Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Døgnfold i oktober
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 13:29

Er der nogen der har deres heste på døgnfold i oktober?

 

Vi er ved at bygge en gammel kostald om til hestestald og troede, at vi fint kunne nå at blive færdige inden 1/10. Desværre har det vist sig, at være et noget mere omfattende projekt end vi lige havde forestillet os, da murene er i dårligere stand end først antaget og vi derfor har brugt en masse tid på at stabilisere og reparere dem.

 

Som det ser ud lige nu, kan vi forhåbentlig nå, at blive så klar med boksene, at det er forsvarligt at stille ponyerne derind midt i oktober ca.

Vi har ikke noget skur på folden endnu, da vi har prioriteret at arbejde på stalden, men der er nogle store kastanje træer ponyerne bruger som læ. Folden ligger desuden i et "hul", så det blæser ikke ret meget. De får masser af wrap på folden og derudover er der stadig græs de kan gå og nippe i. Vi har en shetlandspony og hun skulle gerne kunne tåle at gå ude noget tid endnu. Så har vi min gamle DSP´er Chanell, som altid har været meget kuldskær og sart og normalt ville jeg ikke lade hende gå ude så længe, men....

 

Mulighederne er, at pakke Chanell ind i nogle dækner, hvis hun begynder at fryse, eller begynde at se mig om efter noget midlertidig opstaldning til vi er færdige med stalden. Jeg hælder selv mest til den første mulighed, da Chanell stresser meget over at blive flyttet og hvis jeg selv havde opstaldning, ville jeg ikke bryde mig om at tage 2 ponyer ind bare for en måned eller 2, da det jo altid giver noget uro i flokken, når der kommer nye.

 

Hvad ville I gøre?


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækken...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 14:53

Jeg ville give dækken på

 

De kan sagtens gå ude i oktober , med mindre det bliver snestorm

 

Som du selv nævner, er det synd at flytte dem for så kort tid


1
0
Svar på denne tråd
 
 Ude i oktober
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 14:57

Jeg har ofte haft mine ude et godt stykke hen i oktober, så ville da helt klart holde øje med den gamle og så have nogle dækkener. Måske hun allerede ville have gavn af en om natten nu :)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 15:51

Sidste år gik mine heste ude til slutningen af oktober, og det er arabere. Så jeg ville lade hestene blive, og så give dækken på efter behov samt grovfoder

I år strækker jeg den også så lang tid som overhovedet muligt med at lukke dem ind om natten



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX




Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 17:51

Mine bliver også ude til min. Medio okt. Evt nogle enkelt længere, måske i kombinationen med regndækken med fleece og godt med grovfoder.


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 19:10

Dækken og grovfoder, så går det


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste år gik
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 21:01

vores heste ude til slutningen af oktober.... Et par stykker fik dækkener på i starten af oktober, men de andre gik uden.

 

I 2010 var vores stald heller ikke færdig til oktober, dog havde vi fået nogle af boksene op, så nogle af hestene var inde om natten. To måtte dog vente til efter uge 42 og de fik dækkener på - Der har nok været koldt det år.

 

De kommer også til at gå på døgnfold i oktober i år, hvis vejret bliver ved med at være så godt. Nu kan vi heldigvis hive dem hjem når vi vil, så det er ikke af nød de bliver ude :-)


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterårsferien
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 21:53

Hvis vejret er normalt efterårsvejr, så går vores ude til omkring efterårsferien. Men der har da været år hvor vi har måttet tage dem ind noget tidligere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 På stald igen
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 16:13

 

De kommer ind omk. 1 Dec. og på døgnfold igen fra slut Feb. start Marts.

 

Jeg elsker sq de islændere.

 

 

Et år lukkede jeg vallaken på stald i Okt. men da han kom ud næste dag, så gik der 14 dage inden jeg kunne få fat i ham igen sidst på dagen.. TYDELIGT at han ikke ville ind!

 

Friserne kommer ind i Okt. og Welsh'knægten følges med dem. (Det bliver sidste år med dem, regner jeg med). Ingen går med dækken! Selvom det også bliver vemodigt at sige farvel til dem, så glæder jeg mig også til at få "nemmere" heste på matriklen

 

Lopperne kommer ikke på stald, de har en GOD lille løsdrift.

 

Billede

Sådan som de nyder at være ude, så vil jeg ikke begynde at overveje at lukke dem på stald.

 

Hvornår det er det rigtige tidspunkt afhænger vel også i høj grad af om læmuligheder og om man kan give strå uden det bliver vådt.

En (våd) koldt og vindblæst fold, kan være for kold i Sept. mens en med gode læ muligheder, sagtens kan bruges til Nov. eller Dec.

 

Hvis Chanell er kuldeskær så giv hende et godt dækken på og lad hende blive i flokken hun kender de næste 2 - 3 uger, og nyd at du får en rigtig dejlig stald at tage i brug om kort tid. :)


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider