Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 truck gardiner til staldvinduer
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 15:58

Da jeg ønsker at sætte plasticgardiner for nogle af mine staldvinduer, vil jeg høre om nogle her på hestenettet har erfaringer med det ? det er Rationel vinduer med tremmer der åbnes udad og sættes fast i udv. beslag. Meningen var jo at få masser af frisk luft i stalden samt at hestene kan stå med hovedet i det fri. desværre inviterer "åbenheden" både gråspurve i hobetal i vinterhalvåret og svaler i sommerhalvåret. Alene i år har vi haft 22 reder i en stald på 100 kvadratmeter. godt nok er jeg dyreven men nu har både svineriet og støjen fra svalerne taget overhånd.

Tænker at lamelgardiner i plast kunne være løsningen. Kan se man kan få dem til porte mv. men findes der en leverandør der laver lidt smallere strimler ? hører gerne om jeres efaringer;0)


Hestemalerier? Se mere på www.meretelumbye.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 08:47

lav i stedet en ramme med vindnet i,- så holder du fuglene ude og det trækker ikke på hestene

 


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vindnet
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 09:10

Hej Miss Sophie

 

Har vist ikke lige hørt om vindnet før, men idéen lyder super ! har du navnet på en forhandler ?

 


Hestemalerier? Se mere på www.meretelumbye.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 PVC strimler
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 09:35

Har fundet ud af at P. Lindberg sælger PVC strimler i 30 cm bredde i ruller med 50 meter. Dem vil jeg lave smallere strimler af og hæfte på en liste, a la lamelgardiner. Bag på listen sættes en magnet, så kan de tages af og på vinduerne. Fordelen er at hestene kan stikke hovedet ud men fuglede ikke kan flyve ind. Melder gerne tilbage med et foto når projektet er fuldført :0)


Hestemalerier? Se mere på www.meretelumbye.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende projekt
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 10:52

Jeg har ikke erfaring med vinduer, men har haft truck gardiner til en indgang i en løsdrift. Jeg købte nogle kraftige gardiner af god kvalitet. Og de har holdt godt og været effektive til det ønskede brug.

Dog blæser de meget ved vind, og det kan hestene altså godt blive bange for, så hvis jeg var dig, ville jeg lave en prøve model og se om den virker i vind og vejr. For når mine tunge gardiner kunne blafre i vinden, tror jeg at små strimler vil blafre i selv let vind. Og det vil medføre fugle som alligevel finder vej gennem gardinerne og måske heste som bliver bange for vinduet.

 

Og her i Danmark er det jo ikke så tit at vi har vindstille dage.

 

Men et vindue er selvfølgelig noget mindre end min indgang, og din ide er super.

Jeg håber det kommer til at virke, men ville lige give min erfaringe videre.

 

Hilsen Ane

2
0
Svar på denne tråd
 
 Gardiner
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 08:42

Jeg har selv overvejet denne løsning - dog ikke pga. fugle men fordi min stald er rimelig omblæst men jeg lunne godt tænke mig at hestene kunne stikke hovederne ud.

 

Jeg tænker at det er vigtigt at gardinerner er forholdsvis lange så de ikke kan "blafre ind" gennemvinduet men ligesom hænger ned på ydersiden.

 

jeg vil meget gerne se og høre om projektet når du kommer igang


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2004

Rockness - DV 2005

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 09:20

Jeg kan anbefale vindnet. Jeg har dem i mit læskur, og det fungerer bare rigtig godt. Jeg har et dobbelt lag, og det holder næsten alt vind ude samt regn/sne, og hestene kan stadig se ud igennem det

Jeg har købt min hos dan-egtved.dk/index.php?cPath=21



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX




Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider