Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 tørgær / ølgær
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 08:01
Vil gerne høre jeres erfaringer med tørgær.

Der hvor jeg køber foder har de en der hedder BM. Nogen som ved hvor meget en hest skal have af det? Synes ikke jeg kan finde det.

Prøver at finde ud af om den stadig er billigere end Nutricell da jeg forventer hestene skal have mere af BM.

Findes der andre RENE produkter på markedet end Nutricell?

FYI det er ikke til konkurrenceheste
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger..
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 17:09

Havens Ølgør. Det kan bruges til konkurrenceheste og er rent i den forstand, at det kan overdoseres uden følgevirkninger.

 

Jeg bruger det til en haflinger og kan sige at både hove, man og pandelok er nærmest eksploderet ud fra hesten.

Hovene er gået fra bløde nærmest smøragtige hove der flossede og blev slidt ned på no-time, til at kunne holde formen og have sko på uden at flække synderligt ved sømhuller. Han har fået det i ca 5 mdr.

 

Mener det koster omkring 300kr for 15-20 kg. Det rækker til ca 8-9 mdr.

 

Kan kun anbefale det.

 


 

R.I.P

FERICO FELLINI

 

Lykkelig ejer af

STAFLO AF BRUNBJERG

0
0
Svar på denne tråd
 
 kanon.....
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 17:26
Mange tak for dit svar. Jeg ville bruge det til min DV plag som godt kunne bruge lidt ekstra til hans hove men med tanke på det du skriver kan det da være at haflingeren skulle have lidt også. Kunne da være fedt med meget hår hvis han skal med i byen næste år.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 07:27

Er der nogen der opdager problemer med at de ikke gider at æde det? Min hest er ret så kræsen

 


Bøger søges

Centreret ridning - Sally Swift

Ridning i balance -Claus Toftgaard

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En stor sæk
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 23:24

Hej!

 

Jeg køber også en sæk på 15-20 kg. ren ølgær hos Brogården (man skal bestille dem da de har en begrænset holdbarhedsdato, og de sælger få af dem). Det var langt billigere end de andre steder, hvor de har nogle blandinger.

 

Den ene hest slubrer alt i sig. Den anden er lidt mere kræsen og der ligger altid lidt ølgår tilbage i brunden af krybben. Det bliver så bare liggende til næste fordring, og siden der stort set altid ligger det samme bunddække, må der jo være noget hun får indaget troda alt :)!

 

 

/ Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider