Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp - Dækken tager hest på manken
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 20:03

Hej!

 

Jeg har en hest med en meget markeret manke. Alle de dækkener jeg har i forvejen har taget hende oppe på manken.

 

Er der nogen specielle typer, mærker eller lig der kan anbefales for en hest der har de tendenser???

 

 

På forhånd tak!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 21:55

Der er thrust tetris (staves) som er egnede til dem med markerede manke :)

Har du prøvet med halvhøj hals/wug?


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

3
0
Svar på denne tråd
 
 samme problem
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 22:21
Hej
Hopper lige med.Jeg har nemlig samme problem med min araber. Dæknerne skærer sig ind i manen:( hårene stritter i alle retninger og trykker på mankestykket. I wug er det som om han ikke kan få halsen højt nok op. Ligesom at halsen tvinges ned. Har haft weatherbeeta med høj hals med det polstrede mankestykke, men det hjalp ikke.
Jeg kan ikke bruge Horseware, de går for højt op i halsen. Rbh gør det samme, dog i mildere grad. Horze duer heller ikke. Ville ønske han kunne gå uden, men han er kuldskær i dårligt vejr; ( forstår ikke de dækken designere:(
Har selv overvejet Trust dækkenet. Nogen der har dem?

SPRITNYT Horze Avalanche Combo vinterdækken 135 cm SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd
 
 Premier equine
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 22:55

Jeg har Premier equine dækner til min. De ligger rigtig godt. Dog er min helt normal i bygning, men jeg synes at dækkenerne virker til at være ret gode i halsen, så i kan jo tjekke deres hjemmeside og se om der en passende model til jeres heste.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 23:00

Med gode i halsen mener jeg at de virker til at have et godt snit og ikke trykke i nærheden af lansemærket på hesten. Plus der er lidt regulerings mulighed grundet velcro lukningen ved bringen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 halvhøj hals
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 09:16

Jeg ville gå efter et dækken med halvhøj hals. Det er min erfaring at det ikke lægger samme tryk på manken..

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 22:12

min pony har samme problem med alm dækkener, men efter skift til halvhøj hals er det problem løst, i år har han fået et overgangsdækken fra tika rideudstyr 4horses, det ligger fint og gnaver ikke.

 


Mvh Naja

 

 

Smart velgående 1'er pony

5 år, cool og nem sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Premier equine
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 22:43

Jeg stod med samme problem sidste år - har altid sværget til Rambo og Amigo, som i mange år lå perfekt på begge mine heste....

Men efter de begge har tabt sig en del kg - helt planlagt, "skar" alle deres dækner pludselig trykmærker lige over mankebenet.....

 

Ak ak og ak - alle dækner - ca. 35 stk., og for en formue !! blev solgt, og jeg købte Premier Equine til dem begge - og det fungerede bare super fint !!!

Det går ligesom et stykke højere op på manken, ca. 10 cm, og "bærer" ikke på det stykke, så det konstante tryk der fra fra Rambo og Amigodæknerne forsvandt !!!

 

Ingen problemer med Premier Equine - allerede efter 3 dage med det nye dækken, var "trykmærket" væk !!!

 

Fantastiske dækner - og meget lette i øvrigt !!!

Stor anbefaling herfra

 

Hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 kghczhmnvcc
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 19:11
Min hest har utrolig høj lansemærke. I år har jeg købt et Trust dækken til ham og den ligger super på ham. Ud over det har jeg et bucas regndækken som også ligger godt. De to varme er escadron og masta (høj hals) de ligger også super fint.

Det kan godt lykkes at finde dækner til dem, men det er svært, når de er så markeret.
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider