker at det er for lidt foder...

 

Vores shetlandsponyer på ca. 86 cm i stg. får ½ kg foder morgen og aften, wrap af lib. hele dagen ude og hø af lib. om natten.

 

+ div. vitaminer og mineraler. Hvis de ikke rigtig gider deres foder bruger vi en smule melasse og så kører det igen. :)


Lykkelige ejer af 2 røde ruhårede gravbasser :)

- og en skøn sværm ponyer.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 iuyresxbnk
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 20:00

Her bruger vi valset byg og grønpiller sammen med equisana Super plus til drægtige hopper.

hvis man ikke er til korn, er fiber pellets et super alternativ.

 

mvh Kit

 


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equsana
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 20:40

Vores drægtige hoppe - termin 19. april - bliver også fodret med Equsana Balance og wrap ad libitum. Hun vejer så godt 600 g, hun har indtil for nogle uger siden fået 1 kg Balance, men er nu sat op til 1,5 kg. Hun ser brandgodt ud.

 

Men hun er så også typen der skovler alt foder ind.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 09:16

Jeg ville enten skifte over til grow fra horslux, eller give hende fiberpiller eller risklid sammen med det hun får nu, og evt lucerne hvis hun gider spise det.

 

Risklid feder en helt del, og med en stivelsesprocent på kun 12% hvilket jeg synes er acceptabelt.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider