Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp til gjordvalg - elastik eller ej?
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 22:38

Jeg prøver ihærdigt at finde rundt i junglen af gjorde.
Jeg er kommet frem til at min hest skal have en anatomisk dressur gjord med svung eller en Xpand dressur gjord.

Men hvis det skal være en anatomisk gjord, skal det så være med eller uden elastik?(kom gerne med argumenter for og imod) hvis det skal være med skal det selvfølgelig være i begge sider.

De gjorde jeg overvejer for øjeblikket er:

uden elastik:
sadler.dk/tilbehoer-66/kieffer- dressurgjord-str-70-75-cm-tilbud- p2115 

med elastik:
www.lusitano.mono.net/10144/Gjorde - den øverste

eller denne xpand gjord
www.marjoman.net/en/girths/573-buy- dressage-xpandgirth.html 

Kom med jeres erfaringer, så vil jeg blive meget glad

0
0
Svar på denne tråd
 
 nnnnnjjj
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 11:22

Jeg fandt ud af, at man skal passe på, med de gjorde der har elastikker i siderne og ikke hele vejen rundt, idet du kan risikere at trække mere i den ene side end den anden. Jeg valgte en gjord som er helt lavet at elastik og siden den dag, har min hest ikke haft det mindste imod at få spændt gjord. :-)

 

jeg købte en speciel gjord hos @!#$ Rideudstyr, men de har skiftet navn, og jeg kan ikke huske det nye navn. Måske andre kan :-)


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjjfkrkene
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 19:29

Min sadelmager (Maria Mogensen) anbefaler ikke at anvende elastik. Noget med at det giver et ujævnt træk i sadlen. Jeg har redet både med elastik i den ene side, elastik i begge sider og uden elastik og har været glad for alle 3 former. Nu følger jeg Marias råd.


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider