Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 hvor mange hyben til gigt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 08:41

Hejsa

Jeg er den heldige ejer af en gammel fjordhest på 22 år, der har noget gigt i stængerne. Jeg har de sidste vintre givet hende tilskud af hybenpulver og omega olie. Jeg har i år plukket en del hyben fra hunderose og er startet op med at give hende af dem. Hun er oppe på 5 stk., som hun får sammen med minivit en gang dagligt. Hun går stadig på døgnfold. Mit spørgsmål går på hvor mange hyben, jeg skal give hende og om det er bedst at give hende dem fordelt på morgen og aften. Hun bliver ikke redet længere.

Mvh. Sus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyben til gigthest
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 11:47

Hej,

 

M.h.t. fordelingen, så er det jo sikkert bedst, at de gavnlige stoffer fordeles over flere fodringer, så hun holdes forsynet jævnt fordelt over døgnet.

 

M.h.t. mængderne kan jeg ikke rådgive, ud over, at hvis du gemmer dem som friske, holder de sig begrænset, og så ville jeg nok give flere nu, hvor sæsonen er her. Pludselig slipper de jo op eller bliver dårlige. Når først hesten er vant til dem, ville jeg ikke være så pylret med mængden. Hesten siger nok til, hvis det bliver for meget. Det gør min egen dame i hvert fald. Hun elsker hyben, men hvis jeg giver for mange i krybben, levner hun

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyben1
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 14:30

De kan sagtens fryses ned, de bliver bare en smule splattede :-) men smager åbenbart godt alligevel ifølge min piger :-)

 


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Jette
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 23:28

Du kan skære frugten lidt op og soltørre den.

Vi høster hyben når de er orange og orange med røde faste kinder.

Når de er skåret op i 6-8 dele - soltørrer vi dem. De soltørres under fluenet og de må ikke udsættes for fugt for så mugner de.

 

Mvh

Mona

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 masser
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 12:13

På denne årstid får mine håndfulde af hyben i maden. Tidligere på året, de store bløde af slagsen (dem elsker de) og nu, de hårde hunderose-hyben.

 

Jeg har den teori, at jeg bruger dem mens de er friske og hunderosehyben holder langt hen på vinteren, på buskene altså, så jeg plukker når jeg går tur med hunden alligevel

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider