Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 kobber og zink forhold i foder
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 11:52

Jeg sidder og overvejer at skifte til horselux grow til mine to plage men er lidt i tvivl om forholdet kobber og zink er god i denne blanding ,jeg har læst mig frem til at forholdet mellem de to skal være 4 gange mere zink end kobber og så kan jeg ikke få det til at passe med grow?Jeg er bare lidt bange for at isør plage får den rigtige forhold

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 12:36

Nå jeg har lige selv fået oplyst ved dem der sidder og har styr på det inde ved miljø foder og tallene hun gav mig var zink 595mg og kobber 216 mg og der kunne ikke gives en forklaring hvorfor tallene ikke står under indhold i grow da det var en længere regnestykke som var svært at skrive sig ud af så det var overskueligt.Så jeg håber jeg kan stole dette.

0
0
Svar på denne tråd
 
 foderplan
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 09:40

Du skal medtage hele dagens ration når du skal estimere om cu/zn forholdet er ok. Dvs alt det som hesten spiser i løbet af en dag.

 

Normalt er et forhold mellem 3-5 ok. For unge heste anbefales som regel at forholdet ligger i den lave ende.

 

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider