Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Cushing heste på medicin?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 10:16

Er der mon nogle der har erfaring med at få en cushing hest på medicin? :-)

Søger erfaringer med hvordan de reagerede, især hvis det var en hest der ikke havde nogle muskler i mave og ryggen...


Men generelt erfaringer er velkomne


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...SOM NU SØGER PART!!!

 

Undervisning, træning og inspiration..

http://www.vitosworld.dk/

 

 

 

Følg og på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

0
0
Svar på denne tråd
 
 erfaring med medicinering af PPID
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 14:15

Hej Maya.

 

Mine hyppere har positiv erfaring - helt klart :)

 

Der ligger et par tråde herinde omkring PPID.

 

Mine er klart blevet mindre vommede, og pænere i pels og muskler. Det er ikke høje tal de har så ændringerne er ikke kæmpe - men dog sådan at folk som kender hypperne og kun ser dem "fra tid til anden" spørger hvad jeg har gjort for sikke en forandring....

Så hvis lille vito har PPID - selv i let grad ville jeg ikke tøve med at prøve at medicinere.

Vores lille Sorte får pt. 1/4 pille dagligt - han havde et tal på ca 35 så vidt jeg husker...

 


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 cushing
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 23:55

min har fået medicinen i ca et år.. han er 25 år og blandningshest.. dem eneste forskel jeg kan mærke på min hest efter hna er begyndt at få pillerne er at han ikke har så meget pels mere.. pelsen var også det eneste tegn jeg har opdaget på ham som fik mig til at tænke på cushing

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hgghjjv
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 21:31

Hvis du er interesseret i at læse/skrive og spare med andre med EMS eller Cushing heste, har vi denne gruppe på facebook ;)

 

www.facebook.com/groups/ 559342137483033/


R.i.P smukke Zulu, der mistet livet

Pga Cushing

læs vores historie her

 

http://cushinghesten.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 medicin
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 23:31

Min gamle hoppe kom på medicin, og det hjalp da osse på pelsen samt at hun ikke konstant var sådan lige på vippen til forfangen... Tilgengæld stjal det osse enhver ædelyst og hun mistede alt gnist i øjnene. Så efter at have givet det lidt tid for ligesom at se om det mon bare lige krævede lidt tilvænning, stoppede vi medicinering og aflivede kort efter (pga forfangenhed)



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 islænder på pracent
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 07:23

min islænder på 15 har fået medicin i mindre end et år så jeg har ikke set om hans pels bliver anerledes i år. Det jeg mest kan mærke forskel på er at han er blevet mere kræsen. Han har hele tiden spist wrap, hø og græs med glæde. Det er det andet han er kræsen overfor (det har aldrig tidligere været et problem). Han spiser gerne pillen bare i munden med en godbid :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme oplevelse
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 14:41

Mine har i perioder også været selektive på hvad de vil have af "krybbefoder" og vitaminer.

Synes dog - pt - at de begge spiser det der serveres.

 

Har måske mere følelsen af at de tidligere har været sådan "evigsultne" og ikke kigget på hvad de fik bare der kom noget mad på bordet så at sige - nu er det lige som om at de smager på maden...

 

Den lille har helt klart en mening om hvilken vitamin/mineral blanding han vil have - den store havde det sådan i forsommeren - nu spiser hun gladeligt det jeg nu vælger.


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider