Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hoppe bukker når hun er i brunst!
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 12:45

Hej!
Jeg har en utrolig sød og kærlig hoppe, som er jordens sødeste hest når man først har vundet hendes tillid.

Hun er avlet i Polen, og har tydeligvis ikke været behandlet, som en hest bør behandles der.. (Har op til flere store ar som beviser det). Hun er derfor en meget sky og tilbageholdende hest, og indeholder intet ondt!

Problemet er imidlertid at hun bukker og laver "rodeo" når jeg stiger op på hende i brunst perioder. Jeg har haft kiropraktor på hende, som fastslog at hun bliver spændt omkring bækknet/æggestokkene og foreslog at jeg longcerede hende varm inden jeg satte mig op i de perioder således at hun var varm i muskler og led og dermed havde løsnet lidt op for eventuelle spændinger og ømheder. Det hjælper da også, men mit spørgsmål er nu, om der er nogle af jer, som har oplevet noget lignende, og derfor har nogle gode råd?

Jeg har overvejet magnet behandling af lige netop bækken/æggestokke. Er der nogle som kan anbefale dette??

 

Hilsen Marie-louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bukker i brunst
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 12:48

Kender det ikke ved hestene, men ved hvor mange spændinger jeg selv får ved mens. Jeg har gode erfaringer med BOT lændebælte til mig selv, måske du kan bruge lændestykket eller et dækken til din ?

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme tanke.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 13:17

Jeg ville da også prøve med et BOT lændedækken nu hvor det bliver køligere i vejret (y)


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægen forbi
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 13:49

Tja mit råd er så at få dyrlægen forbi og tjekke hende - både æggestokke og børen. Der er flere muligheder som giver disse symptomer - hun kan være åben bagtil og tager dermed luft ind i brunsten - hun kan have betændelse i børen - hun kan have cyster osv på æggestokkene.... mulighederne er mange.


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider