Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Slowfeeder i bokse - hjælp
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 20:11

Da jeg får stald fra 1 november, søger jeg nu nogle ideer/råd.

 

Har 3 bokse at gøre med, hvor hestene kommer til at stå på en blanding af træpiller og spåner - derfor har jeg lidt et hø-problem. Har en landmand der tager sig af min mødding, men han vil helst undgå alt for meget hø i den, og kender "desværre" min hest godt nok til at han vil jokke rundt i høet og få det spredt rundt i hele boksen.

 

Ønsker ikke at hestene skal spise oppe - via. hønet, og har ikke lyst til at hænge hønet lavt i boksen.

Derfor har jeg nu bedt min kæreste bygge 3 slowfeeder, der kan stå i hver boks. Vi er dog lidt i tvivl om hvordan de skal være....

Derfor søger jeg ideer, billeder, tegninger, råd osv. til en slowfeeder man selv kan lave, til boks brug.

 

Har selv en forestilling om at der skal være noget under den, for at samle det tabte hø et sted, for at få så lidt hø i boksen, som overhovedet muligt....

 

Hvis mig gerne jeres :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 20:26

Billede

 

Måske sådan en her.


dont go faster than your angel can fly.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 17:35
Til Benzon

Den ser da super fed ud. Må man spørge hvordan du har lavet den? Er det sorte "hård plast" eller hvad?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 18:04

Det er nu ikke mig der har lavet den. Jeg faldt over den da jeg googlede. :-)

 

Jeg mener det var en slags gummimåtte der har brugt og så trælister. :-)


dont go faster than your angel can fly.

1
0
Svar på denne tråd
 
 haybar
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 12:07

 

Hej

 

man kan købe sådanne færdige hvis man ikke lige selv er den store håndværker eller har adgang til materialer

 

www.miljostald.dk/vi-tilbyder/ haybar.html

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 haybar...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 12:13

jeg har prøvet en haybar.. og min hoppe kunne da let kaste alt hø op og svine med det..

jeg bruger istedet en hødispenser (mener endda den er dansk produceret) www.landogfritid.dk/Landbrug/ Plast_h%c3%b8_dispenser_OK_499/ V867893

der kunne min kreative hoppe ikke kaste høet op..

 

Men slowfeeder er det ikke..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Høkasse
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 12:22

Den som Lene linker til har min svoger selv lavet en skabelon til og så lavet den i træ. Min mand lånte skabelonen og lavede til vores egne bokse af rest-træ og så sat metal på kanterne. Det fungerer super fint. Selvfølgelig ryger der lidt op, men husker man at ryste høet/wrappen op inden man kommer det i, så er det et minimum.

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 13:05

Det er mig der har lavet den på det første billed,af en gummimåtte fra jem og fix


EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG.

2
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 13:56

Den er super fin Mette. :-)


dont go faster than your angel can fly.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu skal..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 15:03

vi lige have styr på betegnelser.. De viste er ikke slowfeeders, men blot en hø bar, hvor hestene snildt kan svine ligeså meget med høet som hvis de fik det på jorden..

 

En slowfeeder er en anordning der får hesten til at spise langsommere, som man f.eks. gør ved at tilbyde hø i hønet med små masker..

 

Derfor skal du se på at få lavet en løsning, hvor du enten kan spænde et trailernet udover høbaren eller få lavet en kasse hvor i der laves en løsning med rionet, som synker med ned efterhånden som hesten får spist sig høet..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 19:09

 

Som Annemette nævner så er der ingen af løsningerne der er slowfeeder... Min ville nok også ret let svine med dem, hvis hun skulle have hendes 10-15 kg hø eller wrap.

 

Hun sviner mindst med en slowfeeder, der ligger det kun under nettet. Den hænger lavt nede ved jorden og hun får ikke benene ( hverken med eller uden sko ) i og kan ikke få benene i - hvis hun kommer til at gøre det, så er chancen lige så stor for det som at vælte på folden og brække benet.

 

Den risiko kan jeg godt leve med :)

 

Ønsker du slowfeeder sammen med en slags kasse, så er du nok ude i og skulle lave noget selv - fx disse.

www.cavalo.nl/media/catalog/product/ cache/1/image/ 9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/ 1/p1249377.jpg

 

horseideology.files.wordpress.com/ 2011/01/p1010015.jpg

 

Men søg på google og få inspiration.


Nu med eget ponydyr

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 hjssffgfg
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 17:09

slowfeeding.info/home/danmark/dan- new-solutions.html

 

Prøv at se denne hjemmeside. Jeg har købt mit net her, der virker fremragende. Der er en masse andre ideer også på siden.

 


 

 

Stine Kjær

 

Med himmel-hesten Mack Aunsbjerg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 17:39

Jeg har set nobel food forhandler i billund har lavet nogle hvor der er galv. tremmer hvor man selv kan indstille bredden i tremmer alt efter hvor hurtigt den skal kunne spise det

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678....
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 00:09

Jeg har lige købt den her, den kan både stå ude og inde, og den er men og flytte rundt med, der er 4 jordspyd i jorden.
Er super glad for den

 

Billede

 



 

Nu med araber drengen RP Garibaldi efter Ajman Moniscione

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmelavet haybar
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 14:07

Jeg har hjemmelavede haybars i alle bokse, men har desværre en, som hellere vil smide alt grovfoder ud og så vade rundt i det!

 

Han får et hønet hængt op, så det hænger ned i Haybaren, men vil have fundet et større net, der kan være mere i.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 18:40

Jeg har købt sires greedy feeders net. Det har masker på 2,5x2,5 cm. Kan indeholde 11 kg hø.

 

Fungerer super, men hovedparten af høet server jeg bare på gulvet i boksen. Jeg bruger nettet til at servere hø ad libitum, uden at han sviner voldsomt med det der "for meget". Samt for at forlænge tyggetiden, så han ikke æder 20 kg i døgnet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 slowfeedernet
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 17:58

Hej Pærevællig.

Hvor har du købt det sires greedy feeders net henne

 

Har prøvet at google uden held.

 

Mvh. Jeanne


M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haybar med net
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 20:50

Altså jeg leder også stadig efter den perfekte løsning.

 

Nu sidder jeg og tænker lidt - hvis man nu er god til at lave ting selv, kunne man så kombinere de der skrå haybars med et slowfeeder-net? Jeg tænker noget med et net, der sidder fast for neden inde i haybaren og som man kan tage af i den ene side og løfte, så man nemt kan smide hø ned i haybaren - og så bare få nettet ned omkring høet fortil nede i haybaren. Forstår I hvad jeg mener? Tror I det kunne lade sig gøre?

 

Så havde man da den faste forkant af sikkerhedsmæssige grunde, nettet får høet til at holde længere og måske også være sværere at hive op, samt man kan nemt fylde op. Hvis altså der kan laves en nem løsning med at lukke det sammen/sætte det fast for nede.

 

Hvad tænker I?

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med sådan en løsning?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 21:02

Nu fandt jeg lige frem til et billede af sådan en her.

Billede

 

Det ser da smart ud?

 

 

Venlig hilsen

Anna

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor har.....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 22:24

....du fundet den Anna?

Den ser nemlig rigtig smart ud




Mvh DorteCL


0
0
Svar på denne tråd
 
 Haybar
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 23:39

Den fandt jeg her.

www.sulzberger.de/troege-traenken- heuraufen/heuraufen/heutrog-hay- bar.html

 

Den er lidt dyr. Men ideen er god.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 08:37

Min boks ser sådan her ud.

Billede

 


dont go faster than your angel can fly.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak....
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 21:45

....Anna




Mvh DorteCL


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider