Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 HJÆLP - min hest klør halen!
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 11:11

Hej HN

 

Min hest er lige kommet på boks om natten fra igår, og da jeg var der imorges for at lukke ud har han kløet sin hale helt i smadder! Han har den dejligste tykke sorte hale og i morges var den helt hvid af kalken fra væggene, og hårene ødelagte og knækkede omkring haleroden.

 

Han har før haft kløe i halen og mellem bagben hvor loppekur(frontline) blev prøvet efter anbefaling over tlf af dyrlæge. Synes dog ikke helt det hjalp, men han har også stået på døgnfold lige siden, hvor han nok ikke har haft den største mulighed for at klø sig lige så voldsomt.

 

Håber i har en masse gode råd:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Madolie
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 11:17

Jeg har før brugt madolie, det er billigt og det virker:)Det skal bare masseres godt i haleroden;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kløe ved halerod
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 11:37

Jeg har tidligere vasket haleroden i babyshampoo, og så gneden babyolie ind i haleroden, og det hjalp hos mig :-)


Med venlig hilsen

 

Camilla Martensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:07

Ofte er det pga orm, især haleorm... Så hvornår er den sidst tjekket for alle typer orm? :)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 13:05

Tak for svarene! Vil helt sikkert prøve at bruge noget olie:-)

Han blev sidst tjekket for orm i maj og skal igen snart da de skifter over til vinterfolden.

 

Da han kløede sig tidligere, var det som om det også kløede på indersiden af baglårene og han blev meget salig når man kløede/striglede hans ædlere dele.


Af Camilla

 

med sigøjnerhesten

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 13:54

Jeg bruger bare en god klat helosan (Kopattesalve) når min en gang i mellem klør. Det skal bare gnubbes godt ind i haleroden. Ofte klør de pga. tørhed, og det afhjælper helosanen. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 utilfredshed
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 15:29

Det kan også være at din hoppe er frustreret, utilfreds med at gå fra udeliv til indeliv, så hun simpelthen klør sig af kedsomhed.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider