Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Temperatur måling??
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 10:08

Hej alle,

 

Jeg havde dyrlæge ude for et par dage siden, da min hest virkede sløv, skar tænder og ikke ville spise. Dyrlægen konstaterede hurtigt at han i hvert fald havde feber og nok også en infektion et eller andet sted i kroppen. Så nu behandler jeg ham 2 gange dagligt med et bredspektret antibiotika samt noget smertelindrene 1 gang dagligt. Derudover har han fået taget blod og spyt prøver som jeg får svar på i morgen.

 

Jeg blev anbefalet at tage hans temperatur jævnligt, men jeg er lidt i tvivl om jeg gør det korrekt. Jeg bruger et almindeligt digitalt termometer til mennesker, og stikker det 3-5 cm op i hestens endetarm. Er det okay eller er der noget jeg bør gøre anderledes?

 

Han har altid haft tildens til tynd mave og jeg synes faktisk at der er sket en hel del med hans afføring siden han startede på penicillinen. Jeg håber på at han kan have haft en tarminfektion som er ved at blive slået ned, sådan så vi kommer Det problem til livs - men jeg ved det selvfølgelig ikke..

 

Tak for hjælpen :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Syg hest
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 11:53

Hej Signe

 

Min hest har haft feber flere gange. Jeg har gjort som dig og det har fungeret fint. Hesten har godt nok haft særdeles høj feber altså over 40 og 41. Begge gange pga hovbyld. Nu har jeg målt på alle hestene i stalden så jeg kender deres alm. Temperatur. Det gør det nemmere hvis nogen af dem virker sløve så er det bare at tjekke. Pøjpøj med hesten, håber den snart bliver rask igen.

 

Mvh

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du gør..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 22:47
Det helt rigtigt og som dyrlægen også måler temperatur..

Det er helt klart en god idé at måle temperatur en gang imellem på sine heste både for at finde deres normal temperatur men også for at vænne hesten til det..

Det gør arbejdet meget nemmere for dyrlægen..

God bedring med hesten..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 19:04

Det skulle være en god ide at binde et stykke snor fast om termometeret, og så en tøjklemme i ende. Når man så tager temperatur på hesten, så sætter man lige klemmen fast i halen, så hesten ikke kommer til at "sluge" termometeret, den forkert vej. Hvis de fx hoster, kan de komme til at klemme indad med numsen.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider