Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tisser meget - hvad kan det skyldes?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 18:14

Hej alle

 

Jeg har en 1-års plag, som er begyndt at tisse rigtig meget.

 

Jeg ved selv, at det kan være et tegn på diabetes eller cushings, hvis de tisser meget - men det ses vel ikke hos så unge heste?

 

Hvad kan det ellers skyldes? Kom gerne med så mange bud som overhovedet muligt.

 

Jeg er i dialog med dyrlægen, men vi er ikke rigtig blevet klogere endnu, så jeg ville gerne have flere ideer, som jeg så kan fremlægge for dyrlægen. Det kan jo være, der er noget, som vi ikke har tænkt på endnu.

 

Jeg har prøvet at finde ud af, hvor meget hun drikker, men hun er en lille houdini, så alt hvad jeg har forsøgt at skærme vandkoppen af med, får hun hurtigt fjernet igen :) Indtil videre ved jeg kun, at hun fra kl. 15 til ca. 8 næste morgen har drukket minimum 40 liter vand (jeg havde givet hende 40 liter, og de var væk - så ved jeg ikke, hvor meget hun har taget af vandkoppen).

 

Hun fodres med Horselux Grow og tør wrap ad lib (men hun spiser ikke enorme mængder).

 

Idéer?

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 tisseri
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 23:28

Blærebetændelse?

 

Det har min pony haft en del gange om vinteren og så tisser de mere end normalt.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 For meget protein
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 13:47

Sandsynligvis for meget protein, hvis det er en god wrap du fodrer med. Når du så samtidig supplerer med Horseux Grow som indeholder lucerne, dvs mere protein, så kan det give et problem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Protein
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 18:11

Hvis det er for meget protein, vil det så vise sig i en blodprøve?

 

Vi har lavet en blodprøve og urinprøve, men jeg får nok først resultaterne efter jul. Det er bare så træls at gå og vente på det, når man jo gerne vil gøre noget NU.

 

Hører stadig gerne flere tanker om, hvad der kan være galt.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider