Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Halt hest efter smed
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 08:55

En hest i vores stald havde smeden ude igår, hvor den fik lagt nye forsko + såler. Hesten var temmelig halt efter smeden havde været der og var varm i kronranden (især på højre) og havde let puls.

 

Vi spulede forben med koldt vand, og jeg synes umiddelbart det ser ud som om, at der var taget mere end rigeligt af tåen. Det ser ud som om, at der er skåret helt ind til den hvide linje (se billede!). Hvad mener I? Og hvad vil I anbefale at hun (ejeren) gør?

 

Det er tilsyneladende ikke først gang, at hesten har været halt efter smedebesøg, så jeg ville nok prøve en anden smed, hvis det var min hest.

 

Billede

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ring ....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 20:57

Ejeren ringer da forhåbentlig efter smeden, så han kan komme og afhjælpe problemet ..


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

Avler af grandprix hest :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jo. selvfølgelig ....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 23:14

Men desværre var haltheden bare endnu værre, efter at smeden var der i morges :(

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vurdering af billede
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 18:30

Nu har vi kun en vinkel at vurdere hoven udfra, men for mig at se, så har tåen været lang og der er raspet tilbage? Kunne egentlig godt have været en hest der har været forfangen, siden der raspes ind til den hvide linie?


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

Hit aktiv stald i Herlev. Ledige staldpladser fra marts/april

0
0
Svar på denne tråd
 
 asdfghjk
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 12:59

Man behøver ikke at se hovene fra anden vinkel,det er noget klam der er lavet.

Hvis at du ser på vejningernes plasering,så skulle de (sømmene) komme ud på grænsen af hovens nederste og miderste 3.del det gør de ikke her.

Det viser en smed som ikke er sikker på sig selv,og som ikke ved hvordan han skal (sigte) med sømmet så det kommer ud det rigtige sted på hoven.

MHT afraspningen af tåen,ser det ud til at han er totalt uviden om hvordan han skal gøre det.

Mit råd er SKIFT smed,jo før jo bedre.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opfølgning
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 13:13

Mange tak for tilbagemeldinger. Hvis det var min hest, ville jeg bestemt også skifte smed, for det er tilsyneladende ikke første gang, denne hest har været halt efter smedebesøg.

 

Den pågældende smed var forbi i lørdags for at pille skoen af på højre forhov, og det er nu blevet en smule bedre. så der er vist ingen tvivl om, at det var et søm der var "synderen".

 

Afraspningen af tåen var vist et forsøg på at rette op på nogle forholdsvis lave dragter. Men kan man overhovedet rette det op på den måde?

 

Synes i hvert fald ikke, at det er forsvarligt, at hesten skal lide pga. sådan et lille "eksperiment" ....

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

1
0
Svar på denne tråd
 
 asdfgvcbgvn
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 13:23

jeg har aldrig hørt at man skal raspe tåen af hoven for at rejse den i dragten,undskyld men han er en klamphugger,registreret eller ej UD med ham.

Han er ikke hvad der forståes ved BESLAGSMED.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen!
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 13:28

Jeg havde faktisk også en smed for en del år siden, som lavede det samme nummer med min hest, hvilket også resulterede i, at den næsten altid var halt efter beskæring/skoning. Så jeg begyndte faktisk at tro, at det var helt normalt ;-)

 

Heldigvis fik jeg en anden smed, som var af den holdning, at man ikke kunne ændre på hestens benstilling/hovform ved beskæring, og så var den heldigvis ikke længere halt efter skoning.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider