Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ukendt sygdom
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 21:15
Min dyrlæge og jeg står på bar bund i forhold til min hest's tilstand. Han har sår i tandkødet på fortænderne, gummerne og laderne. Der sidder nogle gullige/hvide granulaer i såret. Om sommeren spreder det sig til mulen,læben og næseborene. Vi har taget prøver af det og ved med sikkerhed at det ikke er svamp eller en bakterie der driller ham. Er der nogen der har set noget lignende/tilsvarende eller endnu bedre, en der bare lige ved hvad der fremkalder disse sår?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gummer/mule
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 21:43

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bremselarver ?
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 21:47

Bremselarver måske ?

 

Prøv at søg herinde på HN, der er nogle grumme billeder af sår på en unghest.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bremselarver
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 22:36

Bremselarver har min dyrlæge udelukket, da han også har haft det hele vinteren. Han får ormekur min. 2 gange om året (bredspekteret hvert efterår) ormeprøverne siger altid han er behandlingsværdi, så det var også en af vores første tanker, da han jo åbenbart har tendens til orm.

 

Nogle der kender til Habronema?

Der var en bekendt der gav dette bud. Jeg kender bare ikke til det og kan ikke google mig frem til så meget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 intet fundet
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 22:50

Har desværre ikke kunne formå at søge mig frem til det. Min tanke er lidt at jeg stikker ham en bredspekteret ormekur igen og ser om det skulle have en virkning, til trods for at dyrlægen ikke tror det skyldes orm. Det skader jo ikke at forsøge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ukendt sygdom
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 23:11

Hej

 

Min umiddelbare tanke er at det ligner herpes, eller forkølelsessår som det ses hos mennesker.. Jeg har ingen anelse om det er en virus der kan ramme dyr, men både området der er ramt samt udseendet synes jeg passer meget godt?

 

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2014 01:13


0
0
Svar på denne tråd
 
 Herpes..
Forfatter: 
Dato:  02-08-2014 10:39

Jeg tænker også det ligner noget herpes eller forkølelsessår som ses hos mennesker..

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 14:09

Jeg har d.d. haft dyrlæge da der var et eller andet galt med munden på min hest,- han har lige fået tænder ordnet for ca 14 dage siden og måske var opstået sår el.lign, han savlede overdrevent. Vi får hesten bedøvet så vi kan kigge ham i munden og det viser sig at han har store sår og store gullige blærer, der mistænkelig ligner det der er vist på billederne her i tråden, men kun på tungen...Nogle af sårene ligner mest af alt en mislykket piercing. Vi snakker lidt frem og tilbage og bliver (indtil videre) enig om, at det højst sandsynlig er hvepsestik. Der er mange af dem i år og de er agressive. Så finadyne i 3 dage.

Hestens fold grænser op til en række villahaver og jeg har mere end en gang fundet haveaffald og frugt smidt ind på folden,- pt er det specielt blå blommer og jeg ved at han spiser dem for jeg har set det og dem hænger hvepsene i lige med det samme. Inden jeg tog hjem fra stalden gik jeg lige en runde for at fjerne de blommer der evt ville ligge og så for at det ikke skal være løgn så fandt jeg afklippet tørret taks, ca 2 håndfulde. Så nu skal jeg ha fundet en "pæn" måde at gøre disse haveejere opmærksom på at min fold ikke er en losseplads og min hest ikke en skraldespand....

Men jeg følger lige med her da der måske kommer et bedre bud på blærerne end hvepsestik.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Muligvis Mýcostatin
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 23:19

Hej!

 

Det ligner ikke helt det samme, men måske? Min havde en form for svamp i munden... Der var nogle dyrlæger der aldrig havde set det før, men min gode gamle landdyrlæge skev en recept på "Mycostatin" (beregnet til mennesker) som jeg skyllede med og efter 8 dage forsvandt det... (Jeg skyllede i noget længere tid for at være helt sikker.

 

Det er ikke så dyrt (80 kr. pr flaske og man skal brug 3-4 stk.), så måske et forsøg værd.

 

/ Kristina

 

 

 

 

 

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider