Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vurdering af smede
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 09:19

Findes der en side hvor man kan læse anbefalinger om beslagasmede ?

Jeg tænker, at der findes sider eks trustpilot, hotelsider etc. hvor man skriver ris/ros og alt lige fra bilforhandlere til restauranter.

Findes der sådan en side for beslagsmede ? Hvis ikke,- hvorfor laves der så ikke en f.eks. gennem heste nettet ....

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt og skidt
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 11:03

Hej,

 

Egentlig kunne det være et super tiltag. Sådanne ting som priser, hvor god en smed er til at overholde aftaler, service ud over beskæring/beslag o.s.v. er jo gode at kende, hvis man f.eks. flytter til et nyt område. På den anden side, så er min erfaring, at mange smede kan være fantastisk dygtige til størstedelen af de heste, de besøger, mens de aldrig finder ordentligt ud af den sidste del, hvor en anden smed måske lige præcis kan ramme, hvad den type heste har brug for, men så måske mangler det, der skal til hos nogle af den første type. Vi er jo alle forskellige og har forskellige stærke og svage sider.

 

Hvad jeg mener er, at det søreme er svært at sammenligne smede. Min hest døjede i mange, mange år med problemer med det ene forben. Langt om længe fandt jeg en smed, der kunne sko hende, så hun svævede hen over jorden uden problemer. Så flyttede jeg. Nye smede, nye problemer (hesten stort set konstant halt) selv efter grundig information o.s.v. Efter at have prøve et antal smede (lang tid hos hver, så jeg har ikke bare "shoppet" rundt), måtte jeg give op og springe ud i at få en barfodshest (hvilket uden tvivl har reddet hesten fra mange smerter og har været en stor succes). Jeg mener ikke af den grund, at det var dårlige smede - de kunne bare ikke liiiiiige finde ud af, hvordan min hest skulle skos. Og sådan vil det nok altid være, hvis man har en hest, der har særlige behov.

 

Selvfølgelig kunne en advarsel mod sjuskefejl, hastværk, grov opførsel mod hesten og den slags være på sin plads, men det er jo altid en subjektiv vurdering, og der er jo forskel på, hvor forskellige menneskers grænser går. Hvad min nabo accepterer eller ikke accepterer, er jo ikke nødvendigvis det samme som det ville være for mig.

 

MVH

Jette

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider